Ko tas nozīmē praksē?
Jau no veikala tāda nāca, nekādas ilūzijas par viņu profesionalitāti man vairs nav, bet varbūt tomēr tur ir kāds pamatojums?
Vai ir situācijas, kad pāris lieki posmi arī noder? Cik daudz lieki ir ok?
Vai tomēr sakāt, ka jāsaīsina? Kā tas atsaucas uz jau nedaudz brauktu ķēdi (~<500km), kādi īpaši norādījumi?
Tad pie viena nebūtu slikti iemest SRAM power link’u, vai shimano CN-HG40 tādu drīkst likt? kurš variants atbilst šai ķēdei?
Tieši to jau aprakstīju, bet ja jau tā pārprasi, te būs bilde.
Tik nospriegots viņš izskatās, kā arī vari redzēt cik ķēde paliek, atlokot tuvu horizontāli:
Bez neatbilstības shimano rekomendācijām un tīri subjektīvas pārāk lielas kratīšanās, pāris reizes braucot pa grubuļiem un mainot pārnesumus priekšā, apakšējā ķēdes daļa mēdz uzmest tādu atlikumu, ka priekšējais zobrats viņu aizvelk līdz pārslēdzējam un iestrēgst.
Neviens tā arī nav pateicis, mest posmus nost, vai nē?
Minētā Shimano rekomendācija veloforumā pirms kādiem gadiem 5 bija apbrīnots fakts - toreiz (gandrīz) neviens mehs tik īsu ķēdi nelika. Un viss strādāja. Tagad to ievēro vairāk mehu, bet arī nebūt ne visi. Spriežot pēc bildes, Tev ķēdes garums izskatās pieļaujams.
Priekšējā zobrata ķēdes vilkšana līdzi nav tieši saistīta ar ķēdes garumu - tas ir defekts, ko angliski sauc “chain suck”. To rada pastaipīta ķēde + izdeldēts priekšējais zobrats.
Īsāka ķēde dot tādu labumu, ka, braucot pa lielām grambām, ķēde nesitas pret rāmi, ja priekšā ir uzlikts uz vidējā vai mazā.
Es ar ķēdi savam velo lieku pēc Shimano rekomendācijām (izverot ķēdi uz lielākajiem zobratiem bez pārslēdzēja un tad pievienojot divus posmus. Pagaidām vēl neredzu priekšrocības, kāpēc likt garāku ķēdi. Īsāka labāk nospriegojas. Bet nu es vēl tāds iesācējs velo mehānikā skaitos. Varbūt kāds ar pieredzi var izsāstīt, kur labums no garākas ķēdes.
Ņemšanās ar viņu paredzēt tā pat, jo kārtīgi jāiztīra un ja iespējams ieliktu power linku, pie viena nolēmu precizēt par garumu. Eh, cerēju kādus viedus vārdus… cirpšu pēc shimano rekomendācijas un miers.
Uzsleedzam priekshaa uz mazaa zobrata un aizmuguree uz mazaa zobrata.
Aizmugureejaa paarsleedzeeja daljaa, kjeedei no paarsleedzeeja augsheejaa rulliisha ir jaabuut nospriegotai 5-15mm attaalumaa, tad kjeedes garums ir ideaals.
[quote=A Vanags]Uzsleedzam priekshaa uz mazaa zobrata un aizmuguree uz mazaa zobrata.
Aizmugureejaa paarsleedzeeja daljaa, kjeedei no paarsleedzeeja augsheejaa rulliisha ir jaabuut nospriegotai 5-15mm attaalumaa, tad kjeedes garums ir ideaals.
Bet kāpēc nelikt īsāku ķēdi, ja tas ir iespējams? Pēc šīs metodes sanāk garākā iespējamā ķēde, kuru pārslēdzēja kāja spējīga spriegot. Kur ir plusi garākai ķēdei? Pēc manas saprašanas īsāka ķēde tiek labāk nospriegota un ir īsāka apakšējā daļa, kura attiecīgi mazāk šūpojās, braucot pa bedrēm.