Kā pareizi braukt veloceļojumā uz nedēļu?

Pirms dažiem gadiem braucām ar ričukiem uz Sāremā salu, turp un atpakaļ, laikam bija nedēļa kopā. Daudz ko ņēmu līdzi, daudz ko lieku, daudz ko nemācēju. Šogad plāns taisīt kaut ko līdzīgu, piem., uz Klaipēdu. Jautājums sekojošs -

  1. kā pareizi plānot distances, cik dienā nobraukt, pēc spējām, pēc naktsmītņu vietas?
  2. kā pareizi uzņemt barības vielas, dienā braucot 5-8h, ~20…25km/h, dienā vidēji 150km? Ja trenējos vai piedalos sacensībās, cenšos turēties pie velotrenini.lv ieteiktā, bet kā darīt garākos braucienos, taisīt kārtīgas pusdienu pauzes, vai sēdēt uz augļiem, ūdens un batoniņiem (varbūt arī elektrolītiem) visu dienu?
  3. ko darīt ar piesvīdušo apģērbu?

bez alus kastes neiztikt

Velomens atgriezīsies no Berlīnes un padalīsies ar pieredzi kā jaubrauc garie gabali.
Tikai viņš laikam ir eksperts par ekstremāli garajiem gabaliem :)

Riga-Klaipeda turp atpakaļ kādi 500-550 km. Ja dienā brauksi minimums 6h ar vidējo ātrumu 20km/h, tad šis ceļojums tev aizņems max 4 dienas. Ja ir vēlme uz nedēļu, tad vai nu jāmērķē dziļāk eiropā vai jātaisa aplis.
Jebkurā gadījumā, lai veicas

[quote=Spektators]Pirms dažiem gadiem braucām ar ričukiem uz Sāremā salu, turp un atpakaļ, laikam bija nedēļa kopā. Daudz ko ņēmu līdzi, daudz ko lieku, daudz ko nemācēju. Šogad plāns taisīt kaut ko līdzīgu, piem., uz Klaipēdu. Jautājums sekojošs -

  1. kā pareizi plānot distances, cik dienā nobraukt, pēc spējām, pēc naktsmītņu vietas?
  2. kā pareizi uzņemt barības vielas, dienā braucot 5-8h, ~20…25km/h? Ja trenējos vai piedalos sacensībās, cenšos turēties pie velotrenini.lv ieteiktā, bet kā darīt garākos braucienos, taisīt kārtīgas pusdienu pauzes, vai sēdēt uz augļiem, ūdens un batoniņiem (varbūt arī elektrolītiem) visu dienu?
  3. ko darīt ar piesvīdušo apģērbu?[/quote]
    Pagājušovasar aizminos līdz Rovaniemi, pirms tam apbraucu apkārt Latvijai.
    No pieredzes varu teikt, ka daudz maz trenēts cilvēks var braukt ap 130-150 km dienā vairākas dienas pēc kārtas. Somijā man sanāca vidēji 145km dienā. Nekāda vaina.
    Par ēšanu - daudz ēdu banānus, šokolādi un dzēru kolu, centos 3x dienā paēst “normāli”. Nekādas želejas vai citu sporta uzturu nelietoju. Daudz dzēru ūdeni.
    Ar apģērbu ir tā, ka nav jēga mazgāt/skalot, jo pāris stundās atkal ir piesvīdis. Ar to vienkārši jāsamierinās. Jāpaņem līdzi garās bikses, jaka, zeķu pāris, ja ir vēlme, tad “izejamās” drēbes. Jo mazāk ņemsi līdzi, jo priecīgāks būsi, ka nav lieks svars jāvadā.

5h jau var vienā stiepienā pieveikt, lēnām ripinot arī ogļhidrātu uzņemšana nav pārāk būtiska, ja pirms tam normāli paēsts.
Ja ilgāk jābrauc un nav nekur jāsteidzās, tad var taisīt piknika pauzes ik pa 2h nedaudz uzēdot un taisot normālo ēšanu pašās beigās. Ar pilnu kuņģi braukt neforši. Ja taisa kārtīgo ēdienreizi pa vidu, tad vajag arī kādas pāris stundas atpūtai ieplānot

[quote=Spektators]

  1. kā pareizi plānot distances, cik dienā nobraukt, pēc spējām, pēc naktsmītņu vietas?

  2. kā pareizi uzņemt barības vielas, dienā braucot 5-8h, ~20…25km/h? Ja trenējos vai piedalos sacensībās, cenšos turēties pie velotrenini.lv ieteiktā, bet kā darīt garākos braucienos, taisīt kārtīgas pusdienu pauzes, vai sēdēt uz augļiem, ūdens un batoniņiem (varbūt arī elektrolītiem) visu dienu?

  3. ko darīt ar piesvīdušo apģērbu?[/quote]

  4. Tas ir atkarīgs no tā ko Tu sagaidi no šī brauciena. Ja primārais ir nobrauktā distance, tad es rēķinātos ap 120 km dienā. Ja atpūta un čillauts, ap 60-70 km. Par maršruta plānošanu - ar rezervāciju sevišķi var neuztraukties, jebkurā pilsētelē būs kāda naktsmāju iespēja vai nu kempings, vai viesu māja, vai arī nomaļa vieta kur paklusām uzsliet telti.

  5. “Kam bokserim vajadzīga galva? Es ar to ēdu.” Come on, kas tas par jautājumu… Veloceļojums pamatā ir atpūtas\izklaides pasākums nevis Tour de France, kāpēc jāuztraucās par kaut ko tādu? Ķermenis pats pateiks kad un ko… :) Pāris auksti ali arī neko nekaitē :))

  6. Pēc iespējas mazgāt :) Iieteicams vadāt līdz vienu apģērba komplektu vakarā nometnei un pārģērbties pēc braukšanas.

5-8 st rēķini tīro mīšanos. 25 km/h var arī nesanākt pretvējā, līdz ar to, saplānojot naktsmītnes, tas jāņem vērā. (protams, ja neņem līdz neko nakšņošanai, tad ekipējums ir vieglāks). Mazpilsētas kafejnīcā paēst var, bet veikalā ar labu kulināriju var sameklēt ‘enerģiskāku’ pārtiku. Dzert, dzert un vēlreiz dzert, 1,5L pudelei vienmēr jābūt rezervē virs normas.
Labākais variants ir tā 150-150-80 km, tad atkal 150km. Pēc 2 garākām viena puslīdz relaksēšanās diena. Skaitļi aptuveni.

Pat mēneša sākuma braucu 400 km 3 dienās, bet nu 40% bija grantene. Pilnā aprīkojumā, jo realitāte ir tāda, ka Latvijā nav ik pēc 10 km viesu māju un ceļmalas krodziņu. Pakārtojoties tam, maršruts sanāktu pavisam cits :)

pāris bulciņas no kroga tak var pagarināt distanci (ja min mēreni). pabāzt var zem krekla maisiņā, nevis pierīties uz pilno un tad braukt.

3.) Braucot 2 nedēļu braucienā, es braucu bez krekla (lielāko ties)… sauļošanās krēms un nekādas vainas! Tik kad kalni sākās, tad nobraucienos gan bija jāvelk.

[quote=Deryl]Velomens atgriezīsies no Berlīnes un padalīsies ar pieredzi kā jaubrauc garie gabali.
Tikai viņš laikam ir eksperts par ekstremāli garajiem gabaliem :)

Riga-Klaipeda turp atpakaļ kādi 500-550 km. Ja dienā brauksi minimums 6h ar vidējo ātrumu 20km/h, tad šis ceļojums tev aizņems max 4 dienas. Ja ir vēlme uz nedēļu, tad vai nu jāmērķē dziļāk eiropā vai jātaisa aplis.
Jebkurā gadījumā, lai veicas[/quote]

ar Velomenu braucu uz Berlīni, ties pec 1/3 distances griezu atpakaļ…
Mantas ko nēmām - no partikas pilnīgi neko. Vienigi dažas šokoladītes/batoniņus ekstremiem gadijumiem kad, piemēram, 6 h neesi neko edis, tik braucis, un vēl netiec pie ēdiena. Pēc ieskatiem var nemt vēl sporta pulverišus, bet tad nenemiet bundžā, pārberiet kaut iepakojuma maisinos, lai efektivāk izmantotu vietu somā.
Vairāki komplekti maiņas zeķu, jo ar sasmakusam/samercetām nav nekas labs braukt, var dabut labus uzberzumus.
Ja plāns kaut kur apmesties, tad vajag civulo apgērbu ( maika + t-krekls)
no velodrēbēm - 2 komplekti iso kreklu un velošortu
rocinas un kājiņas
nedēļas braucienam pietiks ar vienu termojaku un termokrekliņu
lietus jaku, jo salit nav forši, tad ātri pqazud energija, jo tā tiek tērēta lai sasildītos, un tadā gadijumā ēd ko gribi, vienalga salss.
Protams pase un naudas maks ar telefonu kam līdzi ir vel viena maiņas batereja, ja gadijumā nepaspēj uzlādet un izladējas, bet rodas stedama vajadzība kādam piezvanīt.
un vasarā sulošanās krēms butu jāpanem lidzi, var neņemt visu tulbiņu, bet iespiest mazakā iepakojumā, tas lai atkal ieekanomētu vietu somā, un nebutu jānem liela, vai pat divas.
Somas svēra mums 3,5 kg Velomenam, man 4,5Kg
Velomens iztika ar stures somu, bet es ar sporta maisinu uz bagāžnieka.

Distanci japlano pec ieskatiem, atkariba no tā, ko gribi panākt:
Maximāli atri nokļut kadā vietā nospļaujoties par dabas skatem līdz tai, tad rēķini brutalus 250-300 km dienā ar vidējo ap 25km/h
Ja tomer plānots pa ceļam veikt apkartējo objektu apskati, iekurt uzgunskuru un ipasi neiesvistot braukt, tad rēķini AVG ap 20km/h ( visticamāk vēl zemāks) un ka loti liela dienas daļa tiks pavadita nevis braucot, bet stavot, skatoties, ēdot utt. tas atiecigi var samazināt dienas kilometrus pat tik līdz 100 km, bet drizak bus 150-200.

Piesviduso apgerbu… atrod kadu ezeru, tur izskalo un uzkar uz velo stures, tad dodoties braukt tas pats izžūs, būs pietiekoši cilvecīgi. Ja paliec viesnicā, tad protams var mēginat nodot veļasmazgatuvē.

Ēdiens… ēd daudz… ik pēc 2-3 h obligāti… mēs iztikām ar staķikiem ( cial but maizites, vai made to go sviestmaizes, hotdogi, coca-cola un kafijas automēti)… neteiktu ka tā labākā pārtika, bet dzivot var… ja kunģis izvēlīgākstad var meklēt ēstuves, vai lielveikalu kulinarijas nodaļas

Pazīsot latviešu maksimālismu iesaku ļoti uzmanīties ar šādiem ieteikumiem… :) 250-300 km dienā normālam cilvēkam nedēļu no vietas ir principā nereāli. Pat 150-200 km dienā ir ļoti, ļoti daudz. Es teiktu, ka normāls velotūrisma dienas nobraukums ir ap 100-120 km. Iesācējam 50-60km. Turklāt ik pa kādām 3 dienām ir jāplāno atslodzes dienas ar īsāku nobraukumu.

galvenais, lai dibens neprotestē, citādi prieki var beigties jau pēc pirmajiem pārdesmit km :)

Šitai lietai ir smēres, manam 860 km braucienam uz 48h palidzēja pat ļoti, nebija ne ierasto noberzumu ne arī sāpju apsēžoties atkal uz benķa.

ja dibens nebūs gatavs pasākumam, tad nekādas smēres nelīdzēs :)

pierijas un stundiņu pagulšņā :) jeb vakarā to var mierīgi darīt
skaidrs, ka bulka vai tml der, pusdienas jāizrēķina ne ātrāk kā pirms puses dienas nobrauktās distances

pievienojos IvarsM, ja k-ko grib arī apskatīties, no rīta izgulēties un laicīgi stāties uz nakšņošanu, tad 60-70 km dienā ir max (variants, ja maršruts ir gan asfalts, gan grantenes gan meža ceļi, un ja kompānijā ir arī ne-spoortisti :), ja pliks piķis tad var arī vairāk km )

par ēšanu, parasti mums ir cilvēks kurš sarēķina brokastis/vakariņas ēdienkarti visām dienām, pamatā pērkām visu uzreiz un vienmērīgi sadalam pa braucēju velosomām. Pusdienas parasti ir vieglas - maizītes ko sataisa brokastu laikā , pa starpu iestiprinašanās ar visādām šokolādēm etc. Ja pēkšņi sagribās k-ko speifisku vai kādu papildu našķi tad vienmēr var piestāt k-kādā veikalā.

daudz jau te pateikts noderīgu padomu, bet gribu padalīties arī ar savu pieredzi un ieteikumiem:

  • Dienas vēlamo distanci būtu jāmēra pēc paša varēšanas. Ja spēju robežas galīgi nav skaidras, ieteiktu kādas 2 dienas pēc kārtas izripot ar velo pilnā aprīkojumā (ar visām mantām). To iesaku it īpaši, ja ceļojums plānots vienatnē, tas arī palīdzēs +/- salānot naktsmītnes. Vidēji tas varētu būt 100-130 km.

  • par ēšanu- es ēdu bieži, bet mēreni. Principā kaut ko būtu jāapēd ik pēc stundas/divām (atkarībā no tā cik daudz piepūles jāpieliek braucot). Brokastis un vakariņas ir parasti tādas gruntīgākas un pa vidu tad šokolāde, banāni, utml. Neiesaku pierīties pat tad, ja izsalkums ir ļoti liels, jo tad būs grūti mīties, kā arī , ja tas ir vakars, no nakts atpūtas arī nekas prātīgs neiznāks.

  • Par apģērbu - noteikti kaut ko lietus gadījumiem, jo kā jau kolēģ minēja - ja būs auksti, ļoti daudz enerģija aizies siltumam un mazāk paliks lai kustētos uz priekšu. esmu vairākas reizes pieredzējis gadījumus, kad izmircis līdz ādai nevaru pievarēt pat 60 km dienā. Vel diezgan noderīgas ir velo pamperbikses, vai vismaz apakšbikses http://cdn100.iofferphoto.com/img/item/202/363/062/cycling-bike-bicycle-under-shorts-20mm-3d-gel-pad-m-2xl-34bae.jpg

Noteikti apdomā vai tiešām viss,ko esi paņēmis būs vajadzīgs. kad esi sakrāmējis somas, izkrāmē tās un mēģini velreiz pārkārtot, vel rūpīgāk apdomājot vai divus pārus šortus, džemperus un jakas izmantosi. ;)

  • Garākiem pārbraucieniem viena no nozīmīgākajām lietām ir sēdeklis. Ja būs kaut kāds lēts gēla klucis, visticamāk, ceļojums nebūs no tiem patīkamākajiem un dibens ar katru dienu būs jūtams arvien vairāk. Minētās pamperbikses nedaudz palīdzēs, kā arī var smērēt dažādas smēres, bet varbūt vienkārši beidzot iegādāties dārgāku, toties tiešām ērtu benķi?

  • Nekad neceļo ar mugursomu, bet speciālām velosomām vai treileriem. Tipi un stiprinājumu vietas ir daudz un dažādas un tas jau būs atkarīgs no tā cik daudz jāņem līdzi.

  • Līdzi ņemamām lietām būtu jābūt daudzfunkcionālām, lai varētu ceļot ar pēc iespējas mazāk mantām. http://cache.backpackinglight.com/backpackinglight/images/large/spork-sul-L.jpg

Lai izdodas ceļojums!

http://shop.biolitestove.com/BioLite-CampStove_p_15.html

Varbūt noderēs :D

Un velosoma jāpērk ražota latvijā http://somasog.lv/lv/

[quote=Karlito]http://shop.biolitestove.com/BioLite-CampStove_p_15.html

Varbūt noderēs :D[/quote]

kur tādu var nopirkt?