- kāda fiziski ir starpība starp kaseti par 10Ls un pieņemsim XTR kaseti par 80Ls, ja neskaita svaru un patīkamo apziņu ka tev ir uz pakaļriteņa ir kautkas ļoti dārgs?
- un kad ir jāmaina tie zobrati, ir kāds universāls līdzeklis kā noteikt nolietojumu, vai ik pa tik un tik km ir obligāti jāmaina, kā ķēdei teiksim? man nobraukti 2000 un vēl nedaudz km tāpēc jautāju!
jau iepriekš tencinu par laipnajām atbildēm!
Nju daljeji jau tu pats ari atbildeji uz jautajumu kada atskiriba. Svars ir viens, metala izturigums ir otrs, tatad nolietojums iestasies pec vairaak km ka letajam kasetem. 2000km uz kaseti varetu arii buut par daudz (nezinu gan cik laba tev kasete un keede). Katraa zina domaju,ja liksi tagad jaunu keedi, visticamaak buus jaliek arii jauna kasete. Tadai Acera klases kasetei ir aptuvenais nobraukums - 2 kjeede pa 1500 km.
un tad - vai tiesam tie papildus ieguldities 50 vai 60 lati uz zobratiem proporcionali atbildis slegsanas vieglumam/precizitatei, t.i. vai iegulditais naudas daudzums tiesam atbildis rezultatam?
p.s. man tie 20-30 grami uz vienu detalu neko dzive nemainis
Pērc deore - būs vidusceļš.
Nu par XTR nezinu neesmu braucis, bet starpība nav tikai svarā bet patiešām slēgšanā un izturībā. Tas visticamāk ir redzams ja tu slēdzies pret kalnu jo lētās kasetes jeb tās kurām ir metāla sastāvs ir “mīkstāks” var saliekties (zobus protams) kas rezultātā ietekmēs tavu ātrumu slēgšanu turpmākā braukšanas gaitā. Jo ātrāk dilst zobi jo lielākas iespējas tev būs nepārslēgt ātrumu. Kā jau teicu vislabāk to parasti var just pie slodzes un citiem apstākļiem kā piemēram dubļi.
Es visas kasetes mainu pie 2000-2500km jo tā vai savādāk pie šiem cipariem parādās kādas problēmas vai traucējumi slēgšanā. Jebkurā gadījumā ne normāli braucot pa sezonu vajag nomainīt pie 2 vai pat 3 kasetēm, kas ir atkarīgs dabiski no tā cik tu daudz brauc un kādos apstākļos.
Bet atceries ka ja uz Alvio slēdzi uzliksi XTR kaseti un vēl kēdi pa 5ls tad nekas labs galu beigās nesanāks. Un, kas šķiet vēl ir būtiski ka kasete tomēr ir jāsaskaņo ar ķēdi, kas tad tev arī varētu nodrošināt tiešām labāku slēgšanos.
Tas jau droši vien daudz kur ir apspriests. Bet manuprāt ir 2 varianti. Pirmais - mainīt ķēdes regulāri ik pēc apm. 1500km (mtb), tad kasete iet daudz vairāk par 2000km, un tad arī ir vērts likt dārgāku kaseti. Otrais - braukt kamēr var pabraukt un mainīt ķēdi ar visiem zobratiem.
Un ir speciāli instrumenti, kas nosaka ķēdes izstiepumu. Un pie 1500km tas būs apm. 0.7%.
Tīri mana pieredze. Visperfektākā price / performance ir XT vai SRAM990 kasetēm. Neiesaku likt pašas dārgākās detaļas, kuras ļoti ātri nolietojas!
nu gan te čaļi kasetes maina… es ar braucu tikai ar XTR vai XT un slēdzas dievīgi, atšķiras svarā ļoti ievērojami, jo XTR galu galā ir no titāna 4 zobrati un ir alumīnija zirneklis - un ķēdi un kaseti vajag kopt katru dienu 2x - tātad nobraucu agrāk ap 15k sezonā un kaseti mainu max 1. reizi sezonā un ķēdi attiecīgi uz aptuveni 2000km ja tuvojas svarīgi mači, bet ir gadījies arī nobraukt ap 6000km un braucu es 80% pa mežu, smiltīm, dubļiem un agrāk bija pa 2 sacensībām katru nedēļu… un vēl WC 02 un 03 :D :D bet galvenais ir mīlēt savu inventāru ;)
Kasetes zobratu nodilumu var izmērīt ar tādu samērā vienkāršu verķīti no Rohloff - http://www.rohloff.de/en/products/hg_ig_check/ . Diezgan parocīga manta.
Man ir pienācis laiks mainīt kaseti. Esošā ir Sram, 9sp, 12-32T, pakaļējais pārslēgs Shimano Deore LX Rapid Rise.
Vai dažādu ražotāju/marku kasetes ir savstarpēji savietojamas? Respektīvi uz ko man skatīties izvēloties jaunu kaseti? Principā gribētos izturīgāku par esošo.
es tagad izdomāju mainīt ķēdi un kaseti priekšā un aizmugurē. Šī būs mana pirmā reize.
Man drusku nav skaidrs, kā var dabūt aizmuurējo kaseti nost. Izkrūvēju centru ārā, domāju, ka tad viegli ņemsies nost, bet nekā. priekšā līdzīga situācija.
Priekšā atskrūvēju klaņus(ja neesmu sajaucis nosaukumu viņiem. Es domāju tos, pie kā paši pedāļi pieskrūvēti), bet viņus nevar noņemt. Cik saprotu, ka vienkārši ar fizisku spēku jādauza pa viņiem un viņiem būtu jānonāk nost, bet negribās sačakarēt monobloku.
kā pareizi tas ir jādara? Es kaut kur internetā angliski redzēju, kā bet nevaru atrast pareizo adresi.
divus lielākos zobratus no klaņiem var dabūt nost tāpat, nenoņemot klaņus. kasetei vajadzīgs speciāls rīks. laikam par lockring angliski sauc :)
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=48
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=103
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=48
brauc lejā līdz apmēram puslapai - tas par aizmuguri
par priekšējo zobratu (nevis kasetes) nomaiņu: ja esi sagatavojies mainīt tikai lielāko un varbūt arī vidējo zobratus, kuri visbiežāk ir jāmaina, klaņi nav jāņem nost. dieva dāļ nesit pa klani lai tas nonāktu no monobloka… ja maini lielo un vidējo, atskrūvē 4 vai 5 skrūves, noņem zobratus un nomaini. Ja esi nobriedis mainīt arī mazāko, klaņi būs jāņem nost. Tam vajadzēs šeit redzamo atslēgu:
ups ;))
paldies
Es atskrūvēju 5 skrūves, kas turēja klāt to plasmasu, kas neļauj ķēdei nokrost, bet zobrati nenāk nost
šitā jau ir pērlīte :)
Bet ja nopietni, tad iesaku tomēr servisu!
Ha-ha… Smejos līdz asarām! Nekas personisks, vecīt… bet… Tāpēc jau ir tā galva, lai štukotu! Tur specam nav jābūt, lai saprastu kāpēc tie zobrati nenāk nost.
KingFox
Ja tie zobrati bija ar plastmasas riņķīti, - kas par klaņu modeli tas ir? (Protams, var gadīties, ka plastmasas riņķītis nāca līdz sportiskiem MTB klaņiem, taču bieži to lieto tūrismam paredzētiem velosipēdiem, un tādā gadījumā varbūt tie zobrati nemaz nav nomaināmi) Vai Tu esi drošs, ka tie zobrati ir skrūvēti (tātad, maināmi), nevis kniedēti? Ja tie ir kniedēti, tad jāmaina viss klanis ar zobratiem kopā.
Kas attiecas uz kaseti - tur ir vajadzīgs speciāls rīks, lai to dabūtu nost un pēc tam atkal jauno virsū. To ir vērts iegādāties, ja turpmāk arī plāno šīs lietas darīt pats (un tad arī vajag speciālu štrumentu, ar ko pietur kaseti, lai negriežas līdz, kamēr to skrūvē nost).
Dauzīt gan nekad neko nevajadzētu, sevišķi, ja trieciens varētu tikt pārnests uz gultņiem (kā tas notiek, dauzot centra asi)