Ķēde par garu, ko tas maina, vai saīsināt?

Pirmkārt, Sveiciens Līgo vakarā!
Sakarā ar to, ka ķēde, šķiet par daudz kratās, veicu vienkāršu testu - mēģināju uzlikt lielāko robu priekšā (42t) un aizmugurē (32t) - izdevās, pārslēdzējam pat pārāk nenostiepjoties.
Shimano dokumentācija rekomendē garumu, ar kuru nelaižot caur pārslēdzēju var uzlikt ķēdi uz lielākā priekšā un aizmugurē + 2 posmus. Tad teorētiski mana ķēde ir par garu.

Ko tas nozīmē praksē?
Jau no veikala tāda nāca, nekādas ilūzijas par viņu profesionalitāti man vairs nav, bet varbūt tomēr tur ir kāds pamatojums?
Vai ir situācijas, kad pāris lieki posmi arī noder? Cik daudz lieki ir ok?

Vai tomēr sakāt, ka jāsaīsina? Kā tas atsaucas uz jau nedaudz brauktu ķēdi (~<500km), kādi īpaši norādījumi?
Tad pie viena nebūtu slikti iemest SRAM power link’u, vai shimano CN-HG40 tādu drīkst likt? kurš variants atbilst šai ķēdei?

Uzliec priekšā un aizmugurē lielākos zobratus,ķēdei ir jābūt praktiski nospriegotai,pārlicēja kāja gandrīz atlocīta.

Dīvaini Tu izvēlies ķēdes garumu!

Tieši to jau aprakstīju, bet ja jau tā pārprasi, te būs bilde.
Tik nospriegots viņš izskatās, kā arī vari redzēt cik ķēde paliek, atlokot tuvu horizontāli:

Bez neatbilstības shimano rekomendācijām un tīri subjektīvas pārāk lielas kratīšanās, pāris reizes braucot pa grubuļiem un mainot pārnesumus priekšā, apakšējā ķēdes daļa mēdz uzmest tādu atlikumu, ka priekšējais zobrats viņu aizvelk līdz pārslēdzējam un iestrēgst.

Neviens tā arī nav pateicis, mest posmus nost, vai nē?

Kā ar linku, vai šāds der “KMC Posms 7/8sp 7.3mm”, forma nelec pāri uz 11t?

Nu tak saīsini to ķēdi un miers. Sram powerlinks der.

Un vai nebūtu vienkāršāk vispār to velo aizvest pie meistara, lai iziet cauri? Citādi tā vēl par rakstnieku paliksi, rakstot forumā… :)

Lai izdodas!

Minētā Shimano rekomendācija veloforumā pirms kādiem gadiem 5 bija apbrīnots fakts - toreiz (gandrīz) neviens mehs tik īsu ķēdi nelika. Un viss strādāja. Tagad to ievēro vairāk mehu, bet arī nebūt ne visi. Spriežot pēc bildes, Tev ķēdes garums izskatās pieļaujams.
Priekšējā zobrata ķēdes vilkšana līdzi nav tieši saistīta ar ķēdes garumu - tas ir defekts, ko angliski sauc “chain suck”. To rada pastaipīta ķēde + izdeldēts priekšējais zobrats.
Īsāka ķēde dot tādu labumu, ka, braucot pa lielām grambām, ķēde nesitas pret rāmi, ja priekšā ir uzlikts uz vidējā vai mazā.

Garāka ķēde lēnāk dilst :)

Es ar ķēdi savam velo lieku pēc Shimano rekomendācijām (izverot ķēdi uz lielākajiem zobratiem bez pārslēdzēja un tad pievienojot divus posmus. Pagaidām vēl neredzu priekšrocības, kāpēc likt garāku ķēdi. Īsāka labāk nospriegojas. Bet nu es vēl tāds iesācējs velo mehānikā skaitos. Varbūt kāds ar pieredzi var izsāstīt, kur labums no garākas ķēdes.

Zini teicienu par vājāko ķēdes posmu? :) Jo vairāk posmu, jo lielāka iespēja kam nelabam notikt.

Ja iepriekšējā ķēde labi turējās, tad kādēļ jauno likt garāku vai īsāku?

Pats pirmais ieraksts:

Ņemšanās ar viņu paredzēt tā pat, jo kārtīgi jāiztīra un ja iespējams ieliktu power linku, pie viena nolēmu precizēt par garumu. Eh, cerēju kādus viedus vārdus… cirpšu pēc shimano rekomendācijas un miers.

Uzsleedzam priekshaa uz mazaa zobrata un aizmuguree uz mazaa zobrata.
Aizmugureejaa paarsleedzeeja daljaa, kjeedei no paarsleedzeeja augsheejaa rulliisha ir jaabuut nospriegotai 5-15mm attaalumaa, tad kjeedes garums ir ideaals.

[quote=A Vanags]Uzsleedzam priekshaa uz mazaa zobrata un aizmuguree uz mazaa zobrata.
Aizmugureejaa paarsleedzeeja daljaa, kjeedei no paarsleedzeeja augsheejaa rulliisha ir jaabuut nospriegotai 5-15mm attaalumaa, tad kjeedes garums ir ideaals.

http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/components/groupset/mountain/1302625649350-1asvp9spwaf6x-670-75.jpg[/quote]

Gribeju tieshi sho pashu rakstiit. Es arī tāpat lieku ķēdes. Ebike mehs man iemācīja šādi likt.

Es ar lieku pēc mazo zobratu metodes.

Bet kāpēc nelikt īsāku ķēdi, ja tas ir iespējams? Pēc šīs metodes sanāk garākā iespējamā ķēde, kuru pārslēdzēja kāja spējīga spriegot. Kur ir plusi garākai ķēdei? Pēc manas saprašanas īsāka ķēde tiek labāk nospriegota un ir īsāka apakšējā daļa, kura attiecīgi mazāk šūpojās, braucot pa bedrēm.

lielāks spriegojums, lielāka berze.