Kam uzticēties Google'i vai spidometram?

Sveiki!

Kam uzticēties Google’i vai spidometram? Katrs rāda savu distanci.
Spidometram tie km tā vairāk skaitās.

Pie 1.5 km jau ir 100 m kļūda, bet ap 50 km tie ir 3/4 km.
Maršruts arī nebija līkumos.

Viss it kā pareizi uzstādīts/saregulēts:
26x2.00 = 2114
Sensors atrodas pa vidu dakšai.

iesaku nomērīt riepu (noripini no ventīļa līdz ventīlim pa zemi un nomēri attālumu) un to tad arī ierakstīt spidometrā. man pēc tabulas un pēc reālajiem mērījumiem pamanāmi atšķīrās…

Droši vien ka vēl precīzāk būs, ja noripināsi vairākus apļus un tad nomērīto attālumu izdali apgriezienu skaitu.

kā ieguvi to 2114 ciparu? paņēmi vienkārši no kaut kādas tabulas vai reāli dabā izmēriji sēžot virsū uz velo, kuram sapumpētas riepas kā pienākās?

sensora novietojumam nav nozīmes, jo velodators skaita cik pilnus apļus ritenis izveic

Jap

A vai tad maģiskais skaitlis nav atkarīgs no spiediena riepā? Un no riepas pašas (protektora)?

averza, tāpēc ar saku, ka jāmēra pašam sēžot virsū uz velo un riepām jābūt piepumpētām uz ikdienas spiedienu lai dabūtu max precīzus datus :) salīdzināju ar gps datiem un uz ~100km un kļūda bija salīdzinoši niecīga, vairs neatceros precīzi cik

Nomērījums riepas nobrauktajam ceļam no ventiļa līdz ventilim būs pats precīzākais. Tabulas ir orientējošas ar plus mīnus nobīdi.
Otrkārt - Google + GPS arī var radīt nobīdi (jo GPS precizitāte ir 5 m… tagad Eiropā saka ka plus mīnus2 m). Treškārt GPS vai Googla mērījumi balstās uz elektroniski nogrieztiem pagriezieniem starp reģistrētajiem punktiem.
Faktiski pagriezienime ir dažādas trajektorijas (var līkumu nogriezt pa iekšmalu, un var izbraukt pa ārējo grāvi. Tur arī uzlasīsi liekus 5 metrus…
Respektīvi - precīzi uzstādīts spido būs pareizākais.

Manuprāt, nav iespējams daudzmaz precīzi izmērīt riepas diametru/ apkārtmēru. Arī pēc mistiskajām diametra tabulām rezultāts ir visai aptuvens. Es pirmo reizi ievadu ciparu no tabulas, tad to koriģēju pēc kilometru stabiem uz taisna šosejas posma…

Tikko nomērīju, pilns apgrieziens sanāca tieši 2 m.

Tā izskatās!

kāpēc nav iespējams? noliec metramēru uz zemes un blakus nobrauc riepu no ventiļa līdz ventilim. ja ļoti iespringsi dabūsi precizitāti ~1mm. esmu braucis ar vairākiem cilvēkiem, kuriem ir “kalibrēti” spidometri un distances sakrīt gandrīz identiski.

ja ir gana garš mērāmais, tad var nobraukt 5 vai 10 pilnus apgriezienus un rezultātu izdalīt ar apgriezienu skaitu, būtu jābūt precīzāk … no ventiļa līdz ventilim mērījuma kļūda var sanākt pat kādi 5mm ja mēra uz aci ventiļa vietu

Potverždaju! :D
Es noripinājos 10 apgriezienus sēžot virsū, precizitātei. Atzīmēju startu, noripinājos, cik taisni varēju un atzīmēju uz ceļa finišu. Pec tam izmēri, dali ar 10 un raksti iekšā spidometrā MILIMETRUS. Gluži, kā kad augstskolā vajadzēja veikt auto spidometra pārbaudi.

A par sākotnējo jautājumu:
Googlei var uzticēties ± autobraukšanas vajadzībām. Ja uztrauc pārs simts metri uz 10 km - Google nederēs.

Ja nu gribas dikti precīzi un ir GPS, tad izvēlamies puslīdz taisnu ceļa posmu bez šķēršliem, kuri varētu ietekmēt GPS uztveršanu un nobraucam cik nu lieu gabalu var. Salīdzinām distanci GPS un spidometrā un, ņemot talkā 3 klases aritmētiku, aprēķinām kāds cipars spidometrā jāraksta, lai abi sakristu.

Ja tas domāts vnk sezonas kilometrāžas uzskaitei priekš sevis tie pāris km ir sīkums.
Galu galā, ja brauc pa šoseju, vienmēr ir iespēja to visu kartē sazīmēt (piem. Endomondo vai kur citur datus vākt)

Un ja grib precīzi ar GPS, tad tas nekad nesanāks, jo kā zināms projekcijā no augšas var nobraukt 4m, bet reāli bija 5m… (jo braucam kalnā - distance lielāka). Var jau būt softos iestrādāts pēc altimetrijas korekcija, to nezinu :) !?

GPSiem taču ir arī augstuma mērītāji - kā tad tās augstumlīknes tiek iegūtas? Galu galā augstumu var noteikt arī no satelītu datiem (jo redzamo satelītu skaits ir apmēram 5-10). Visbiežāk gan flat distance no real distance atšķiras par vienu procentu - arī braucot pa kalnainu apvidu.

Taču man liekas, ka GPS attālums ir par pāris procentiem mazāks nekā reālais dēļ tā, ka attālums starp kaimiņu punktiem tiek rēķināts pa taisni. Starp citu, dažiem GPS opcijās var atrast tādu punktu biežuma pieglabāšanas opciju - manā gadījumā noklusētais variants bija glabāt apmēram 3 punktus minūtē, bet visbiežākajā variantā - apmēram ik pēc 3 sekundēm. Iesaku pārlikt uz to beidzamo - rezultātā faili būs mazliet lielāki, toties dati precīzāki.

P.S. Augstumu gan vismaz mans aparāts mēdz uzrādīt ļoti neprecīzu. Teiksim, veic apli, un starpību starp startu un finišu rāda 20 metrus…

P.S.2. Palabojiet, ja kaut ko samuldēju :)

GPS augstuma mērītājs ir maigi izsakoties kļūdains :D tie verķi, kam barometriskie altimetri ir, tie ir precīzāki

Mjā, redzams, ka ir radusies paaudze, kurai nebija tādas mocības kā dzīve bez GPS un telefona, kurā ir viss. … :)

[quote=averza].

P.S. Augstumu gan vismaz mans aparāts mēdz uzrādīt ļoti neprecīzu. Teiksim, veic apli, un starpību starp startu un finišu rāda 20 metrus…
:)[/quote]
GPS ierīces mēra augstumu 3 veidos:

  1. Pēc satelītiem (ne pārāk precīzi) -visbiezāk pielietotais gps mērījuma veids
  2. Pēc satelītu pozīcijas un kartes datiem (ja karte atbalsta topogrāfiju) - retākais veids
    3 Barometra - kas ir daļai velo GPS bet arī tur pareizi būtu to kalibrēt pēc precīzi zināma augstuma vietas…

Baumas par GPS augstuma neprecizitāti ceļas no vecajiem 12kanālīgajiem uztvērējiem, kuriem augstums patiešām gļukoja. Visiem jaunākajiem no Sirf3 čipseta uz augšu augstums ir pietiekami precīzs, ja vien signāla uztverāmība ir puslīdz normāla. Varu to apgalvot diezgan droši, jo šad tad gadās palidot un bez GPS man ir arī pietiekami precīzs altimetrs, ko gan šajā gadījumā sauc par variometru.