KLANI un ko ar tiem ...

Lieta taada, ka uz vasaru esmu nodomajis pirkt jaunu raami, daksu un klanus (tas ir, klani kopa jau ar trim zobratiem, standarta komplekts, neko pats kombinet nemeginasu), izrekinaju, ka gribetos, bet nesanak XT klanus (apm. 120 Ls), tapec apmierinasos ar Deore (apm. 60 Ls), bet tagad ieks TREK bodes ir 50 % atlaides praktiski visam un man tie XT iznak uz 60 Ls.
Bet tagad jautajums tads, ja tagad uz veca ramja gribu uzlikt XT klanus, protams jamaina monobloks, jo vecajiem (kaut kads lets SHIMANO) ir cetrsturaina asite uz ka maukt klanus, bet ka bus tad kad klanus vasara gribesu likt uz jauna ramja. Vai man bus atkal jamaina monobloks, vai ari visas monobloku ligzdas tagad ir standarta un vienadas un vai man drosi pie jauna ramja ies klat tie XT klani ar visu monobloku, kas pasreiz butu piemeroti vecajam ramim. Vienkarsi butu baigi stulbi ja es tagad nopirktu klanus un monobloku, bet velak mekletu jaunu monobloku, vai ipasi jocigu rami.

pērc klaņus ar integrēto monobloku un problēmu nākotnē nebūs! :)

XT klani ir kopaa ar monobloku. tu tos (iespeejams) vareesi uzlikt vecajam velo(raamim) un kad dabuusi jauno raami (iespeejams) vareesi tos paarlikt uz jauno.

Vai vienkaarshi noliksi plauktaa un gaidiisi kameer dabuu jauno raami.

Liekas, ka tev nebūs nekādas problēmas. Baiku rāmju monoblokiem plaši ir izplatīts tikai viens vītnes standarts BSA 1,37" x 24 (British thread). Vari pārliecināties, vai tev tāds ir, paskrūvējot vienu monobloka galu uz āru un izmērot vītnes diametru: tam jābūt ap 34,8 mm. Ja tev sanāk apaļi 36 mm, tad ir sliktāk - tā ir itāļu vītne ITA 36 x 24 (Italian thread), kas vairāk sastopama veciem klasiskiem Eiropā ražotiem šosejniekiem. Tāpēc jādomā, ka tev būs BSA.
Visas Shimano jaunās klaņu sistēmas ir ar BSA vītni. Ja pērc Hollowtech-II sistēmu (ar cauruli ass vietā un ārējiem gultņiem), komplektā ir jābūt arī 3 gredzeniem. Instrukcijā būs parādīts, kā šie gredzeni jāliek atkarībā no rāmja caurules garuma. Ja tev ir standarta vecā stila rāmis, tas lielums laikam būs 68 mm - būs jāliek visi 3 gredzeni.

fox es domāju ka tev ir jāpaskaidro kas ir integrētais jo spriežot pēc jautājuma varbūt Uldis nemaz nesapratīs par ko tu runā…

divos vārdos- tev nav pamata stresam.

ja vien tev nav kāds Anša pieminētais aizvēsturisks šosejnieks, vai arī MTB, kuram kāds gudrinieks ir izvāverojis vītni un iegriezis jaunu šosejnieka standarta (tādi LV ir vismaz 3 gab.), tad tev ir standarta vītne, BSA.
un ja tev ir šosejas vītne, tad tu aplauzīsies jau tagad, nevis vēlāk :)
labu veiksmi tagad Trekā iepirkt šosejas monobloku.

…un jaapeerk, kameer veel ir ko!!!

Starp citu, Eiroparlamentā ir gaidāmi aizvien nopietnāki uzbraucieni par tēmu, lai detaļas collu standartā Eiropā neimportētu. Daudziem jau ir piegriezies, ka faktiski visā Eiropā mēra ar metriskās skalas bīdmēriem, un nekas nemērās veselos skaitļos. Jādomā, ka tad atdzims 36,00 mm Campagnolo vītne!

lai tik pamēģina šitādu sviestu pieņemt, aizbraukšu un pašrocīgi sasiešu tiem bebriem līkās rociņas mezglā :(

industrijai un ekonomikas attīstībai tas nāks tikai par labu - visus detaļu krājumus uz martenkrāsni, visi saiklisti gāž apkārt velobodes jauno standartu iepirkdami, IKP tiecas debesīs ;)

Patiesiibaa intereses pec jau jus man varetu ari paskaidrot, kas ir integretais monobloks ( es jau but tikai iesacejs)

Fubar, tu, kurš jau no dzimšanas peld decimālās mērvienības sistēmas labklājībā, vai esi padomājis par to, kādas šausmas ir kaut vai elementāru tehnisku uzdevumu atrisināšana arhaistiskā 12 pakāpju un dimensiju nesalāgotā sistēmā? (Piem., tu izmēri taisnstūra plātnei abas malas ar angļu mērlenti pēdās un collās, un iegūtos mērījumu skaitļus nevari sareizināt, lai uzzinātu plātnes laukumu!)
Tas ir iemesls, kāpēc savulaik Anglija nevarēja kļūt par kosmosa apguves valsti - datori reālajā laikā tādas rēķināšanas jaudas nepavilka. ASV tieši tāpēc kosmosa apguves jomā atpalika no krieviem. Viņi investēja milzu naudas tīru pusvadītāju ražošanā, lai pusvadītāju datori strādātu uz pēc iespējas augstākas taktsfrekvences - nu, izdevās tas viņiem apm. 2x ātrāk kā krieviem, bet uvī, aprēķins sanāca vairāk kā 2x neracionālāks nekā metriskajā sistēmā…

parastais, vecā tipa

integrētais, pēdējo gadu baikiem

ir vēl arī parīs gadus ražoti šitādi pa starpai ražoti un stipri promotēti

bet tagad gan neprofesionāli, bet šķiet, ka visi ir pamatīgi nobrieduši, ka integrētais standarts varētu pāris gadus padzīvot

Baidos, ka arī 36mm Campy īsti neatbilst šai idejai, jo tas ir t.s. “Italian Whitworth” standarts, kur izņēmuma kārtā vītnes diametrs tiek mērīts metriskās vienībās, taču vītne pati - tpi (threads per inch, jeb vītņu skaits UZ COLLU, kas Campagnolo ir 24tpi ). Vienīgās BB vītnes, kas pilnībā atbilstu šai cēlajai idejai (visu mērīt metriskajās vienībās), būtu vecās franču un Šveices vītnes - 35x1mm (atšķiras tikai ar to, ka franču variantā abās pusēs ir labā vītne, bet šveiciešu - labajā pusē ir kreisā, kā tas pierasts arī BSC standartam).
Vispār, ja tas ir nopietni, tad tas būtu pilnīgs bullšits priekš veloindustrijas - pēkšņi atteikties no collu standartiem.

UK izslēgs no savienības?

[quote=Ansis]Fubar, tu, kurš jau no dzimšanas peld decimālās mērvienības sistēmas labklājībā, vai esi padomājis par to, kādas šausmas ir kaut vai elementāru tehnisku uzdevumu atrisināšana arhaistiskā 12 pakāpju un dimensiju nesalāgotā sistēmā? (Piem., tu izmēri taisnstūra plātnei abas malas ar angļu mērlenti pēdās un collās, un iegūtos mērījumu skaitļus nevari sareizināt, lai uzzinātu plātnes laukumu!)
Tas ir iemesls, kāpēc savulaik Anglija nevarēja kļūt par kosmosa apguves valsti - datori reālajā laikā tādas rēķināšanas jaudas nepavilka. ASV tieši tāpēc kosmosa apguves jomā atpalika no krieviem. Viņi investēja milzu naudas tīru pusvadītāju ražošanā, lai pusvadītāju datori strādātu uz pēc iespējas augstākas taktsfrekvences - nu, izdevās tas viņiem apm. 2x ātrāk kā krieviem, bet uvī, aprēķins sanāca vairāk kā 2x neracionālāks nekā metriskajā sistēmā…[/quote]
nezināju…

“Vispār, ja tas ir nopietni, tad tas būtu pilnīgs bullšits priekš veloindustrijas - pēkšņi atteikties no collu standartiem.”

Pēkšņi neatteiksies noteikti. Ja ar Eiroparlamenta balsojumu izdosies piespiest angļus, tad sankcijas tiks ieviestas pakāpeniski… collu vītņu piedāvājums Eiropas tirgū tiks apslāpēts apm. 5 gadu ilgā periodā. Ja kāds vēlēsies ilgāk palikt pie savā mīļā rāmja, lai pasūta BB no Anglijas… ja kas, mēs to šeit regulāri darām!:)

Par vītnes soli Irēnai taisnība. Metriskajā sistēmā, ja neder metriskās sistēmas standartsolis, lieto soļa reizinātāju, piem. M35x1,5.

Angļi radīja savu 12 vienību sistēmu laikā, kad strādāšana vienas fizikālas dimensijas robežās bija svarīgāka par rēķiniem no vienas dimensijas uz citu. Vnk sakot, ja mērīja garumu, tad vairāk reizināja un dalīja to pašu garumu, nevis rēķināja laukumu un tilpumu. Angļi padevās kārdinājumam, ka arābu ciparu 10 sistēmā ir tikai divi veselie dalītāji 2 un 5, bet, ja dala 12 vienībās, ir veseli četri veseli dalītāji: 2, 3, 4, 6. Ļoti ērti, ka trešdaļa pēdas ir apaļas 4 collas un attiecīgi otrādi. Turklāt, ja dalās ar 6, tad ātruma rēķinos attiecībā pret hh:mm:ss arī vieglāk operēt. Diemžēl visa šī idille sabrūk neveselos pārrēķinos, jo decimālais skaitļu pieraksts notiek 10 sistēmā.

Matemātikas vēsturē vislaik pastāv jautājums, kāpēc arābi izvēlējās 10 sistēmu - t.i., ar tikai diviem veseliem dalītājiem. Grūti noticēt, ka viņi nepamanīja, ka 12 sistēmai ir vairāk veselo dalītāju. Uz šī jautājuma bāzes ir radītas vairākas spekulatīvas teorijas, piem., ka arābu ciparos esot apslēpts Visuma kustības noslēpums u.tml. :)

Arābi bija un ir tirgotāji, un tirdzniecībā visādi neprecīzi skaitļi nāk tikai par labu ;)

Ansi, es saprotu problēmas ar collisko sistēmu tur kur nepieciešami aprēķini, bet veloindustrijā mazāk rēķina, vairāk skrūvē!
te nu vissvarīgākais ir:

  1. standartizācija (un savietojamība, no tā izrietošā).
  2. pēc iespējas mazāka jāšanās.

ja reiz ir iegājies tas monobloka standarts, nu suns ar viņu. mēs zinam ka rāmjos X der tikai monobloki ar Y standartu (piemērs MTB rāmji = BSC standarts), un tas visiem STIPRI atvieglo dzīvi. ražotāji nenodarbojas ar pokemonizāciju, un pircējs nav nežēlīgi apjāts situācijā, kad ir nopircis MEGAINDUSTRIES rāmi, kam der tikai super-duper MEGAINDUSTRIES monobloks, un tad MEGAINDUSTRIES nobankrotē, noliktavās monobloku krājumi izbeidzas, un pircējs nošaujas!

standartizācija rullē - praksē neviens neiedziļinās, collas tur ir vai tiek mērīts madagaskaras bruņurupuču čaulu garumos.
man personīgi ir ārkārtīgi patīkami, ka Campy standarts pamazām izmirst- mazāk problēmu!

un pie šādas situācijas kāds no EU speķraušiem lai kvekstētu kaut ko par collu sistēmas praktisku ierobežošanu? sāks gramstīties gar monoblokiem - pincīti noraušu!

ir tāds park tool pincīšraujamais ar? :D :D

No smiekliem vārtos zem galda!