Komplekteejamaa kasete prieksh MTB?

Taatad jautaajums ir taads, vai ir kaadas kasetes prieksh MTB kurai var salikt zobratus peec izveeles?

Jo situaacija ir taada, ka manai, un cik skatiijos lielaakajai daljai MTB kaseshu mazaakie zobrati iet ar 2 zobu soli…

Manai kasetei peedeejie ir 11, 13… Probleema sleepjas tajaa faktaa, ka leeciens paarnesuma smagumaa starp 13 un 11 ir manaa skatiijumaa MILZIIGS un briizhos kad 11 paliek par smagu, sasleedzoties uz 13 ir momentaa jaauzgriezh ljoti liela kadences starpiiba un preteeji. Attieciigi shaadi braucot, sleegaleejoties starp 42-13, 11 sanaak ljoti saraustiita un samociiita braukshana.

Attieciigi tas ko es tagad mekleetu buutu - kasete kurai mazajaa galaa vareetu uzlikt seciigi 11, 12, 13, 14 un taalaak ar lielaaku soli MTB’iskaakus zobratus…

Vai jums ir kaada taada kasete zinaama?

Ceru, ka uzrakstiiju gana saprotami :)

Varbūt liec Ultegru - nojaušu, ka tev 32T vai 34T vispār nav vajadzīgi.

Es pirms dažiem gadiem spēlējos tieši ar šo lietu, atrisināju to, tāpēc varu atbildēt.

  1. Cik tu gribi lielāko zobratu? Ja ne lielāku par 26-28, tad paskaties kaut vai CRC piedāvājumā Sram, Shimano kasetes - tur ir tādas, kurām mazie zobi iet pa vienam.

  2. Ja tu gribi iespiest 12, bet pārējos mazos un vidējos atstāt, tad tev lielākais jāņem nost. Ja tev lielākie ir uz zirnekļa, tas neizdosies - noņemot no zirnekļa, brīvu vietu uz barabāna neiegūsi!

  3. Tu droši vien esi ievērojis, ka zobratiem daži zobi ir nofrēzēti plānāki, un ši plānākā vieta tādā skaistā vilnītī iet uz priekšu, skatoties no lielākā zobrata uz mazāko. Tas garantē labu pārslēgšanus. Vismazākiem zobratiem tas nav tik kritiski (varēsi pamēģināt), bet jau sākot no trešā mazākā, ja ieliek starpā vienu svešu zobratu, šo kārtību nojauc, un slēdzas sliktāk. Tādā gadījumā visiem zobratiem līdz vienam galam no svešā jāvīlē ārā atslēgas, lai tos varētu uzlikt uz barabāna attiecīgi par 1 pozīciju uz priekšu. Ja tu liec iekšā otru mazāko, varētu iztikt bez atslēgu vīlēšanas.

  4. Dabūt 12T zobratu 9sp sistēmai ir pavisam viegli - tie paliek maznobraukti, kad sviež prom nobrauktas kasetes.

Nu jaa paskatiijos taas SRAM kasetes, tikai taam kas ir 11-12-13… beidzas ar 21… 23 kas tomeer vareetu buut mazliet par iisu nobraucot no asfalteetaa seguma. Iiisti droshs par to neesmu, jo neko daudz pa “offroadu” nepaarvietojos un shajaa sezonaa arii neesmu ieplaanojis, savas vaajaas formas deelj (:

Teoreetiski vareetu tureet divas kasetes un mainiit atkariibaa no taa brauciens buus tikai pa asfaltu, vai tomeer arii taps no taa nobraukts. Tomeer mani mazliet moka nezinja - ko par shaadu triku teiks kjeede un prieksheejie zobrati? :)

No otras puses, man priekshaa ir arii mazais zobrats kuru braucot nekad neesmu izmantojis, jo liidz shim vienmeer ir pieticis ar videejo + aizmuguree palielajiem. Lai gan taados briizhos es iisti neesmu peetiijis kaadus sleedzu, bet schiet liidz lielaakajam nekad neesmu ticis. Tiesa gan nekaadaa baigajaa offroadaa arii neesmu bijis, paaris mezha takas un juuras pludmales cietaakais saans.

Papēti pats, bet man liekas, kasetes, kuras sākas ar tev vēlamo 11-12-13-14, beigsies ar ne vairāk kā 25/26/27.

Ja tev lielākie zobrati nav uz zirnekļa, tad ņem vislielāko nost un liec 12T starpā. Pēc šāda principa tev var derēt Shimano Deore LX (ja jaunās LX ir uz zirnekļa, tad vismaz iepriekšējo gadu modeļi nebija!), kurai gāja: 11-12-14-16-18…- 32. Met to 32T nost un liec starpā 13T.

Otrs risinājums (Grey arī raksta): dabū šosejas kaseti ar sev vēlamo mazo zobratu galu un max lielāko, un brauc ar to. Ķēde mēdz protestēt tikai pret dažādi iebrauktām kasetēm: ja viena ir iebraukta ar svaigu ķēdi, otra ar izstaipītu.

[quote=Ansis]Es pirms dažiem gadiem spēlējos tieši ar šo lietu, atrisināju to, tāpēc varu atbildēt.

  1. Tu droši vien esi ievērojis, ka zobratiem daži zobi ir nofrēzēti plānāki, un ši plānākā vieta tādā skaistā vilnītī iet uz priekšu, skatoties no lielākā zobrata uz mazāko. Tas garantē labu pārslēgšanus. Vismazākiem zobratiem tas nav tik kritiski (varēsi pamēģināt), bet jau sākot no trešā mazākā, ja ieliek starpā vienu svešu zobratu, šo kārtību nojauc, un slēdzas sliktāk. Tādā gadījumā visiem zobratiem līdz vienam galam no svešā jāvīlē ārā atslēgas, lai tos varētu uzlikt uz barabāna attiecīgi par 1 pozīciju uz priekšu. Ja tu liec iekšā otru mazāko, varētu iztikt bez atslēgu vīlēšanas.[/quote]
    Ja arī ir nozīme frēzējuma rakstiņam, tad man liekas ka tikai ar parasto slēdzi pārceļot vairākiem zobratiem, normali un ar reverso ceļot tikai uz nākamo zobratu, domāju, ka ir vienalga, kur tas frēzējums atrodas.

Bet vispār, pārsvarā Latvijā ar šosejas kaseti var braukt, netikai pa šoseju, arī XC

Man par sho gruuti spriest jo ne reizi neesmu taados braucienos piedaliijies. Tad nu pajautaashu - kaada jums tur videeji iet kadence, videejais aatrums taados braucienos kaa SEB etc?

Liec tik šosejas kaseti, jo vairāk, ja gandrīz tikai pa pilsētu. Nez vai kautkur vairāk par 23t aizmugurē vajadzēs…

Riekstukalna trasi,ko nereti dēvē par grūtāko Latvijā, nobraucu ar ultegru 11-21, tā arī nenokāpjot.
Bet kā jau te rakstīja arī šosejas kasetes ir dažādas un ja nemaldos,tad lielāko var dabūt arī ar 26(?)zobiem.

Mana kādreizējā pieredze ar LX kasešu tjūnēšanu liecina, ka nav vienalga. Es sākumā ieliku vnk 13T zobratu starpā, kas tātad par 1 pozīciju nojauca frēzējuma “vilnīti”. Vispār slēdzas, bet varēja just, ka tai vietā slēdzās lēnāk/sliktāk. Tad es izvīlēju atslēgas, pārliku mazos zobratus savādāk, un tiešām varēja just, ka atkal viss slēdzas labi. Tas visvairāk attiecas uz slēgšanos par 1 zobratu uz augšu. Man ir XT-2004 nereversais.

Es braucu SEBos ar 12-25, priekšā tikai divi zobrati, Cēsu posma Žagarkalnā uzbraukt varēja. Vidējā kadence 85-90, bet es arī braucu taisnajos gabalos ar 44/15.

Spriežot pēc taviem braukšanas ieradumiem ar 11-23 vai 12-25 būs pietiekami.

Gribeeju jau teikt, ka arī Riekstukalnā ar 11-23 braucu nenokāpjot, bet atcerējos, ka kājām kāpu tur kur pec līdzenā pa asfaltu uzgrieza uz stāvu šauru un sakņainu taciņu - pieņemsim, ka ar reverso 2 metros nevar no lielais+mazais pārslēgt uz mazais+lielais.

Mana kādreizējā pieredze ar LX kasešu tjūnēšanu liecina, ka nav vienalga. Es sākumā ieliku vnk 13T zobratu starpā, kas tātad par 1 pozīciju nojauca frēzējuma “vilnīti”. Vispār slēdzas, bet varēja just, ka tai vietā slēdzās lēnāk/sliktāk. Tad es izvīlēju atslēgas, pārliku mazos zobratus savādāk, un tiešām varēja just, ka atkal viss slēdzas labi. Tas visvairāk attiecas uz slēgšanos par 1 zobratu uz augšu. Man ir XT-2004 nereversais.[/quote]
Papētīju tuvāk kaseti, un domāju, ka tev ir ļoti taisnība!

Tā tas tiešām ir, Mr. Derailleur:)

Visiem tiem, kuri braši brauc sarežģītas MTB trases ar šosejas kasetēm - cik daudzi no jums ir ievērojuši, ka šosejas kasete atšķiras no MTB NE TIKAI ar zobu skaitu? Ir vēl kas svarīgs: skatoties no mazākā zobrata uz lielākiem, MTB kasetēm 2 frēzējumi un tālāk 3 frēzējumi sākas no mazāka zobrata nekā šosejniecēm (nevaru galvot, ka nav daži izņēmumi). Visiem tiem zobratiem, kuriem atšķiras frēzējumu skaits, MTB kasete vidēji uzslēgs ātrāk (2 vs 1 un 3 vs 2).

sram ir DH kasete, beidzas 26 vai 28

Ansis ir uzķēris domu, MTB kasetes ir konstruētas, lai pārslēgtos labi zem slodzes un sliktos darba apstākļos (dubļi, smiltis, vibrācija).

http://www.sram.com/en/srammountain/cassettes/9speed/pg970dh.php

Hmm, paldies av :) Shis ir variants ko tieshaam vareetu appeetiit, ja pareizi samekleeju info tad SRAM Downhill Cassette PG-970 DH naak ar: 11,12,13,15,17,19,21,23,26 zobratiem. Interesanti gan, ka divi lielaakie ir ar pilnu vidu :)

http://www.sicklines.com/2008/02/25/sram-downhill-cassette-pg-970-dh/

[quote=IMAGin]Hmm, paldies av :) Shis ir variants ko tieshaam vareetu appeetiit, ja pareizi samekleeju info tad SRAM Downhill Cassette PG-970 DH naak ar: 11,12,13,15,17,19,21,23,26 zobratiem. Interesanti gan, ka divi lielaakie ir ar pilnu vidu :)

http://www.sicklines.com/2008/02/25/sram-downhill-cassette-pg-970-dh/[/quote]
Pārsvarā nāk ar caurumiem:)

Es gan nezinu vai tas ir derīgs XC vai maratoniem (svars 325gr).