Šodien brau Baložu krosu, kurš diezgan daudz sanāca pa “pampakiem” (savādāk nevaru nosaukt bedres, ierakumus un mazus uzkalniņus 1 - 2 m augstumā)…
Braucot visus daudzos apļus, tā arī neatradu pareizāko formulu, kādai jābūt kadencei (pareizāk sakot zobratam un pedāļu apgriezieniem) lai pēc iespējas gludāk tiktu pampakiem pāri.
Ja zobrats par lielu (apgriezieni mazi) tad pa bedrēm/kalniņiem nesanāk kārtīgi uzgriezt, kalna pampaka galā vēl iznāk pedālis uz leju un traucē… Ja zobrats par mazu, tad atkal ātrumu nevar uzraut, un tie pampaki un kratīšanās (centieni ar kājām amortizēt bedres un uzkalnus) jauc nost apgriezienus.
Varbūt tas jāprasa BMX braucējiem, viņiem šī tehnika tā kā labāk zināma. Taču gribēju pajautāt, iespējams kāds šeit var pastāstīt teoriju par to, kā tad būtu pareizāk (varbūt zinātnieks Ansis veiks pētījumu :) ).
Zinātnieks Ansis visu nedēļu forumā nobazarēja, un šodien LČ krosā nevarēja paskriet:((
Zinātnieks Ansis visu nedēļu forumā nobazarēja, un šodien LČ krosā nevarēja paskriet:(([/quote]
Citējot dažus labus kolēģus no foruma… “ja mēs to visu laiku ko nosēžam forumā veltītu treniņiem, reuzltāti būtu pavisam citi”:D
Domāju, ka lielākajos pauguros jābūt lielai kadencei, lai nepiedzen kājas. Bet nelīdzenās vietās jābrauc ar mazu kadenci, lai būtu vieglāk.
Baložos braucu jau piekto gadu, un tikai tagad esmu atradis “pareizo formulu” priekš sevis. turklāt tā mainās atkarīgi no trases stāvokļa. un tikai vakar man sanāca pirmā reize kad sacensībās, V21 klasē, kad visos pampakos sanāca uzbraukt nenokāpjot no velo.
Runa jua nav par nokāpšanu, bet vairāk par pareizu kāju griešanos pa mazajiem pampakiem braucot pāri… Baložos visi pampaki un kalni bija braucami bez nost kāpsānas gad ar lielāku vai mazāku pārnesumu.
Bet tur kur pampaki viens pēc otra, tur arī tās kadences problēmassāka parādīties…
Nu mazam drebelim pāri vieglāk tiekas pārslēdzoties ar vienu robu uz augšu un mīt nedaudz pieceļoties kājās.
ari mana formula :)
vai īsam drebelim vai seklam…?man domāt ir starpība vai braucam pa drebeli kā bija Kandavā pļava gar upi pirms 4gadiem vai saknītes pa takām…
Balozhos taadu nav Kandavas drebeklju :) Man domat, ka to Kandavas drebekli kaa brugji jabrauc ar lielaaku kadenci un sezhus. Nav daudz sanaacis braukt taadu.
vai īsam drebelim vai seklam…?man domāt ir starpība vai braucam pa drebeli kā bija Kandavā pļava gar upi pirms 4gadiem vai saknītes pa takām…[/quote]
Tas isam drebeklim 5-20m. Garākam drebeklim mēģinu pielietot tādu tehniku, ka tad kad velo uzsitas augstakajā punktā tad es sēžu (nu sēdeklis uzsit pa dibenu, bet zemākajā punktā es it kā stāvu kājās. Pa manam piem. tajā Madonas gonkā tai pļavā tā bija vieglāk un ātrāk, kā tīri kājās stāvot un daudz vieglāk kā sēžot un kratot iekšas ārā. Kadence tad nu ne jau 110 un ne kājās spiešana - kaut kur pavidu.
Starp citu, ja ir ātra kadence, tad ļoti tehniskās kur var aizķerties pedāļi arī vieglāk. Ātri dabūjas gaisā pedālis kur vajag, paripo garām un min atkal tālāk. Lēnā kadencē tad sanāk laicīgāk domāt par to, kura kāja gaisā. Tātad lielāks bezmīšanās ceļš sanāk.