Interesants pētījums par "aizmotoru"

Izrādas, ka ne tikai tiem, kas astē sēž ir vieglāk mīt, bet arī priekšā braucošajam velosipēdistam :O

vairāk info http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0045793012004446

Nebija laika dziļāk pētīt ciparus, bet kā jau rakstā minēts, šī matemātika ļauj veidot komandas stratēģiju.
Ja pareizi sapratu, tad ja priekšā strādātājs izslienoties, radot lielāku aizvēju, var ievērojami samazināt (matemātiski) pretvēju aizmugurē braucošiem zemākā pozīcijā. šis sanāk pretrunā ar to ko dara patreiz - priekšējais noliecas pēc iespējas zemāk lai uzlabotu savu aerodinamiku. bet kā izrādās, viņš tādējādi uzliek slodzi (vēju) aizmugurējiem.
Tur laikam vajadzētu ilgi eksperimentēt komandai, lai saprastu kas ir efektīvāk: Vai priekšējam noliecoties zemu un pašam tērējot mazāk spēkus, bet neļaut aizmugurējiem atpūsties, vai arī priekšējais īsākā maiņā priekšā izslienas, bet aizmugurējie var reāļi atpūsties…
Grupas braucienā atrāvienā tas laikam nedarbosies - priekšējam ir pie kājas, kā aizmugurējais atpūšas:)

P.S. Topika nosaukums ir maldinošs. Es izlasīju vārdu aizmotors, un man jau palika neinteresanti (jo aizmotorā netrenējos). Izrādījās ka ar aizmotoru te gan nav sakara, jo runa iet par aizvēju.

fiška nav cik daudz priekšējais daudz vai maz pieliecas, bet tajā, ka priekšējam nav jāvelk aiz sevis “vakuumu” (relatīvi), ko aizpilda otrs.

Skatoties uz bildēm, ievēroju, ka vakums vienam braucējam drodas uz muguras un pie dibena… Attiecīgi, ražotājiem jāsāk strādāt ne vien pie aerodinamiskās ITT ķiveres ar " asti" aizmugurē, bet āri uz muguras jāpiestiprina kas līdzīgs haizivs spurai, un biksēm pie dibena garš dzelonis :)
Vispār jautājums, kādēļ to vēl ražotāji nepiedāvā? Vai arī atkal UCI neļauj?

UCI neļauj! Tak šie UCI aizliedza šo izgudrojumu

Man škiet, ka to praksē, ka “velkošais” iz stalti izslējies, nepielieto, jo tad ātrums ar kādu parvietojās nebutu tik liels. Bet ieliecies, lai atvieglinātu darbu arī sev, vinš palielina ātrumu, tas ne kas, ka par dažiem procentiem, samazinās aizvēja daudzums aiz viņa braucošajam. Ja brauc 4 un vairāk, tad katrs nākamais var izslieties ar vien vairāk, tā kādam 4tajam jau nodrošinot maksimālo iespējamo aizvēju.
Braucot divtā, abi divi var pieliekties tuvāk stūrei/zemei, un tad tas butu +/- līdzīgi tam, ka priekšējais un aizmugurējais abi stalti izslējuši savus “ragus” :)

Reku pilnais tekts ja kādam vajag :)

http://failiem.lv/u/ceyrajz