Ķēde pārlec

Sveicināti, velomīļi!

Ar velo nobraukti 700km max. Lec gan pie lielākas slodzes, gan minot pavisam maigi. Pārlec ik pa nobrauktam kilometram, diviem (ja tā var to mērīt). Cube Attention 2012.

Varbūt kāds ķēdes posms ir nekustīgs. Vai arī ātrumi nav precīzi noregulēti.

sačakarēt jaunu velo var arī pa mazākiem km ja to nekopj :) velo ir jātīra un jākopj :)

Jānotīra un jāsaeļļo, cerams, ka tas tikai tāpēc…

Draudzenei servisā notīrīja ķēdi, kaseti, saeļļoja, viss spīd un laistās, bet joks ar ķēdes pārlekšanu atkal klāt. Varētu būt tāpēc, ka nav kārtīgi ātrumi saregulēti? Vai arī kaut kas cits pie vainas…

Tiešām lec pāri? Varbūt tikai ķeras aiz blakus esoša zobrata?

Raut “pa riņķi” var, ja:
1)nodilusi ķēde/kasete vai pat klaņu zobrati, tāpēc ķēde lec pāri. Ja ķēdi netīra un neeļļo tad arī pa 700km to var izdarīt. Lekšana pāri sākas uz biežāk lietotajiem mazajiem zobratiem aizmugurē. Jāpārbauda ķēdes nodilums/izstiepums.
2) Salūzis “tirkšķis” aizmugurē.
3) Ātrumi pārlec, jo ir atregulējušies. Tad būtu braucot jābūt skaņai, kad ķēde visu laiku grib pārlekt uz citu zobratu. Ja viss iet klusu, tad tā nebūs īstā vaina. Var arī uz aci novērtēt, vai pārslēdzēja kāja stāv pretī attiecīgajam zobratam.
4) Kā jau iepriekš minēts - ķēdei kāds posms(i) ieēdušies un nelokās.

Pa lielam - taisnā ceļā uz Šmerli. Ne man štrumentu, ne pieredzes.

Kā ar Vanagu sazināties, ir kādam kontakti?

Brauc uz HavaiiExpress (Biķernieku ielā), Nauris saregulēs.
iz dzīves- pirmais gads velo, uz servisu (cits, bet vārdā nesaukšu) braucu vismaz 1x mēnesī, lai regulētu aizmugurējo pārslēdzēju. 2-ajā gadā pirms sezonas aizvedu velo nu jau uz Havaii, lai saregulē, nomaina ķēdi, utt… visu sezonu nobraucu bez problēmām ar pārslēgšanos!

Tas būs labāk kā Šmerlī?

Tiešām tik bēdīgi ar veloservisiem, ka pat tādu elementāru defektāciju tikai Šmerlī veic?

p.s. uzliec priekšā uz lielā zobrata, ja ķēde izstiepusies, tad nospriegojot to, tālākie posmi uz leju būs ar atstarpi, ja skatās no augšas, un spraugu, ja skatās no sāna.

Ķēdi apskatīšos šodien… runājot par servisiem - katram savs. Būts ir tikai Šmerlī. Var arī iemēģināt Havai, ja gatins saka, ka vīri tur nav zemē metami.

[quote=rws]Raut “pa riņķi” var, ja:
1)nodilusi ķēde/kasete vai pat klaņu zobrati, tāpēc ķēde lec pāri. Ja ķēdi netīra un neeļļo tad arī pa 700km to var izdarīt. Lekšana pāri sākas uz biežāk lietotajiem mazajiem zobratiem aizmugurē. Jāpārbauda ķēdes nodilums/izstiepums.
2) Salūzis “tirkšķis” aizmugurē.
3) Ātrumi pārlec, jo ir atregulējušies. Tad būtu braucot jābūt skaņai, kad ķēde visu laiku grib pārlekt uz citu zobratu. Ja viss iet klusu, tad tā nebūs īstā vaina. Var arī uz aci novērtēt, vai pārslēdzēja kāja stāv pretī attiecīgajam zobratam.
4) Kā jau iepriekš minēts - ķēdei kāds posms(i) ieēdušies un nelokās.[/quote]

Man ar sāka nesmuki uzvesties ķēde jau vakar biķernieku meža braucienā. Ķēde nedaudz vibrē, un liekas grib aizlekt uz blakus zobratu.Nedaudz rausta pārslēdzēja kāju. Sekojot taviem ieteikumiem novēroju šāduainu.

  1. ķēde ir no labajām sram ar atvieglotajiem posmiem nobraukums ~3000km ķēdi tīru un eļļoju pēc katra smaga un ik pa vienam vieglam braucienam. Iespējams ir pastiepusies, bet man nav tas mērītājs. Moš ir kāda cita metode kā mērīt. Ar lineālu nevar izlīdzēties? Vislielākā vibrēšana ir pie ceturtā zobrata. Bet raustās pie visiem. Zobrati aizmugurē ir svaigi. Klaņa zobrati atsevišķi ir tādi spicāki, bet ar ir ok.
  2. Kas tas tāds?!
  3. Regulēju regulēju un nekā. īsti gan nesaprotu konkrēti ar regulēts. Izmantoju atvelkamo uzgrieznīti uz pārslēdzēja troses savienojuma vietas. Pavelk uzgrieznīti un āru un skrūvē. Cik noprotu tā arī notiek regulēšana.
  4. Lokās nevainojami.

[quote=ktn]Tiešām tik bēdīgi ar veloservisiem, ka pat tādu elementāru defektāciju tikai Šmerlī veic?

p.s. uzliec priekšā uz lielā zobrata, ja ķēde izstiepusies, tad nospriegojot to, tālākie posmi uz leju būs ar atstarpi, ja skatās no augšas, un spraugu, ja skatās no sāna.[/quote]

Bildes nav kur ir attēlota aprakstītais stāvoklis?

Bildes raksta lejā, tur, kur zobrats: http://sheldonbrown.com/chains.html

3000 km uz MTB droši nozīmē ķēdes un zobratu nāvi, arī ar visu rūpīgo apkopi ;)

Nu, nu, vai tiešām pāris reizes sezonā tavuprāt jāmaina kasete un prieksejie zobrati? Ķēdi nu protams vajadzētu gan pēc kādiem 1500 km mest ārā

Atkarībā cik daudz brauc. Ja kāds atceras slapjo Tukuma SEB pirms 2 gadiem, tur uzliekot jaunu ķēdi nodilums pēc mača bija acīmredzams. Viss atkarīgs pa kurieni brauc!

Nevajag nepareizi interpretēt tekstu. Ja brauc 3 000 km mtb ar vienu ķēdi, tad tā ķēde un arī kasete ir tu-tū. Ja maina laicīgi, tad kasete var izvilkt 5000+km, priekšējie 10000+

Bildes raksta lejā, tur, kur zobrats: http://sheldonbrown.com/chains.html

3000 km uz MTB droši nozīmē ķēdes un zobratu nāvi, arī ar visu rūpīgo apkopi ;)[/quote]

Domāts, ka ķēde ir uzsēdusies uz zobrata zobiem un kritumā sāk “krunkoties”? Man nav uz aci tas redzams. Bet izpakoju rezerves jaunu ķēdi. Pieliku klāt vecajai un vecā uz 10 posmiem ir ~ 2.5 mm garāka. Nez tas ir stipri par daudz vai uz robežas? Liekas būs jāmaina ķēde rīt pa gaismiņu.

1 posms ir viena colla “, pareizi? Tādā gadījumā izstiepums ir 2.5mm / 10” = 0.98%. 1% parasti ir robeža, kad ķēdi vairs izmantot neiesaka.

Protams, 2.5mm ir ļoti aptuvens mērījums. Ja nepareizi sarēķināju, bļaujiet un dzēsīšu muļķības ārā :)