iesregusi stute rami.... esmu izmisis

Jau paris gadus nebiju mainijis augstumu sedeklim, un kad izdomaju remontet velo gribeju nomainit stuti, aizvedu uz ZZK un cereju, ka viss bus ok. Bet tad man saka, ka nekas nesanaks un stute ir “salimejusies” ar rami, man ieteica vest uz metalapstradi, bet tad var sabojat rami…
Vai kadam ta ir noticis ? Varat ka palidzet, varbut ieteikt kadu metalapstrades rupnicu Riga ?

Pārrunāju ar metāla speciālistu. Risinājums tāds, ka ar speciālu aprīkojumu (faktiski virpu) var izvirpot stuti laukā. Protams, iespējams ka 0,2mm no rāmja var arī atvirpoties nost - tas atkarīgs no stutes “saaugšanas” stāvokli ar rāmi.
Ja rāmim procesā sanāks defeksts (stutes augšdaļā) tad risin’'ajums ir stutē ielikt tādu kā “speiseri” (Metālā via vieglmetāla gredzenveida blīvi), un nopirkt u ielikt tievāku stuti. Blīves iekš LV neemsu redzējis, bet iekš internet veičiem var pasūtīt. Stutes tievās tepat LV var atrast, turēs tikpat labi kā resnās.
Cerams rāmis nav nekāds uber-vieglais un plānais (kā SUP) vai arī karbonnieks :)

Nu jā, bet man diemžēl tād aprīkojuma nav. Varbūt vari ieteikt kur kaut ko tādu varētu izdarīt ?

ja tagad ir resnā stute, varbūt var nozāģēt veco un viņā likt tievāku jauno, bet tas tāds home šķūninga variants.

Tagad to darīt ir jau par vēlu, jo ZZK jau mēģināja dabūt viņu ārā, un tgd ir "noplēsta liela daļa stutes un nedaudz deformēta rāmja augšdaļa, tāda ovālā veidā.

super. vediet savus ričukus uz ZZK :) ja vien protams pats autors nav meistariem pateicis - dariet ko gribat, bet dabūjat ārā :)

nu tad jau ZZK tev uzsauks jaunu rāmi jo viņu gudrie meistari ir sabojājuši tavu velosipēdu.

Kas par rāmi? Ja nekas dižs, es ar gāzes lodlampu vai tehnisko fēnu karsētu, tad atsaldētāja aerosolu stutē iepūstu un ar roreni mēģinātu iekustināt.

ko lai tur saka… karbons rullē :)

Mājas variants der arī ar metālzāģīti vispirms gandrīz līdz augšai nogriezt lai ir aiz kā aizķerties un tad garumā (stutes iekšā) stutes trubu griezt (līdz rāmja trubai protams).

Tā tev stutes trubai būs brīva vieta deformācijai, kad mēģināsi aiz gala vilkt griežot ap asi.

Ja pēc stutes izmuļļāšanas paliks kaut kādi pieaugumi rāmja caurulē, tad nekas briesmīgs - priekš tam ir dažādu izmēru speciālas frēzes un Arkādijs ar to tiktu galā. Uzmanīga zāģēšana ar metāla zāģa asmeni gareniskā virzienā (varbūt pat vairākus griezumus) var noderēt Tavā gadījumā - varēsi lobīt arā kaut vai pa strēmelēm. Nepieciešama būs rūpība, pacietība un uzmanīga strādāšana. Cita varianta nav. Ir pieredze ar urbšanu - nourbj maksimāli plānas stutes sieniņas un tad ar frēzēm iztīra līdz galam. Arkādijs ir realizējis šādu pasākumu. Veiksmi!

Shmerlis un pie Arkaadija - karbona stuti no karbona raamja, 2 gadi nekustinaatu, ja var bez abpuseejiem bojaajumiem dabuut aaraa, tad par paareejo kaadi vel var buut jautaajumi.

  • QQ jau super uzrakstiija, ja nu tieshaam vairs nav variantu.
    Metaalapstraades dzjeki diezvai ruupiigi uzmaniis richuka tehnisko staavokli - “vajag dabuut to trubu aaraa, dabuusim!” un paareejais po.

p.s. …kur praats vest uz zzk…

pazīstama problēma! mazāk kā pusgada laikā tā ieēdās, kā ārā nedabūt, problēmu atrisināja winsports meistars iekš ventspils ielas, kādu stratēģiju izmantoja nezinu, bet ārā bija un bez kādas nodarītas skādes rāmim, stute protams metama

man bija tāda brolēma ka nedabūju ārā stuti
bet nebij kustināta dažus mēnešus…izpalīdzēja wd-40! :D

Mana vecmutere ar kamparspirtu visu ārstēja …

Mana vecmutere ar kamparspirtu visu ārstēja …[/quote]

priex par tevi

Nu beidz - joks taču!

Es vienkārši tirgoju konkurējošu produktu (faktiski produktus), tāpēc nedaudz pavilku uz zoba to WD-40 :)

Tad nāksies veikt tos zāģēšanas - drupināšanas pasākumus, jo pat, ja Tev būtu stute atdalīta no rāmja, grūti būtu tās pārpalikumus dabūt ārā caur sašaurināto (ovālo) rāmja cauruli.

Nezinu kādā veidā Tev tikusi stute mocīta, bet citreiz, ja ir palicis kaut kas ārpus rāmja, tad to nāktos ziedod nostiprinot kaut vai skrūvspīlēs un tad rāmi griežot mēģināt atdalīt abas detaļas vienu no otras. Spēka plecs pietiekoši liels, spēka momentu var variēt straujāk vai pakāpeniskāk griežot.

Īstenībā, ieraugot Tavā virsrakstā vārdu “izmisis”, tiešām nākas piekrist, jo šajā situācijā pārņem niknums un skrobe, ka netiec galā ar kaut kādu štrunta caurulīti. Problēma nopietna. Visiem iesaku tomēr laiku pa laikam pakustināt stutes rāmjos (ielieciet mobilajā atgādinājumu :). Vēl palīdz speciāla smēre:

http://www.ebike.lv/ebike/product.do?webCatalog.id=1289&prod.id=727

Apraksts gan nav veiksmīgs - paņemts burtisks tulkojums no ražotāja teksta. Aprakstītās īpašības ir pareizas, bet pielietojums var būt plašāks. Būtība ir tāda, ka tā neļauj savienoties diviem metāla priekšmetiem (to parasti izraisa elektrolīze savienojuma vietā). Sevišķi spēcīgi šis process notiek alumīnija un tērauda detaļu savienojumu vietās, piemēram, monobloks ar tērauda vītnēm alumīnija rāmī.

Nepadodies!

Nu liels jums paldies par padomiem mēgināsu kaut kāda veidā tikt galā…

Man bija tādi pati problēma, tikai es nebiju mainījis stutes garumu 1 gadu. :D
Nelīdzēja ne W40, nepārspīlējot mēnesi no vietas gāzu, velreiz atkārtošu gāzu virsū, apkārt, iekšā, virsū vis visādi un biju pat gatavs pats iedzert, lai tikai atnāk vaļā :D
Bet nekā, tika vests pie dažādiem mehāniķiem, tika izmēģinātas skrūvspīlēs griežot, dauzot ar āmuri, dusmojoties , bet nekā.
Tad pārzāģēju ar fleksi to vietu kas beidzas līdz ar rāmi (nekad tā nedariet ar riteni, kuram vertība ir lielāka par to beņķa stuti) :D , domāju tad vismaz atbrīvoties no beņķa stutes un saglabāt rāmi, bet nekā tikuntā viņa tur cītīgi stāvēja. Tālākie notikumi sekoja, ka es iezāģēju rāmī rievu gribēdams, izkustināt nabaga stuti, bet nekā. Tad man bija pacietības mērs pilns un devos meklēt stutes (šajā gadijumā no bērnu velosipēdiem), bet nebija tādas stutes, kura derētu man vajadzīgajā diametrā. Atmetu visam ar roku un iemetu garāžā. :D
Protams, ritenis bija 4 gadus vecs un 150 ls vērts (pirkšanas brīdī). Tāpēc tādus ekspiramentus varēja pamēģināt…
Silti iesaku jums kā jau cilvēki augšējos komentāros izteicās, eļļojiet un apkopiet savu mīluli ik mēnesi, drošības nolūkos. :)
Kā man teica auto mehāniķi, ka stute esot kristalizējusies (baidos, ka kļūdos, ka pareizi nosaucot) ar rāmi. Rāmis ir no viena materiāla un stute ir no cita materiāla, kas mitruma iespaidā ir kristalizējies un salipis kā specīgakā līme pasaulē. Vienīgi es neizmēģināju sildīšanu, kad rāmi silda, viņš izplešas un varētu teikt, ka izkausē jeb sadedzina tā saucamo salipšanas vietu, tādā veidā iespējams arī ta stute iznāktu ārā, tikai rāmim būtu jauna forma.

Tagad jaunajam ritenim es ik mēnesi eļļoju stuti, lai viņa neiestrēgst.

Tik neiedomaajieties eljljot karbona stuti karbona raamii - tur nekas nav jaasmeeree, tikai laiku pa laikam jaapakustina.