Tā kā 38T priekšējais zobrats savienojumā ar 29er Latvijas apstākļiem tomēr ir par mazu, būtu vēlme tos nomainītu uz 42-44T.
Interesēja kāds šai lietai būtu labākais (optimālākais) risinājums:
mainīt tikai zobratus (cik noprotu jāmaina abi uzreiz), aizvietojot tos ar alternatīviem (piemēram Blackspire);
mainīt pret oriģinālajiem SRAM zobratiem;
pirkt uzreiz jaunus klaņus ar atbilstošiem zobu skaitu.
Paldies par sniegto informāciju, tas otrais variants tiešām izskatās ok!
Es pats personīgi ne, čoms iepircis ir 29er, notestējot jaunieguvumu Ventspils TREK trasē secinājis, ka tiek izmantoti pirmie četri aizmugurējie zobrati, tā kā
domājams, ka ņemot dalību SEB-os 38T stipri varot izrādīties pa īsu, līdz ar to lūdza man lai apjautājos forumā par iespējamiem labākiem risinājumiem.
Gluži jau pieminētais Sorokins nav, bet nu uz to tiecas, cik atliek laika un iespēju treniņu procesam :)
Vairāk jau tiek skatīts uz 42T risinājumu, 44T plānots izmantot gadījumā, ja aptiekās bez receptēm varēs dabūt vajadzīgos preparātus :):)
Tad jautājums: cik ātri tad pa to grants ceļu minat? Vai nu maucat uz 42km/h, vai vienkārši pieklibo pedalēšanas tehnika, trūkst trenniņš un nespējat noturēt 80-90rpm.
Kad testēju specialized nainerus Siguldā, specīali atpakaļ braucot pa asfaltu, nedaudz pa kalniņu uz leju mēģināju satīt kājas. Noguruma pēc vai kā, bet nesanāca, vienu viet nācās pat aizmugurē vienu uz augšu uzslēgt.
Pa Blackspire, dzirdēju, ka šos iespējams TREK veikalā iegādāt, tieši 2x10 sistēmai.
Juri, sarkasms šeit ir nevietā. Nav vajadzīgi milzu muskuļi un nebeidzami trenniņi pro trennera pavadībā, lai pierastu pie mazākiem pārnesumiem un lielākiem aprgriezieniem. Pietiek, pa Alsungas ceļiem vizinoties, piedomāt mazliet par ātrāku pedalēšanu. Sram un citi ražotāju nav stulbeņi, kas ražo mirstīgam cilvēkam draņķus, ar kuriem tas nevar pamīt. Tie ir parasti cilvēku klaņi un nav ne jāsēd un jāada, ne arī jāsasniedz titānisks līmenis, vienkārši ir jākustina ātrāk kājas, kā tas ir paredzēts.
Nu reāli ja cīnās piemēram SEBos pa pirmo desmitnieku, tad tas ir būtiski lai varētu nepieciešamo tempu noturēt gan uz grantenēm, gan arī uz asfalta posmiem, līdz ar to 38T var sanākt par īsu.
29eram 38x11 pārnesumā pie 80rpm ar 2-collīgām riepām sanāk gandrīz 38km/h. Pie 90rpm jau 42km/h. Cik ilgi tādu ātrumu uz grantenes var noturēt? Ja no kalna, tad var taču iemīt arī ātrāk, jo pie 120 rpm sanāk jau 56km/h.
Es, piemēram, nevaru pie slodzes pamīties, ja rpm nokrītas līdz 80rpm. Parasti turu tuvāk 90.
[quote=Slowmo]29eram 38x11 pārnesumā pie 80rpm ar 2-collīgām riepām sanāk gandrīz 38km/h. Pie 90rpm jau 42km/h. Cik ilgi tādu ātrumu uz grantenes var noturēt? Ja no kalna, tad var taču iemīt arī ātrāk, jo pie 120 rpm sanāk jau 56km/h.
Es, piemēram, nevaru pie slodzes pamīties, ja rpm nokrītas līdz 80rpm. Parasti turu tuvāk 90.[/quote]
Mēdz būt arī nestandarta situācijas. Piemēram, pludmalē no Kauguriem līdz Dubultiem plosās stiprs ziemeļu vējš, noskalo smiltis gludas. Otrā dienā stiprais vējš iegriežas no rietumiem, ūdens atklāpjas, mitrās smiltis ātri apžūst, un pa tādu pludmali ar vēju mugurā ir megabrauciens uz vismaz 45 km/h bez īpašas piepūles. Ar 29" 38/11, pat 40/11 nepietiek, ja šosejā neesi tinējs ap 100 rpm. Tad kāpēc sevi apzagt?
Situāciju, kad būs jāmin 45km/h un vairāk tāpat nebūs daudz. Bet nu, ja cilvēks tagad dzīvojas pa pirmajiem mazajiem zobratiem kasetē, tad lai jau liek lielākus zobratus priekšā, tik kadenci tāpat vajadzētu patrenēt.
ja nejēdz uztīt virs 90, tad diez vai arī pa desmitnieku dzīvosies. Tādu nometīs viens un divi, lai kāds tur zobrats nebūtu.
Pašam ir 39T/29er, pilnībā pietiek.
Emm, pirms gadiem 4-5 kad vēl braucu biki nopietnāk ar riteni, sportlat brauciens apkārt burtniekam. Pirmā grupa turēja ātrumu starp 40-45km/h, to toč zinu, jo pirms finiša uznāca lūziens un nevarēju ātrāk pa 35km/h vairs pabraukt :D Tā distance bija ap 70km ar iespaidīgu vidējo ātrumu, protams trasē bija pāris vietas: mežiņš, pļaviņa, mīkstās smiltis un peļķainais ceļš, kur nebija šāds ātrums (saku, lai cilvēki necepjas, ka nav reāli visu distanci tā noturēt)