ķēdes & riepas

Sveiki,

tā kā pagaidām velo joma man vēl ir neapgūts lauciņš, gribu jautāt, kā pareizi ieeļot ķēdi?
Kurās vietās tieši?! Nopirku es ķēdēm PEDRO ICE WAX un EXTRA DRY. Kā veikalā ieteica ka ICE WAX pirms tam un tad EXTRA DRY liek virsū. tā ir?!

Vēl par riepām, vai ir svarīgi piem. kombinēt riepas, ka priekšā viena veida riepa, aizmugurē cita riepa?!

Paldies!

neizgudro velosipēdu no jauna, ielūkojies

http://www.velo.lv/forums/index.php?showtopic=968

šis jautājums ir ticis cilāts reizes 40574305874085743 apmēram. nu plus mīnus. bet Tava doma bija pareiza jau sākumā!

Jā. bet kurās vietās tieši bāzt to eļlu?!

Ķēdes savienojumos - pilini iekšā katrā posmiņā - vai ieeļļo pa smago un ar lupatu noslauki lieko (tas ja slinkums ķēpāties)

Vispirms eļļu un tad pa virsu vasku!

Par riepām - tā jau gaumes lieta.

nu bet par riepām, kā labāk?! man bij baigie traktori, tagad nomainīju pret kendām pa vidu gluds. Redzēs kā būs ar šitām.

Riepu komplekti mēdz būt 3 tipu:

  1. Abas vienādas, abas liek vienādi
  2. Abas vienādas, bet, ievērojot protektora virzienu, pak. liek vienā virzienā, pr. otrā
  3. Pak. un par. atšķirīgas

Šie 3 tipi ir sastopami apm. vienādā apjomā. Padomā, kas Tev svarīgāks. Ja vienāda riepu uzvedība, ripojot lejā pa līkumotām taciņām, iesaku “1” - to arī visvairāk iesaka iesācējiem (nu, svarīgs ir arī pareizs izsvarojums). Ja vairāk vēlies, lai pak. riepa neizbuksētu no Taviem vilkmes zirgaspēkiem, savukārt priekšējā stūrētos kā nazis, vari skatīties uz “3” - bet tad jāuzmanās, ka ripojot pagriezienos tās neuzvedas vienādi.
“2” ir interesants risinājums, kuram ir tikai tāda nelaime, ka riepu ražotāji šad tad paši nevar par to viennozīmīgi izšķirties:) Piem. Michelin Wildgripper Sprint S vec. versijai abas riepas bija paredzēts likt vienādi, bet vēlāk šī paša protektora Comp 15 versijai jau ir paredzēti atšķirīgi virzieni. Jādara pašam testi, lai izšķirtos sev par labāko konkrētajos apstākļos. Taču vairāki citi ražotāji (piem. Continental) virziena koncepciju “2” nemaina.

Protektora izvēle ir kompromiss starp saķeri (traktori) un ripošanu (sekls protektors, vēlams ar “ātri ripojošu centru”). Iesācējiem, kuriem spēka nav pārpārēm, traktorus neiesaka, jo tie daudzos apstākļos iet tik smagi, ka samazina braukšanas prieku. Kā saka daudzi: “liec pusgludo - labāk izņem pagriezienu uzmanīgāk, bet taisnēs lido!”

Iesaku neiespringt pagaidām. Vēlāk laiks pašam rādīs. Piekrītu Ansim - pabraukā ar kaut ko gludāku, vienkāršāku, iemācīsies tā kontrolēt līkumus, ka pēc tam varēsi pagriezienā “кишки выворачивать”, a ja vēl ziemā pabraukāsi… Arī pats pieradu traktorus neizmantot. Drīzāk pievērs lielāku uzmanību tīrībai un tehniskai kārtībai.

variants 1)

papildinot Ansi, gludās, plānās (resnums no 1" līdz 1.6") būs ļoti labas ripošanai pa pilsētu un asfaltu vispār, tikai jāuzmanās, ka apmales gan jāņem mazliet uzmanīgāk, kā ar platām riepām - atceries, jo lielāka riepa, jo vairāk tā (primāri, pēc tam jau amortizējošās dakšas, piekares utt) slāpē nelīdzenumus un grubuļus, vairāk triecienu uzņemot sevī, nevis nododot slodzi tālāk aplocēm un rokām - tāpat kā auto ar biezākām riepām (nu augtāku profilu) būs mazjūtīgāks pret sliktu ceļu) plānās pumpējas līdz pat 7 atm., nepārspīlējot pa asfaltu var līdz 5 atm dot iekšā, skatoties no paša svara. protams, jo pareizāk un atbilstošāk riepa piemumpēta, jo efektīvāka braukšana - nav jāpārvar gumijas pretestība tajā vietā, kur slikti piepumpēta riepa ieliecas zem braucēja svara kontaktā ar ceļu.

tāpēc - jo labāks un gludāks ceļš un mazāk apmaļu, jo šaurākas riepas.

šauras un gludas riepiņas varbūt izskatās mazliet dīvaini uz mtb, bet efekts pilsētā - un pa asfaltu vispār - ir tieši vajadzīgais.
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=3930;group=71;page=3;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=3934;group=71;page=3;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=3937;group=71;page=3;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9

ja vēlies kompromisa riepu - pērc ar gludu vidu un mazliet lielāku protektoru malās. iedomājies, kādu rites pretestību dod riepas vidus protektors - jo taisnā līnijā braucot (nu ja neesi šmigā, tad taisna līnija lielākoties sanāk) pret asfaltu katrs protektors dod pretsparu tavai ripošanai. jo riepa uz asfalta ir klusāka (“nezum”), jo rites pretestība mazāka. kompromisa jeb budžeta riepas ir labs vidusceļš tiem, kas sāk braukt, vai jau brauc, bet nevēlas lieki un varbūt nevajadzīgi tērēties uz 2 komplektiem - tie, kas brauc nopietnāk, parasti pārliek riepas, atkarībā no paredzamajiem braukšanas apstākļiem. citiem ir 3 komplekti - asfalts, treniņš pa mežu, un gonka - gonkā, protams, vislabākās un dārgākās, kuras treniņā pa mežu un granti žēl triekt. kompromisa riepas sānu protektori nodrošina arī kaut cik necik sakarīgu saķeri ar zariem, sūnām, maziem dublīšiem un citām tamlīdzīgām baudām, nobraucot no asfalta. tāpēc, ja nevēlies pirkt 2 komplektus, bet vēlies braukt pa divu un vairāku tipu ceļiem, silti ieteicams būtu šāda tipa riepa. var arī variēt - priekšā, kur ir svarīgāka saķere riepas malās, liec šādu kompromisa riepu piem. 1.9 izmērā - rites pretestības priekšā nebūs, jo vidus gluds, bet arī līkumos neslīdēsi laukā, jo uz malām tai protektors, kas “pieslēgsies” tikai tad, kad iebrauksi dubļos vai griezīsi līkumā, nostādot riepu slīpi un pietuvinot šos sānu protektorus tuvāk ceļa virsmai. aizmugurē vari uzlikt kaut ko ar mazliet lielāku rites pretestību un resnāku (piedevām aizmugurē, visticamākais, nebūs amīša, atšķirībā no priekšas) - gan saķere būs labāka, dodot “ručkā”, gan pēcpuse nelīdzenumus jutīs mazāk, nekā ar plāno riepu.

lai apmēram saprastu, ko es domāju ar gludu vidu un asām malām:
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=2623;group=71;page=2;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=4031;group=71;page=3;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=2784;group=71;page=4;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=1031;group=71;page=5;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9
http://www.bike24.net/1.php?content=8;product=1006;group=71;page=7;ID=7b738b599a7c4ed67d93b51915d900b9

un vēl vienas, ar reāli labu ceņņiku un kaut kādu aprakstu:

http://cgi.ebay.co.uk/700-x-35-Schwalbe-Puncture-Protected-Tyres-for-Hybrid_W0QQitemZ120119414498QQihZ002QQcategoryZ27954QQrdZ1QQcmdZViewItem

ja brauc vismaz 80% pa mežu, dubļainiem/zālainiem kāpumiem, tad protektors vajadzīgs, lai - tieši tā - novadītu tavus zirgspēkus un ņutonmetrus uz zemi bez buksēšanas. ir pārsteidzoši, cik ļoti dažādas riepas atšķiras savā starpā. neesmu īpaši tehniski veikls braucējs, bet dažkārt kā par brīnumu sanāk paņemt tādus dubļainus kāpumus, kādus ar vecajām kenda riepām nevarēju/necerēju. pašlaik virsū ir schwalbe little albert, kuras palaimējās iegādāt kopā ar riteni (http://www.mtbr.com/reviews/tubeless_tire/product_124298.shtml) šīs ir 2.1, uzbraucot uz asfalta zum vājprātīgi - liels protektors un rites pretestība, toties feel at home mežā un dubļos. palasi, kaut kur šeit bija arī dažādu riepu testi.

variants 2)

neiespringt un ņemt to, kas pagadās, un pašam nonākt līdz saviem secinājumiem ;)

Nu man ir tā, ka tagad kā jau teicu ir virsū pa vidu gluds un gar malām ar protektoru. Šodien izmēģināju, pa asfaltu iet ļoti labi, pa granti arī neiet slikti, bet pēcpuse jau jūt tos nelīdzenumus, kā bij ar resnajām riepām. Bet ar tām es nekur īsti tā nevarēja normāli pabraukt, kkgan ESTI izbraukāju un pag. gada SEB arī.
Bet šītās ir tagad ok, pagaidām, kkgan tikai kendas no lētā gala.

Paldies par atbildēm, ļoti noderīgi!

Es labakas riepas par Bontrager Revolt Super X nevaru iedomaties!Ir gan labas smiltis,gan dublos(biju domajis mazus dubļus),likumos labi turas!Vienigais minuss varetu but svars(neteiksu kad vinas ir smagas,biki virs 400gr)

Biki virs 500 es teiktu

Es ar braucu ar Bontrager Revolt. (Nesen uzliku)
Esmu lasījis, ka viņas ilgi dilst un arī dzirdējis labas atsauksmes. Domāju, ka trenējoties pa asfaltu, pa sezonu noteikti nenobraukšu, varbūt pat 2 sezonas ies. Domāju, ka riepas ir ideāli piemērotas maratoniem. Bet esmu arī krosu braucis kalnā var uzbraukt, saķere pietiekoša normāliem laika apstākļiem un segumam. Par tiem dubļiem gan nezinu. Neesmu braucis vēl ar tām īpaši pa dubļiem, bet domāju, ka nekas ļoti labs tur nesanāks. Dubļi saķersies starp smalko protektoru, riepa paliks smaga un saķere samazināsies.

dublos revolt nav labaakaa izveele. nesen rougee bija tikai mazliet dublu,tapec lielu problemu nebija, jo uz cieta seguma aatri iztiiras. kuras ir taas lielaakaas dublu gonkas? :)

Ko kungi saka par “WURTH dry lube” priekš ķēdēm? Pieredze? Vai jūsuprāt vēl papildus lietot ICE WAX? Cena ir ap 6Ls par lielo aerosolu, satur sintētisku vasku un teflonu. Uz iepakojuma minēts ka paredzēts ķēdēm smagos darba apstākļos un neļauj putekļiem pieķerties.

Neesmu pārliecināts, ka Ice Wax ir jēga kombinēt ar kaut kādu sauso smērvielu, jo manuprāt, tas jau šīs funkcijas pilda. Es nu jau gadus 2 sekoju ZZK pārdevēja ieteikumam izgriezt ķēdi caur mašīnīti, tad tad Chain Lube + ICE WAX (pēc kādām 5 min.). Strādā, manuprāt, pat ļoti labi. Pēc kārtīgiem dubļiem parasti ķēde ir tīrākā no detaļām. Smērvielu patēriņš arī relatīvi niecīgs, tāpēc komplekts iet ilgi ja neaizmirst pudeles aizkorķēt darba procesā.

to eļļu pa pillienam uzpilini uz ķēdes no iekšpuses tas ir tai vismai kura ir saskarsmē ar zobratiem nevis lej no augšas kā vieglāk un nevajag pārcensties ar smērēšanu.ja ir bijis lietus tad pa pāris pilieniem pārslēdzēja rullīšos ar noderēs tikai to kas nopil noslauki ar lupatu.
par riepām te ir daudz gudrinieki kas visādas nianses ņem galvā…
man domāt ka Latvijas trasēm pietiek ar Michelin XC dry/Geax Mezcal katram kantorim ir savs modelis,bet pamatdoma ceru saprotama nav nepieciešamas pumpenes.