Jautājums Weight Weenies stilā

Vai kāds vēlas izteikt savas domas: vai viņš jūt starpību sava riteņa uzvedībā ar pilnu, pustukšu un tukšu velopudeli? (Domāta viena standarta 750 ml pudele, bet var jau izteikties arī par citādu.)

Viennozīmīgi nē, tas ir pārāk mazs svars, lai to sajustu.

vienoziimiigi jaa… ja brauc pareizaas trases :D… galu galaa 750ml ir normaals svars!!! Kaamer kaa saki anglji - neesi saacis spiest limitus, atskjiriibu nesajutiisi arii ja brauksi ar 12 vai 13kg smagu riteni!! Spied uz robezhas un Tu jutiisi starpiibu visaa… dreebes, riepas, pudeles, paarsleegu efektivitaate utt…

Tu tak to ninnu izdzer un svars jau no taa nesamazinaas - skalojaas veederaa nevis pudelee . . .

nekas veederaa neskalojas :D :D
bija jau topics par to kaa velo svars ietekmee taa vadaamiibu!!

visu izdzerto organisms arii izsviist uzreiz!! :D

es domāju ka riteņa vadāmība mainās no konkrētā braucēja noguruma pakāpes nevis no pudeles svara.esmu braucis visādas trases un par tādām lietām kad močī nav laika domāt ,itsevišķi kad tas ritenis tiešām ir jāvada nevis uz viņa tikai sēdi.
tas droši jādara laboratorijā…:)

Aaa labi pudele pudele ;) droshvien jau tieshaam baigam perfekcionistam jaabuut, lai to justu. Bet noteikti var just, ja visu dienu esi nobraukaajis ar velosoomu uz ragiem(kaadi 2kg), kad nonjem, tad velo uzvedas kaa neiejaats kumeljsh ;) leekaa kaa traks, kameer pieradina.

“tas droši jādara laboratorijā…:)”
Ar fizikālās laboratorijas lietām es ņemos, bet mans mērķis bija uzzināt braucēju jūtību pret to.

Ja pudeles saturu braucot izdzer, tās svars saglabājas niansētā veidā. Karstā laikā pie lielas slodzes ātri izsvīst. Aukstākā pie mazākas slodzes svīst daudz mazāk, bet ir svarīgi, ka masa ir pārnesta no dzelžiem uz ķermeni, kuru ar kustībām var manipulēt. Piem., minot stāvus ar izdzertas pudeles masu spiež uz pedāļiem (jo tā ir braucēja ķermenī), bet neizdzertas nē (atrodas pie rāmja).

Vai 750 ml ir daudz? Rāmjus, vieglākus par 1,7 kg mēdz uzskatīt par viegliem sporta rāmīšiem. Piem., ir svērts tas zilais smukais Giant XTC - 17" = 1620 g. Pieņemsim, ka 19" ir 1650 g, pieskaitām 750 g, iegūstam 2400. Liekas, ka 2,4 kg rāmis vairs neskaitās XC sporta rāmis… drīzāk tūrisma vai pilsētas. Tātad vienas pilnas velopudeles svars izmaina rāmja kategoriju.

Es SEBos braucu bez pudeles pie rāmja bet ar Camelbak uz muguras, teikšu kā ir nav pie rāmja lieki pribambasi un nav tālu jāsniedzas pēc padzēriena:)

Vai tad tas nozīmē, ka Camelbak viens no plusiem ir velosipēda svara samazināšana par 750gr + turētājs~50gr, kopā ap 800gr!!! Kāpēc tad pasaules XC čempionātos brauc ar pudelēm nevis Camelbakiem. Un cik vispār sver Camelbaks.

SEBs nav XC, bet maratons, tur var braukt ar camelbaku;) bet normālā cross-country kamielis traucē

Var jau būt ka tikai morāli bet jūtu gan… Ja visu laiku brauc bez pudeles un kad kāreiz ielej tad tos 750ml bik jūt gan.

Pa šoseju gan po, ieskreinies un lido, kaut ar 2l alu tajā turētājā. Bet tur kur aktīvi jāmanevrē, jālēkā, kur nu vēl jānes,
tad tā pudele var sākt traucēt. Smaguma centru gan viņa itkā nebojā, salīdzinot ar to ka tā ninne būtu uz muguras, vai vēderā :D

Bet padzeršanās tāpat neērta salīdzinot ar plaušu uz muguras… Tik cik plauša uz muguras sviedrē vairāk un to nevari nošārēt kādam citam ;)

[quote=Ansis]“tas droši jādara laboratorijā…:)”
Vai 750 ml ir daudz? Rāmjus, vieglākus par 1,7 kg mēdz uzskatīt par viegliem sporta rāmīšiem. Piem., ir svērts tas zilais smukais Giant XTC - 17" = 1620 g. Pieņemsim, ka 19" ir 1650 g, pieskaitām 750 g, iegūstam 2400. Liekas, ka 2,4 kg rāmis vairs neskaitās XC sporta rāmis… drīzāk tūrisma vai pilsētas. Tātad vienas pilnas velopudeles svars izmaina rāmja kategoriju.[/quote]
Rāmja svars kopā ar pudeli neizmaina tā fizikālās īpašības, kuras pamatā ietekmē braukšanu. Labs (viegls) rāmis jau pēc pielietotiem materiāliem būtiski atšķiras no parastajiem 2kg rāmjiem, un svars ir tikai viens no parametriem. Citiem vārdiem sakot karbona rāmim uzliekot 750 ml pudeli tas sver ~2 kg, bet tāpēc tas nav kļuvis tāds pats kā 6005 sērijas alu rāmji (kuri jau sākotnēji sver 2kg).

Tev kā fiziķim vajadzētu būt skaidram , ka ne jau svars nosaka galvenās velo īpašības, bet gan pielietotie materiāli (visā velosipēdā kopumā) ar savu īpašību kopumu. Citādi formulējot šo tēmu, kvalitatīvam velo pieliekot kaut divas pudeles, var nebūtiski ietekmēt braukšanu apvidū, salīdzinājumā ar zemas kvalitātes velo vispār bez pudelēm nesāks pats rauties uz priekšu. 8)

p.s. secinājums - jo kvalitatīvāks velo, jo mazāk jūtams pievienotais “liekais” svars.

Ne tik daudz svara samazināšana kā man personīgi ir ērtāk padzerties. ps. es vispār krosus neesu braucis, tikai mazliet šosejā, un šopavasar Aldis Pundurs mani pierunāja pamēģināt piedalīties SEB Unibankas maratonu seriālā, jo es neesu tehniskais XC braucējs bet garo gabalu bliezējs:)

“Tev kā fiziķim vajadzētu būt skaidram , ka ne jau svars nosaka galvenās velo īpašības”
Ja runā par mani, tad man tas ir vismaz puslīdz skaidrs. Bet ļoti interesanti lasīt, ko domā tauta, WW fani tai skaitā… turklāt ne vien ko domā, bet kā katrs braucot izjūt/neizjūt šo lietu.

Neuzskatu sevi par WW, bet gan pats uz svariem uzkāpju reizi nedēļā, gan arī divriteni savācu diezgan vieglu. Un: ja finišs ir kalnā un nejūtu slāpes, tad padzeros un atlikušo saturu, ja iekšā ir reāls svars, nevis kondensāts, izleju, ja ne citādi, tad vismaz psihojoģiski man ir vieglāk. Jāazīst ka tā man gadījie ir tikai 1reiz. Atbildot uz topika jautājumu tieši, jā es izjūtu papildus svaru, iespējams vairāk smadzenēs nekā fiziski. Protams, ka lieku svaru vizināt līdzi nav prāta darbs, bet ne jau vienmēr ir iespējama pudeles padošana no malas, ideālajā variantā treneris visu laiku padod pudeles. Ja padzeroties jūti ka “kat kas šļankājas” pa vēderu padzerts ir pa daudz un pa vēlu, jādzer ir visu laiku un pa malkam, lai nejustu sķidruma sakrāšanos, bet tas vienmērīgi uzsūktos un tiktu pārstrādāts/izsvīsts.
Dzeramās somas man traucē pat tukšas, nemaz nerunājot par pilnu, padzerties tiešām ir vieglāk, un tas arī no priekšrocībām ir viss!, mugura slapja, tīrīt grūti, papildināt disancē grūti, tukšas svars salīdzinot ar pudeli lielāks un tā sajūta kad 1.5kg gāzelējas uz muguras ir man nepanesama.

[quote=kacs]Neuzskatu sevi par WW, bet gan pats uz svariem uzkāpju reizi nedēļā, gan arī divriteni savācu diezgan vieglu. Un: ja finišs ir kalnā un nejūtu slāpes, tad padzeros un atlikušo saturu, ja iekšā ir reāls svars, nevis kondensāts, izleju, ja ne citādi, tad vismaz psihojoģiski man ir vieglāk. Jāazīst ka tā man gadījie ir tikai 1reiz. Atbildot uz topika jautājumu tieši, jā es izjūtu papildus svaru, iespējams vairāk smadzenēs nekā fiziski. Protams, ka lieku svaru vizināt līdzi nav prāta darbs, bet ne jau vienmēr ir iespējama pudeles padošana no malas, ideālajā variantā treneris visu laiku padod pudeles. Ja padzeroties jūti ka “kat kas šļankājas” pa vēderu padzerts ir pa daudz un pa vēlu, jādzer ir visu laiku un pa malkam, lai nejustu sķidruma sakrāšanos, bet tas vienmērīgi uzsūktos un tiktu pārstrādāts/izsvīsts.
Dzeramās somas man traucē pat tukšas, nemaz nerunājot par pilnu, padzerties tiešām ir vieglāk, un tas arī no priekšrocībām ir viss!, mugura slapja, tīrīt grūti, papildināt disancē grūti, tukšas svars salīdzinot ar pudeli lielāks un tā sajūta kad 1.5kg gāzelējas uz muguras ir man nepanesama.[/quote]
Klau tad jau laikam Tu cīnies sporta klasē par pirmo desmitnieku?
Es šos divus litrus dzeramo paņemu līdzi un man pietiek visai gonkai.

No kā Tu (Andersons) to secini: “Klau tad jau laikam Tu cīnies sporta klasē par pirmo desmitnieku?” - tas ir nebūtiski un nav saistīts ar topikā apskatāmo jautājumu.
Var vest līdzi 2kg, var arī vairāk, bet var arī izdomāt kā nevest.
Ja Tu esi šosejas braucējs, tad jau Tev grupas braucienā arī visvieglāk ir piesūkties pie dzeramsomas trubiņas - otrivu nenogulēsi, citiem netraucēsi…

:) cīnos es tikai pats ar savu varēšanu vai nevarēšanu

Šosejā sacenēs es izmantoju pudeli, bet garos treniņbraucienos kamieli lai var paņemt vairāk dzeramā līdzi, bet SEBos uz ~70 km ar to pudeli man sanāks par īsu, okay es jau arī tikai cīnos ar savu nevarēšanu bet Kandavā cīnījos par ~37-38 vietu sporta klasē tikai diemžēl 46 kilometrā biju spiests izstāties lielā cauruma dēļ pakaļējā riepā, ps Grobiņā 25km TT ar trim pagriezieniem pa 180grādiem nobraucu 36min 11 sek viddējais ātrums 41,2km/h

paklau Anderson…domā visiem interesē Tavi rezultāti?
Tu manuprāt tiešām sāc sajusties kā nez kkāds “profs”…:D :D :D