Par cik pats īsti nekādā skaidrībā kādu laiku netieku, tad lūgšu šejieniešu padomu/viedokļus db bremžu izvēles sakarā.
Neliels prologs: patreiz nu jau otro gadu braucu ar Hayes Stroker Ryde '09 bremzēm, pirmo gadu ar 160/160 rotoriem pa LV un nu kādu laiku ar 180/160 rotoriem pa Spāniju. Rotors priekšā tika mainīts tieši šī paša iemesla dēļ kura meklēju patreiz citas bremzes - bremžu spēka un “pārliecības ka ir/būs” trūkuma dēļ. Kamēr braucu pa LV viss bija +/- ok, bet kopš sāku braukt lejup pa Spānijas čupām - sapratu, ka kautkas tomēr īsti nav…
Tātad meklēju piemērotākas bremzes savām lejup pa kalnu izklaidēm… Braucēja svars kopā ar velo ~100kg, ātrums pie kura jābremzē pārsvarā ap 50-60km/h, bet reizēm arī vairāk, kalna slīpums vidusmērā kā siguldnieks, garumā atkarībā no maršruta 5-20km nonstop lejup, kur tie 50…60km/h ir jānodzēš līdz kādiem nereti 15km/h straujajos serpentīnu līkumos ļoti īsos intervālos un lai izbaudītu braucienu max, arī ļoti īsā ceļa posmā.
Problēma ar patreizējām bremzēm - pēc tāda nobrauciena jestrākā tempā rotors mēdz būt mazliet apsvilis… ja lieto tikai vienu, teiksim priekšējo, bremzi tad tā sāk “feidoties” jau gana naski, itsevišķi stāvākos posmos ar sliktāku ceļa segumu kur principā sanāk “būt uz bremzēm” visu laiku, lai noturētos teiksim diapazonā ap 30km/h…
Bremzēm, lai dabūtu “spēka” sajūtu, ir diezgan pamatīgi stipri jāspiež tas hēbelis… īsam nobraucienam vel tā, bet ilgākā sāk tirpt pirksti… par 1 pirksta bremzēšanu vispār nobraucienos var aizmirst, ja vien nesāk ļoti laicīgi bremzēt. Tāpat arī ar “asumu” šīs bremzes neizceļas pie šī ātruma, škietami, ka bremzes būtu kā gumja kura nostiepjoties sāk “ķert”…
Domāju ideja aptuveni skaidra - paļāvība uz bremzēm nav nekāda lielā un ir biedējošākais faktors šajos nobraucienos :)
Tad nu nolēmu, ka ja mainu bremzes tad mainu tā “ar rezervīti” un par cik mans velo nav WeightWeenies darinājums tad tie +/- ~50g man nekādu lielo skādi nenodarīs… :)
Kādu brīdi papētījis dažādas bremzes, to svaru, cenu, izskatu un atsauksmes, sapratu - ka neko nesaprotu… Vienām raksturīga sulošana (avid dažiem modeļiem), citiem pamatīga rezonēšana (avid/magura), citiem master cilindri sulo (hope), citiem vel sazin kas… un bonusā šim visam, absolūti nekādas sapratnes, cik tad īsti spēcīga šī bremze būs. Netop arī īsti skaidrs par 2 vs 4 cilindu bremžu plusiem un mīnusiem…
Tad nu šodien uzdūros uz salīdzinošiem bremžu spēka testiem sausam un slapjam laikam un paliku pavisam domīgs jo minētie līderi, itnebūt nebija neviena lietotāju foruma “top choice”…
Lūk arī tie testu rezultāti:
un
Kas mani samulsināja bija tas, ka 4 cilindru bremzes neko īpaši jau neatšķiras ar savu spēku no 2 clindru versijām…
Cerams, ka no šī visa ko sarakstīju doma ir saprotama un kāds kam lielāka sapratne par šo visu, vai arī pieredze varēs ko pakomentēt un ieteikt.
P.S. Tekstus “ka šosejnieki no 100km/h var ar savām mazajām bremzēm sabremzēties” izlaižam… šosejnieks no manis smagi atpalika tajā 20+km nobraucienā, dēļ nepieciešamas vel agrākas bremzēšanas…