Disku bremžu čīkstēšana

Esmu iegādājies jaunu velo… Pēc kāda laika nolēmu nomazgāt un uzreiz pēc mazgāšanas manas Shimano Deore LX disku bremzes bremzējot neizturami čikst… Ko lai dara un kas par vainu?

P.S Bremžu diski nedaudz uzkarst

hihihi… uzkaršana ir pilnīgi normāla parādība…
tev ir varianti:

  1. paņem rotoru ar ļoti smalku smilšpapīru nopulē, un bremžu klučus ar… pēctam noskalo
  2. dari pa manai modei: no sākuma paņem kādu eļļu, katrā pusē rotoram pilieni divi un pabramzē bišku, protams strādās sliktāk, bet pēctam paņem kōlu un uzlej uz rotora un pacepini to… t.i. paminies ar kādu 4ātrumu un turi bremzes piespiestas, kad rotors ir tik karsts, ka pieliekot mitru pirkstu nočukrst kārtīgi, pagaidi līdz atdziest un notīri rotoru un klučus ar acetonu… rezultāts - bremzes - naži, čīkstoņas nav… ;)

p.s. neapdedzinies…

Vai man tie brīnumi jādara pēc katrām sacensībām kur ir ūdensšķēršļi? :D

P.S iepriekš biju lasijis ka var novārīt bremžu klučus… (ja tikusi eļļa). Varbūt tā ir problēma?

wow, nu gan oriģināla metode Donaldam. pieļauju, ka varētu strādāt, mēģināt negribās :)
Briedi No Elles, vārīšana līdz pret eļļu, taisnība. tikai saeļļoti rotori reti kad čīkst, tu to justu pēc tā, ka bremzes ļoti slikti strādātu- nebūtu jauda.
diemžēl daudzas ideāli strādājošas bremzes kauc, un gadās, ka neko nevar darīt. viena metode, kas strādā- klučus ar rupju smilšpapīru, rotorus ar smalku, un ļaut iebraukties vēlreiz.

Spiež līdz galam tā lai nečīkst! Pēc kāda laika sajutu čīkstoņa pati izzūd. Vispār čīkstoņa parādās pēc tizlošanās pa nenopietnām trasēm, vai pēc treniņiem, kad nav vajadzība kārtīgi pabremzēt.

Paturpināšu god. Fubara sacīto - proti, par notīrīto bremžu iebraukāšanu.

Pēc paša pieredzes visātrākā un efektīvākā metode ir:

  1. Uzkarsē bremzes, braucot (minoties pa līdzenu, ripinot no kalna vai citādāk) un pieturot bremzes viegli nospiestas. Viņas kļūs tiešām karstas.
  2. Uz karstajiem rotoriem uzlej tīru ūdeni, kamēr tie atdziest.
  3. Atrkārto to 2-3 reizes.
    Ar katru reizi bremzes kļūs spēcīgākas un klusākas. Gudros rakstos tas skaidrots ar to, ka šajā procesā pie rotora virsmas piecepjas niecīgas bremžu kluču daļinas un šāda virsma kļūst bremzējošāka. Ansis varētu paskaidrot sīkāk, bet, šķiet, ideja tāda, ka virsmām “bremžu klucis” - “rotors ar bremžu kluča daļiņām” ir vienmērīgāka slīdes berze un samazinās miera stāvokļa berze, kas arī būtu kaukšanas cēlonis. Ups, offtopic. ;)

Arī manas Hayes kauc, kad ir mitras, bet pēc nožūšanas viss paliek klusu. Tā kā tas ir niecīgs blakusefekts, ja pārējais bremžu darbībā apmierina.
Par kolas un citu dzērienu lietošanu uz bremzēm vairāk varētu pastastīt rotos.lv foruma dalībnieki. Pieļauju, ka metode ir strādā, lai gan pats mēģināt netaisos.

izklausās garšīgi, mušām prieks :)

Man nečīkst, bet nelaimīgā kārtā un kautkā mistiski man bremzēm virsū tika WD40 aerosols, uz diskiem var redzēt, ka melni un bremzes protams švakas tagad+iekaucas arī šad tad, kad bremzē. Tad nu lūk jautājums, šeitan forumā pameklēju ar atslēgvārdiem “bremzes”, “disku”, bet neko konkrēt neatradu - vai manā gadījumā jāvāra kluči, un ja jā (labākā metode?), tad kā jamos dabū ārā? Un kas jādara ar rotoriem? Vai arī, citiem vārdiem sakot, mož jādzen pie meistara un pa cik :D?

ps. Shimano BR-M485
Hydr. Disc

Rotorus ar fairy notīri.

Tas bija ienācis prātā :D

a kapēc nevar nomainīt tos klučus, bet jāņemas ar varīšanu, coca colu vai dievs vien zin ko vēl, tie štruntiņi taču nemaksā dārgi?

a kāpēc mainīt, ja vārīšana ir tik vienkārša procedūra? tie štruntiņi (labi) maksā 10+ latus, a to i 20 (XTR), kas nu kuram dārgi.
ak jā, dažus ir stipri pagrūti dabūt.

Vai ir iespējams kaut ko darīt, lai disku bremzes nečīkstētu slapjā laikā?
Kad bremzes ir nožuvušas, nekādu skaņu bremzējot nav, bet lietus laikā skaņa ir neizturama.

ja jau jūs tik skaņu nemīloši, liecie V veida bremzes un bezbēdu. Man arī čīkst, bet tam nepievēršu uzmanību, vajag tik mīt!

tā skaņa lietus laikā kā reiz forša, ja sanāk braukt pa kādu ceļu, kur neesi vienīgais, piemēram, pa veloceliņu braucot, var smuki gājējus uzmundrināt :)

Pirmo reizi kad man tas gadījās pats nobijos un apkārtējos nobaidīju, jo nācās strauji bremzēt krustojumā pirms gājējiem.
Kauciens, kā kuģa taure :)

Ir spec. aerosoli, domāti bremžu disku un kluču apstrādei. 6dien man pat vienu tādu iedāvināja. Sekmīgi izprovēju uz sava auto, kuram neliels čikstētājs kādā no bremzēm bija ieviesies. Velo man V-bremzes.

Diemžēl tas nav iespējams. Bet, ja pirkšanas laikā būtu zinājis par šo blakusefektu, mana bremžu izvēle būtu bijusi cita.

Varbūt vari parādīt kādu attēlu, kā tāds aerosola iepakojums izskatās?

Varu, bet baidos, ka tas daudz nepalīdzēs, jo man viņu +aerosolus ķēžu tīrīšanai un eļļošanai iedāvināja paziņa, kurš ar kautkād fāterlandes branda noliktavu iekrāvieju utml. verķu apkopi nodarbojas. Līdz ar to tie aerosoli tipo OEMiskie t.i. piegādā viņus no Vācijas pats ražotājs kā autorizētās rezerves daļas un marķēti viņi attiecīgi. Mājās palūrēšu, vai nav kāda info par oriģinālo ražotāju virsū.

Pie viena, jāpalūr Statoilā, vai nav kas līdzīgs autokosmētikas stendā. Problēma tak pietiekami bieža.