Zinu ka te jau ir bijuši ieraksti par HDB (hidrauliskajām disku bremzēm), līdz ar to radās interese pirkt tādas, tā kā neesmu lietojis šāda tipa bremzes, bet rāmis un rati to ļauj, tad šobrīd viennozīmīgi vēlos pāriet uz HDB. Pilsētā reizēm braucu ziemā, diezgan bieži lietū un V-brake sistēma ar mūžīgo regulēšanu, čīkstēšanu un atteikšanu slapjā laikā, kluču nodiluma ātrumiem ir sākusi apnikt. Šī nav kārtējā diskusija par to vai vispār pilsētā vajag HDR - vajag un viss. Velo ir pilsētas mountain hibrīds.
Lai arī pašam vienmēr būs iespēja atgriezties pie V-brake tipa bremzēm (rāmis tāds tika pasūtīts jau sākumā), gribētu zināt, ko labāk pirkt, ja budžets vienam komplektam ir ap 70 LVL vai visam kopā kādi 160 LVL. Absolūti neinteresē kaut kādi hi-end risinājumi (ar sportu nenodarbojos), bet kaut kas virzībā uz above basic vai vidējas klases līmeni.
Būtu pateicīgs, ja kāds no pieredzes varētu noraksturot kādus labi pārbaudītus HDB (piem., elixir 3) modeļus (no Latvijā dabonamajiem) tādiem zīmoliem kā
AVID
SHIMANO
MAGURA
Formula
citi.
Interesējošo faktoru kopējais vērtējums:
Cena
Bremzēšana - uzkaršana, jūtība, detaļu dilšana, modulācija, atgaisošanas procesa vieglums
Komponenšu un kopējā bremžu izturība
Apkopes lētums, ērtums, uzstādīšanas sarežģītība
Rezerves daļu pieejamība, kvalitāte, savietojamība un lētums
Specifiski zīmolam raksturīgie + un/vai -
Tā kā neesmu ieinteresēts pēc tam šausmīgi tērēt naudu uz kādas konkrētas firmas smērītēm un eļļiņām (nopirkt katru štruntu mikroskopiskā burkā nav mans mērķis, tad vairāk tēmēju uz kaut kādām iespējām variēt HDB iekšā lejamo šķidrumu. Interesē arī tās firmas, kurām ir visplašākās iespējas dabūt rezerves daļas un likt lielākus rotorus.
Būtu labi, ja parādītos gan sliktā pieredze, gan labā.
Shimano XT.
Ļoti asas bremzes. Pie minimālas pirkstu kustības, bremzes būs asas kā naži.
Modulācijas patikšana/nepatikšana ir ļoti individuāla lieta, bet Shimano modulācija man patīk.
Izbraucu ļoti dubļainos Beskidus un ne kluči nodiluši, ne arī rotoriem kādas nodiluma mazīmes, ne arī kādas problēmas ar pārkaršanu.
Atgaisošana ļoti vienkārša.
Ar detaļām un servisiem Latvijā nevajadzētu būt problēmām.
Ja gribās biki lētāk un tomēr iegūt līdzīgu rezultātu, tad var ņemt arī Shimano SLX. Būs ļoti līdzīgas XT bremzēm.
Linkā norādīju labas bremzes,kuras atbilst izvirzītajām prasībām un iekļaujas vēlamajā cenā.
Nu kādu vēl padomu?Jāparakājās arhīvā,šis temats ir apspriests forumā neskaitāmas reizes.
Tīri mans viedoklis vai nu šīs AVID,vai arī SLX ar ICETEC rotoriem un laime pilnīga :)
Vēl uzmanība ir jāpievērš arī rotoriem. Piemēram, iepriekš pieminētās asās Shimano XT bremzes ar ultravieglajiem Aligator rotoriem pārvēršas par visnotaļ viduvējām bremzēm.
Pats lietoju Avid elixir 9. Manā skatījumā shimano nestāv līdzi.
Plusi:
*plašas regulācijas iespējas
1. bremžu klučus var piebīdīt tuvāk, tālāk ar skrūves palīdzību pie roktura
2. bremžu roktura regulācijas iespējas
*viegli atgaisojamas
*bremžu asums- perfekts
*rezerves daļas pieejamas vairumā no LV veikaliem
*140LVL naudiņās var iepirkt visu komplektu (bremzes ar vadlīnijām, rotori, pārejas)
[quote=ginca23]Pats lietoju Avid elixir 9. Manā skatījumā shimano nestāv līdzi.
Plusi:
*plašas regulācijas iespējas
1. bremžu klučus var piebīdīt tuvāk, tālāk ar skrūves palīdzību pie roktura
2. bremžu roktura regulācijas iespējas
*viegli atgaisojamas
*bremžu asums- perfekts
*rezerves daļas pieejamas vairumā no LV veikaliem
*140LVL naudiņās var iepirkt visu komplektu (bremzes ar vadlīnijām, rotori, pārejas)[/quote]
Vai tu tikai ta doma,ka jauna Shimano paaudze nekur nestav,jeb tu reali tos salidzinaji normalos apstakļos - kalnos…,nevis Latvija,kur var pat ar kedu pret riepu bremzet?
Ja tu runa par tadu iespeju,ka piemeram Hopiem BPC(brake pad contact), tad ta tikai regule sajutu uz roktura,nevis attalumu starp klučiem. Vienigas bremzes,kurus es zinu,kuriem var reguliet tieši attalumu starp klučiem ir vecas Giant MPH un butik brenda Brake Force One(idejas labas,bet produkts parak negatavs par tadu kosmisko naudu) izkakajumu,jo tam bremzem ir pilnigi slegta sistema.
Tas,ka Avidiem ir pieejamas visas rez.daļas ir labi,bet ar daudziem modeļiem ir parak daudz problemu - ka kuram gadas ar atsevišķo ekzeplaru.
Manuprāt, jebkurš ultravieglais rotors, jebkuru labu bremzi pārvērtīs par viduvējību. Shimono bremzes vajag lietot ar viņu paši IceTech rotoriem.
Es pats lietoju Shimano XT + Magura Storm SL rotori. Patreiz ļoti laba kombinācija.
Lietoju vienmēr floating tipa rotorus, nekad nesmu vīlies nevienā bremzē.
Avidi ir labas bremzes, bet tā augstāk minētā regulācijas iespēja izēd nervus, jo pie lielākas bremzēšanas kaliperi aizrauj šķībi.
Pašlaik maguras un shiano bremzes liekas pat ļoti ok.
Magurām mīnus, ka rezerves daļu nav, bet vēl nevienas mums nav noklājušās.
Shimano var nomainīt visu, kas ienāk prātā, bremzē ar čotka, tik nav tas vieglākais variants.
[quote=Buba][quote=ginca23]Pats lietoju Avid elixir 9. Manā skatījumā shimano nestāv līdzi.
Plusi:
*plašas regulācijas iespējas
1. bremžu klučus var piebīdīt tuvāk, tālāk ar skrūves palīdzību pie roktura
2. bremžu roktura regulācijas iespējas
*viegli atgaisojamas
*bremžu asums- perfekts
*rezerves daļas pieejamas vairumā no LV veikaliem
*140LVL naudiņās var iepirkt visu komplektu (bremzes ar vadlīnijām, rotori, pārejas)[/quote]
Vai tu tikai ta doma,ka jauna Shimano paaudze nekur nestav,jeb tu reali tos salidzinaji normalos apstakļos - kalnos…,nevis Latvija,kur var pat ar kedu pret riepu bremzet?
Ja tu runa par tadu iespeju,ka piemeram Hopiem BPC(brake pad contact), tad ta tikai regule sajutu uz roktura,nevis attalumu starp klučiem. Vienigas bremzes,kurus es zinu,kuriem var reguliet tieši attalumu starp klučiem ir vecas Giant MPH un butik brenda Brake Force One(idejas labas,bet produkts parak negatavs par tadu kosmisko naudu) izkakajumu,jo tam bremzem ir pilnigi slegta sistema.
Tas,ka Avidiem ir pieejamas visas rez.daļas ir labi,bet ar daudziem modeļiem ir parak daudz problemu - ka kuram gadas ar atsevišķo ekzeplaru.[/quote]
Ir bijušas jaunās SLX ar kurām tika salīdzināts :)
Laikam ar Avidiem maz esi saskāries :) Tur patiešām ir funkcija, kas palielina attālumu starp klučiem un rotoru :)
Magurām ar rezerves daļām ir kā ir :(
[quote=ginca23]
Ir bijušas jaunās SLX ar kurām tika salīdzināts :)
Laikam ar Avidiem maz esi saskāries :) Tur patiešām ir funkcija, kas palielina attālumu starp klučiem un rotoru :)
Magurām ar rezerves daļām ir kā ir :([/quote]
Avidi ari bija. =)
Tooled reach adjust/Contact adjust/Banjo adjust - kur tu šeit redzi kaut vardu par kluču attaluma regulešanu? Pie tam,ka ir Open system? Attalumu starp klučiem nosaka tieši membrana. =) Nospiež paris reizes uz bremzi un attalums starp tiem paliks tapat mikronisks.
Maguram ir tikai remkomplekti - rokturis vai kaliperis,kuri atsevišķi maksa kosmosu. Tapat ari Shimano nav nekadu rezervju daļu,bet tie paši rokturi no slx vai xt maksa leti. Tagad es neņemtu Maguras,jo tiem ir vel parak daudz bernu slimibu. Varbut,pec paris gadiem bus viss normali ar kvalitati. Agrak tie piedavaja 5 gadu garantiju sava majaslapa,bet tagad ne - tikai perkot pie dilera. Pirkt Winsporta par kosmosu - ne,paldies. Perkot Veloprofa - tikai divu gadu garantija,ka visam parejam. Un vel,perkot,piemeram MT8 par 300ls negribas jau kaut ko vienmer labot - te rokturis tek,te vel kaut kas. =)
Formulas ari ir labas bremzes un daļas ari visas ir pieejamas,bet man nekad nevajadzeja tur neko mainit 5 gadu laika. R1 un RX parkarsejas kalnos,pat ar diezgan palieliem rotoriem, it sevišķi R1. The One - vienkarši briesmoņi ar 24mm pistoniem. Vieniga problema,kuru es redzu Formula,ir tas pats attalums starp klučiem - diezgan pamazs,tapat ka Avidiem(Shimano,Maguram ir lielaks) - centas atvieglot bremzes. Ar taisnam rokam un rotoriem viss protams ļoti labi regulejsas.
=D Ne,nevajag - tiešam. Konstrukcija ļoti laba un bremzešana ari patikama ar plašu pielietojumu no xc lidz DH, bet,bet problema ir kvalitate. Nebeļus,kuri tek un neko ar to nevar padarit, veido no kada plastika parodijas,bet kaliperi ir frezeti no Al - ar tiem viss ok. Es,piemeram,apsvertu domu par to pirkšanu,ja nebeļi butu no frezeta aluminija.
Parādi to, lūdzu, Magura inženieriem, un viņi Tevi pieņems darbā par ļoti lielu algu.[/quote]
Domaju,ka nepaņems - pašiem krize. Un es uzskatu,ka lielu kompaniju inženeriem jalasa atsauksmes par savu produkcija - forumus,profbraucejus.
Pērkot intereneta veiaklā hidrauliskās disku bremzes tiek piedāvāti dažādu caurulīšu garumi. Kāds būtu optimālais garums priekšai un aizmugurei 29" mtb. Rāmja izmērs 21’"
Kāds būtu optimālais disku izmērs pie maniem ~95+ kilogramiem? vai priekša 180/aizmugure 160 būs ok, vai ņemt abus 180?
Pērkot intereneta veiaklā hidrauliskās disku bremzes tiek piedāvāti dažādu caurulīšu garumi. Kāds būtu optimālais garums priekšai un aizmugurei 29" mtb. Rāmja izmērs 21’"
Kāds būtu optimālais disku izmērs pie maniem ~95+ kilogramiem? vai priekša 180/aizmugure 160 būs ok, vai ņemt abus 180?[/quote]
ja nebrauksi uz īstiem kalniem, tad neko lielaku pa 160mm nevajag,
29er im sķiet ka neko garaku pa 1400 nevajag pat pie XL ramja. Tikko meisters sabuveja man velo, iedevu aizmugurejas bremzes ar 1500, teica ka kadus 20cm esot noīsinajis.