Kad jāsaslēdz un kad nē priekšējā dakša??

Sveiki visiem, gribēju uzprasīt kad ir jāsaslēdz priekšējā dakša un kad nē? Pašam nav no krutākajām dakāšām tāpēc gribētu dzirdēt citu domas. Pašu novērojumi liecina, ka jāsaslēdz braucot pa smiltīm vai stāvā kāpumā. (mana dakšā SUNTOUR SF-XCM-H-D-LO coil spring//new hydraulic lockout & pre-load adjuster). http://www.superior.cz/en/archive/models-2008/mtb/bike.html?id=108 (ričuks)

Kaut kas līdzīgs forumā ir apspriests bet tā īsti no tā viasa nesapratu. Galvenais jautājums laikam ir vai smiltīs daša ir jāsaslēdz lai būtu labāka vadāmība vai ja ir laba dakša tad tas nav aktuāli.

kalnā, pa granti un asfaltu jābrauc ar cieto…

un kā pa līdzenu vai kalnu lejā ja ir dziļas smiltis?

asfalts - nolokota dakša, nav asfalts - nenolokota dakša. braucot pa mežu neredzu jēgu ļurkāties ap lokauta puļķi - tā vietā labāk koncentrējos uz brauciena izbaudīšanu.

Dziļās smiltīs mēdzu ieslēgt cieto - īpaši, ja jāiet cauri smiltīm lielā ātrumā. Ar mīksto daļa kinētiskās enerģijas tiek iegrūsta amortizācijā, samazinot ātrumu. Šķiet vadāmība arī labāka, mazākas iespējas norakties vai lidot pāri ragiem.

Ja jābrauc ilgi kilometri, tad biežāk ar mīksto, būs komfortablāk rokām, pleciem.
Ja nav niķis katru mīļu brīdi lēkt kājās, tad var braukt ar mīksto kaut visu laiku. Bet ja zini ka kalna galā lēksi kājās. Kaut dažus minienus, tad pirms kalna jau noloko.
Smiltīs jā - tur labāk cieto.
Principā skaties pats, ja dakša šūpojas no reljefa, tātad viņa dara to kam viņa paredzēta. Bet ja dakša šūpojas no tā kā tu min, tad kaut ko te var optimizēt.

Kāpēc pa granti ar cieto? Imho, LV grants ceļi ir pārāk bedraini un akmeņaini, lai brauktu ar salokotu dakšu.

kadēļ smiltīs cieto?
paskaties auto/moto sportu - asfaltam zema profila riepas ar cietāku amortizāciju, neasfalta segumam mīkstāka amortizācija un augstāka riepa.
pret kalnu velo varbūt ir izņēmums…