Pavisam nesen darbā visām sabiedrības mašīnām tika uzstādītas GPS raidītāji, ai būtu iespējam kontrollēt auto ekspluatāciju ( kur brauc, kad, cik ātri, degvielas patēriņš, utt.).
Sakarā ar to, ka pats bieži braucu ar riteni, tad ir viens jautajums:
Vai Latvijā kāds piedāvā šādas ierīces uzstādīt arī velosipēdam, teiksim iemontēt sēdekļa stutē vai kur citur ( tā lai neredz).
Rezultātā, ja kāds “knariņš” sadomātu neatļauti izmest līkumu ar manu ričuku, es no datora varētu paskatīties kur šis ir.
P.S. īsti nezināju kur šis topiks labāk iederētos, tādēļ iemetu POLIGONĀ!
bija jau tāds topiks. iekš stutes GPS varētu ielikt, bet nebūtu vietas GSM raidītājam. Pieļauju ka viņi tikai tā strādā sistēma, jo GSM praktiski visur ir ieejams.
problēmas ar ko sastapos piemeklējot komponentes -
nav tik maza GSM… vai nu jātaisa pašam plate, vai nu jāpasūta. Vai nu jameklē cītģāk.
barošana, aktīva GSM/GPS ir ļoti rijīgi. Āķus arī nevājus vajadzēs.
Nedomāju, ka attiecībā uz velo tas ir praktiski, jo barošanu šādam varēsi nodrošināt vien uz pāris dienām un, atšķirībā no auto, velosipēds nozagšanas gadījumā tiks visdrīzāk ielikts telpā tāpēc GPS nestrādās. Teorētiski labs variants būtu, ja GPS verķis ieslēgtos ar noteiktu intervālu tādējādi pāris reizes palielinot darba laiku no baterijām.
standby režīmā procis čeko GPS lokāciju, ja notiek kustība (akselerometra pārtraukums)
ja izmaiņa ir ārpus iespējamā (+/- 3m, GPS izšķirspēja) vai arī ekselerometrs visu laiku aktīvs, tad ziņojam caur GSM trauksmes signālu + GPS lokāciju
teorētiski to visu varu salodēt no gataviem moduļiem vienā vakarā, pārs vakarus uz programmēšanu (bez GSM un pults),… bet vot ar GSM gan būs problēmas - nav tāda mini-moduļa, kas iekš stutes ielīstu :(
Ir viens piegādātājs, pirms gada piedāvāja mums (apsardzei) savu pakalpojumu - saucas laikam Teltonika SIA*. (Vispār ir leišu filiāle latvijā). Viņiem bija rīks mazāks par GSM telefonu… (ražots lietuvā, bet detālas droši ka Ķīņu) Stutē neielīdīs, beņķī gan varētu nemanāmi iemontēt.
Bet… pēc 2 mēnešu testēšanas rīks izrādījās neprecīzs. Mašīnā un telpās stādāja ar milzu problēmām, precizitāte plus mīnus 50 metri, un mums tas pilnīgi bija nepieņemami.
Taču varbūt Tev, Dzintar, tādai vienkāršākai lietošanai pietiks. Iespējams pa šo laiku tas SIA savu sniegumu būs uzlabojis un rīks būs precīzāks…
P.S. Ja ļoti interesē, painteresējies pie šo pakalpojumu sniedzējiem* ; zini.lv, kurtuesi.lv, autonams.lv
tur jau tas joks, ka kompaktām iekārtām ir sliktāka jūtība, jo nav laba antena.
Teorētiski, ja pieliek normālu antenu būs tie paši +/- 3m… bet velosipēdam tas nozīme - karbona rāmis vai zem sēdekāl likt
Iespējas nav sliktas, manuprāt! Liels paldies tiem kas atsucās. Vēlpainteresēšos šur un tur, pagaidām skaidrs, ka ja lietošu šdas ierīcītes, tad būs jāmeklē iespējas kā paslēt vai nomaskēt piemēram zem sēdekļa. Ja ko tādu izmantošu, tad noteikti pastāstīšu ko un kā darīju.
[quote=Delfins]sēdekli var arī nozagt :)
es nerisķētu…[/quote]
Es domāju ka drošāk būs ja GPS verķis tiks noslēpts rumbās, konkrētāk - gultnī, starp 5. un 6. lodīti… Kā antenas var tikt izmantoti spieķi :D
Bet ja nopietni - tur jau tas joks, ka sēdekli nozags, bet īpašnieks redzēs GPS kur tas pārvietojas :D
par ielīšanu un stutes izmēriem - atgādināšu, ka dažiem karbonniekiem ir 34.9 stutes. man zināmie un latvijā manītie ir scott scale un cube elite hpc, bet varbūt vēl kādam ir šāds izmērs.
uff, nu es nez, vai ir labi un pareizi tā ņemt un iekopēt šeit visu traukos runāto ar visiem runātāju vārdiem un uzvārdiem. varbūt kāds vēl apvainosies vai kā.
ja kādam dikti vajag - uzprasiet, aizmetīšu kopiju uz meilu pēc pieprasījuma.
blieztunmaukt (pie) inbox.lv
jums abiem jau aizsūtīju.
ja pats nav traukos - vai ta grūti no traukos esoša/-as sievas/brāļa/kolēģa profila ieskatīties?
ja gribēs sakontaktēt trauku cilvēkus, tak tikuntā nāksies to darīt caur traukiem.