Kritiens un ķivere

Kolēgas…gribetu kāda laba speciālista viedokli par to kas notiek ar ķiveri pēc kritiena ar galvu pret zemi, kādos gadījumos viņa vēl būtu lietojama, kādos būtu jāmet ārā…nu piem krities zālītē noteikti atšķiras no kritiena pret asfaltu utt.!?

Būsim godigi pret savu galvu- tas ir vienreizejās, ieteicams mainīt

Ražotāji iesaka mainīt pēc jebkura kritiena, kur uz ķiveres piezemējas. Ja redzamas plaisas, tad saprāts iesaka mainīt. Ja nav, ļoti iespējams, ka plaisas ir pārāk mazas, varbūt parādās, ja pakustina ar rokām? Lēmums galu galā jāpieņem pašam.

Ja ir redzami bojājumi, tad jāmaina - saku no nepatīkamās pieredzes :)

Lētajām ķiverēm nekas nenotiek krītot, bet dārgās, jā, tās ir izveidotas tā, lai krītot sadalas pasargājot galvu.

kur tavuprāt ir robeža starp lēto un dārgo. Normālā veloveikalā pirkta pazīstamas firmas ķivere pa 30ls ir kas…lēti, dārgi?

Kas ir “normāls veloveikals”? No ārzemēm velkot būs lētāk, attiecīgi par to pašu ciparu jau ir “dārgais gals”.
Paņem vieglo/ērto/smukāko, kāds sirdij tīk, un centies(!) nekrist.

Tīri pēc teorijas, ķiveri (pilnigi vienalga, motociklista vai velo) nedrīkst mētāt pa zemi, jo tikko ir bijis daudz maz kritiens, normālā veidā - jāmaina; Protams, neviens no mums nemainiis ķiveri, ja viņa vnk no stūres uz asfalta nokrita; Bet ja ir bijis kritiens, vairāk vai mazāk stiprs, ķiveri vēlams mainīt, jo pie nākamā kritiena viņa vnk var sadalīties sastāvdaļās pie mazāka trieceina, nekā īstenībā paredzēta izturēt;
Mans viedoklis, ka ričukiem vienīgās daudzmaz normālās ķiveres ir no skeiteristu/bmx versijas (par ko Kurjers regulāri izsaka piezīmes :D) , jo diezgan jautrs ir bijis tas cilvēks, kurš to standarta velo “putuplasta izstrādājumu svara vērotājiem”, par aizsargķiveri nosaucis :))))

lētās ir pa 14ls, neesmu braucis ar ķiverēm citās cenu kategorijās kā 14 vai 90 :D

Arī lētās ķiveres krītot sadalās, pasargājot galvu. Pats vienu polisport genesis ar savu pakausi sašķaidīju vairākos gabalos. Savu funkciju izpildīja - nebija nevienas galvas traumas, ne asiņojošas ne smadzeņtrīce un tas viss piezemējoties atmuguriski uz asfalta. Kas būtu bijis, ja ātrums/augstums būtu bijis lielāks, es nezinu, bet piezemēšanās galvai bija mīksta.

Tiesa kā nākamo nopirku specialized ķiveri ar lielāku galvas nosegumu. :)

es ar savu lēto ievilku kārtīgā kokā, pat skrambas uz viņas nebija.

Nu te cik cilvēku tik viedokļu. Apmēram tā: … kad galvā parādās plaisas, tad ķivere jāmaina.
Pāņem ķiveri un ar rokām pamēģini saspiests, vai paplēst. Ja nekas nenolūzt, un nekrakšķ, lentas vietās turās, tad būs ok.

Tiešām, izkrītot no rokām uz asfalta, ķivere ir pārplīsusi. Tiesa gan, motocikla. Ir pārlauzta tanka ķēdes tapa, uzsitot pret asu metāla kanti. Fiziķi zinās kā tu parādību sauc :)

Pašam 2 kūleņi šogad mežā. Nav jēgas mainīt, ja ķivere un galva vesela. Cena vidēja.

Tajā brīdī, kad negadījumā ķivere ir gabalos, galvu jau viņa ir pasargājusi, kas arī ir viņas pienākumos.

Iespējams lūzt dargās vieglās?
Bet nu tas būtu varen skumji, ja būtu kā ar dargiem apaviem, kam ātri nodilst zole…

Tas putplasts tapat ir arii dargakaas kiverees… Ja kivere ir sertificeta, vina savu minimumu izpildiis. Dargakaam vnk bus vairak padomaats par komfortu.
Tapat ne tikai skeiteristu kiveres ir labas, galvu labi nosedz arii urban tipa velo kiveres, kuras paredzetas ielas lietoshanai. Tiesa, latvijaa tadas neesmu redzejis.

[quote=Tamburins]Tīri pēc teorijas, ķiveri (pilnigi vienalga, motociklista vai velo) nedrīkst mētāt pa zemi, jo tikko ir bijis daudz maz kritiens, normālā veidā - jāmaina; Protams, neviens no mums nemainiis ķiveri, ja viņa vnk no stūres uz asfalta nokrita; Bet ja ir bijis kritiens, vairāk vai mazāk stiprs, ķiveri vēlams mainīt, jo pie nākamā kritiena viņa vnk var sadalīties sastāvdaļās pie mazāka trieceina, nekā īstenībā paredzēta izturēt;
Mans viedoklis, ka ričukiem vienīgās daudzmaz normālās ķiveres ir no skeiteristu/bmx versijas (par ko Kurjers regulāri izsaka piezīmes :D) , jo diezgan jautrs ir bijis tas cilvēks, kurš to standarta velo “putuplasta izstrādājumu svara vērotājiem”, par aizsargķiveri nosaucis :))))[/quote]

Pec sitiena ir japarbauda vai absorbejoshais materials nav tajaa vietaa saplacinaats, plaisas var arii nebuut.

pats gan kiveri praksee neesmu testejis, siicis gan ir gabalu savejai izlauzis. :)

[quote=raiter]Nu te cik cilvēku tik viedokļu. Apmēram tā: … kad galvā parādās plaisas, tad ķivere jāmaina.
Pāņem ķiveri un ar rokām pamēģini saspiests, vai paplēst. Ja nekas nenolūzt, un nekrakšķ, lentas vietās turās, tad būs ok.[/quote]

Pie jebkura trieciena ķivere ir jāmaina.
Stāsts ir par putu materialu ķiveres iekšpusē, kurs deformējās jau pie mazam slodzēm.
Un savu sākotnējo stavokli vairs neatgūst, tādejādi nespēj palīdzet nakamajā kritiena.

Atkāpei:
Man mājās stāv divas VSŠ ražotas moto ķiveres. 1992. gadā.
Putu materiāls ir identisks mūsdienu ķiverēm.