kasetes nolietojums

Izlasīju iepriekšējo tematu un ienāca prātā pajautāt viedokli, jo īsti nezinu atbildi - kā noteikt kasetes nolietojumu/ nodilumu? Ar ķēdi skaidrs - ir indikators, kas norāda, kad jāmaina ķēde. A kā ir ar kaseti? Princips 2 ķēdes = 1 kasete? X kilometri = kasete? Brauc kamēr sāk ķēde “lēkt pāri”? Vai arī visvienkāršākais - veicot regulāro apkopi meistars pasaka ka jāmaina kasete? Un kā ir ar priekšējiem zobratiem?

Kasetes nolietojuma mērīšanai ir speciāls rīks. Bet vispār kasete ir nolietota, ja uzliekot jaunu ķēdi to rauj pāri vismaz kādam no zobratiem. Tā pat vizuāli ir redzamas tādi kā izciļni aiz katra zobiņa. Priekšējiem lielā mērā nolietojumu nosaka līdzīg, bet to resurss ir stipri lielāks.

Cik stipri? Vai tad ne ~2 kasetes?

kamēr nelec pāri - brauc. vismaz priekš treniņiem šāda pieeja ir ok.

Parādi lūdzu kā izskatās atslēga ar kuru var paskatīties vai kasete ir nobrauktu :) Ļoti moka ziņkārība

Zinu, ka otro ķēdi esmu nokavējis, kā arī kasetei 3 zobratam 2 zobi izbirišu un centīšos šo ziemu braukt cik varēšu. Lec pāri. Braucu jau 3 gadus ar šo kaseti ap 2500 gadā. Pavasarī vajadzēs mainīt gan kaseti gan ķēdi. Cik kaitīgs ir grants - sāls maisījums ko kaisa ziemā manam ritenim - trek 6300?

Parādi lūdzu kā izskatās atslēga ar kuru var paskatīties vai kasete ir nobrauktu :) Ļoti moka ziņkārība[/quote]

Viss jau labi, bet ja kasete ir 6sp trisene, un 10sp kasete, tad ko, vajag vairakas atlegas? :D

Es jau uzskatu, ka uz aci ir labs variants, bet labakais ir uzlikt jaunu keedi ja rauj paari tad rauj :)

Cik stipri? Vai tad ne ~2 kasetes?[/quote]

Nomaiņu MTB parasti veicu nevis nolietojuma, bet salocīšana dēļ. Priekšējos zobratus sanāk mainīt pietiekami reti, lai liktos, ka to reusrss ir stipri lielāks, kasešu skaitu nepateikšu, bet km pēdējie truvativ klaņi noturējās aptuveni 12k braucot pa ceļiem tai skaitā 2 ziemas. Loģiki spriežot priekšējo zobratu nodilums ir mazāks, jo zobu skaits attiecībā uz azimugurējiem ir daudz lielāks - mazāk apgriezienu un slodzes + priekšējos zobratus daudz retāk pārslēdz (pie slodzes īpaši reti salīdzinājumā ar aizmugurējiem). Pie tam priekšējos zoratus ir vieglāk pievīlēt, kas ļauj tos ilgāk izmantot.

Ja laicīgi maina ķēdes tad laikam arī sanāk, ka priekšējie zobrati iztur 2-3 kasetes, bet tā teikt pēc sajutām liekas, ka ir [quote=bonys]stipri lielāks.[/quote]

Aizmugureejie zobrati saak pastiprinaati dilt pie kjeedes nodiluma 0,65mm. Pie 0,75 jau buus kaadi zobrati kasetee kas jaunai kjeedei raus paari.
Ja laiciigi maina kjeedi, ar vienu kaseti bez kasetes izsliipeeshanas var nobraukt 3 kjeedes. Prieksheejos zobratus, faktiski buutu jaamaina reizi gadaa, un arii tad, ja ir gadiijies paaraak daudz lietot kaadu kjeedi.
Ja kjeedi regulaari tiira un eljljo ar pareizo smeervielu, tad kjeede ar kuru normaalos apstaakljos var nobraukt 1500km, var nobraukt liidz pat 5000km. Attieciigi ziemas apstaakljos tie buus nevis 5000Km, bet gan 3000Km.

p.s. protams ka ir arii tik talantiigi cilveeki, kas Hg-93 kjeedi speej nobraukt beigtu 100Km nobraucot…

Shosejniekiem var buut tie 3000, mtb…domaaju nekad. ja nu vieniigi mtb 100% pa shoseju.

Shai sakaraa jau rakstiiju - kjeedes tiiriishana un pareizaa smeerviela!

Campas kedes tur ~ 3000km un dazhreiz pat vairak, Shimano izstiepas ka bikshu gumija.

Pa šoseju ar Shimano ķēdi (tādu kurai virsū uzraksts Japan) arī ir braukts virs 3000. Pseido shimano (visādas HG, kuras dažos veloveikalos celefāna maisiņos tirgo) ķēdes iztiepjas jau pie 1000 km.

Ne par shoseju iet runa tak. =)

Uz šosejas starp Campa un Shima ķēdēm gan nav tik liela starpība. Nez, aiz ko tā?

Campa uz mtb parsledzas “cietak” un prasa labaku parsledzeja reguleshanu. Uz shosejas netesteju,bet domaju,ka dzivos divreiz vairak bez dubliem un netirumiem

Pēc testiem jaunākās paaudzes Shimano ķēdes izrādījušās izturīgākas par Campagnolo.
Ja kādam interesē- sākums 44 lpp. http://www.tour-qtr.com/epaper_4_2011

tālajā 2008 gadā ar xt ķēdi nominu 5k km, ķēde bija jāmaina, bet kasete nebija beigusies ;)