Braucam pa vvz kādu tur ceļu ar vairākām joslām. Ir atļauts kreisais pagrieziens, kā to pareizi veikt.
a) pārkārtojāmies uz kreiso joslu un vecam pagriezienu.,
b) labajā pusē nokāpjam no velo un šķērsojam ceļu pa gājēju pārēju.
Un vēl viens jautājums.
Kad velo celiņš šķērso braucamo daļu, kam i priekšroka?
Ja i gājēju pārēja tad i skaidrs ka priekšroka gājējiem… a ja i veloceliņš … ?
Veloceliņš pats par sevi priekšroku nedod! Ja ir vēl zīme gājēju pāreja (kantainā), tikai tad ir priekšroka…
CSN ja nemaldos ir teikts ka vispirms pa labo pusi Tev jāšķērso ceļš (nav obligāti jānokāpj) un tad turpini virzienu jau pa šķērsoto ielu atkal atrodoties labajā malā. un nav jālien kautkādā 2. vai 3. joslā… (Šajā gadījumā uz Tevi pat kreisā pagrieziena aizliegums neattiecas). Neatceros gan kā pareizi nogriezties T veida krustojumā… Pēdējo reiz gan par šo jautājumu lasīju CSN vismaz 2 gadi atpakaļ, tāpēc iespējams, ja kļūdos, palabojiet.
Pa kreisi var griezt vai nu, pārbraucot krustojumu taisni un tad pa kreisi, vai arī, ja ir atsevišķa josla kreisajam pagriezienam, tad var arī no šīs joslas.
ja ir papildsekcija, tad protams drīkst griezties, toties pastāv liels risks tikt sabrauktam, lai tur vispirms nokļūtu.
Es personīgi izmantoju šādus pagriezienus, bet tur jāuzkrāj pieredze lavierēt starp joslām. Ļoti bīstams pasākums.
Iesaku nestresot, nerisķēt un braukt vienmēr pa labo pusi (pat ja Tev ir tur tiesības tā vai šitādi rīkoties)
Te nav tik daudz runa pa praktisko pusi kā pa juridisku. Ibo krogā tika saderēts uz alu ka ar velo var mainīt braukšanas joslas un tas viss ir likuma ietvaros. Oponents uzstāja uz to ka velosipēdistam ir jāturas pie labās malas jebkuros apstākļos un vienīgais veids veikt kreiso pagriezienu i pa gājēju pāreju kājām.
Pats esmu nedaudz iedzēris un nespēju īsti saprast kā tur īsti ir pareizi :)
Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta,
velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā ārpus apdzīvotām vietām velosipēdu
un mopēdu vadītājiem atļauts tikai no brauktuves labās malas (labās nomales), dodot ceļu tajā pašā virzienā un
pretim braucošajiem transportlīdzekļiem.
Nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā krustojumos apdzīvotās vietās, kur
nav iekārtots velosipēdu ceļš, velosipēdu vadītājiem brauktuvju krustošanās vieta jāšķērso pa brauktuvju labo
malu, iepriekš pārliecinoties par ceļu satiksmes drošību un dodot ceļu tajā pašā virzienā braucošajiem
transportlīdzekļiem un tiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kam saskaņā ar braukšanas noteikumiem krustojumos
ir priekšroka. Ja braukšanai pa kreisi iekārtota atsevišķa braukšanas josla, nogriezties atļauts no šīs joslas labās
malas. Nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojumiem atļauts no
brauktuves labās malas.
Un lidz ar to par parkartosanos:
Velosipēdu un mopēdu vadītājiem pa ceļu atļauts braukt vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves
(braukšanas joslas) labajai malai. Tālāk uz brauktuves atļauts izbraukt, tikai lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu
vai ja braukšanai attiecīgajā virzienā ir iekārtota atsevišķa braukšanas josla, kā arī šo noteikumu 229.punktā
minētajos gadījumos, lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā. Netraucējot gājējus,
atļauts braukt pa nomali, bet velosipēdu vadītājiem – arī pa ietvi.
Pilnigi piekritu sim te ieteikumam, it seviski iesacejiem.
Un kā ir pēc likuma gadījumā, ja jabrauc taisnu , bet taisnu iet tikai sakot no trešās joslas un pirmās divas nogriešas. Reāli tā ir no Rīgas puses pirms Lielupes tilta. Parasti pārkartojos uz joslu kura iet taismi, bet brīžos, kad satiksme intensīva, tad tikt līdz tai joslai ir diezgan problemātiski
tad tev jānogriežas pa labi un tuvākajā gājēju pārejā jāstumjas pāri.
lielupes tiltu šķērso pa ietvi un tad turpini pa veloceliņu taisni. likumā laikam nav atrunāta kārtība, kādā velosipēdists top par gājēju, uzkāpjot uz ietves.
tā runā cilvēki kuriem pašiem nav auto vadīšanas pieredzes.
piekritīšu tam ko reiz teica Velomens: braucot pa ielu ar velo, es jūtos droši, taču uz ielas braucot garām velobraucējam ar auto, tāda braukšana ar velo šķiet ļoti nedroša.
daudz kas ir atkarīgs no paša velosipēdista. man nav bijušas problēmas ar ceļa nedošanu vietās kur man tas pienāktos.
tai pašā laika visi tie autovadītāji aizmirst, ka automašīna nav automātiska privilēģija… ka viņi ir karaļu-karaļi
Tāpēc rodās nesaprašanās “es braucu ar auto, un te kaut kāds velopēds man priekšā… wtf !?”. Ja reiz iekāpi auto - skaties uz ceļu un ievēro distanci/ātrumu
Pie tam tiem autovadītājiem strauji krītas peņpunkti, kad viņus atkal un atkal pie nākamā krusafora panāk velosipēdists.
Gadījums - 7:20 rītā. Ielas gandrīz tukšas - vispirms pabrauc garām normāli pa otro joslu - viss oK, tad pēc nākamā luksafora jau vairs īsti nepārkārtojoties padrāž garām, vēl pēc nākamā krustafora, dēļ satiksmes, nācās 30m iesprūst aiz manis. Tas droši vien atskaitīja kādus 5 peņpunktus vismaz, jo pēc manis apdzīšanas nākamajā krustojumā gandrīz tiek notriekts cilvēks, kas iet pāri mazākas nozīmes ceļam. Un pats jaukākais, ka to brašo vadītāju satieku pie skolas (kurā man trenniņš). Bulciņvaidzis redz - veda meitu uz skolu. Saskatījāmies, norādīju uz gandrīz notriektā cilvēka krustojumu un nosmīnēju. Ģīmis neliecināja izpratni par satiksmes lietām. Izārstēt tādus nevar, vienīgais ka dēļ savām nervu problēmām, tādi dzīvos īsāku mūžu :]
P.S. Bet, autobusu vadītāji Ganību dambja maršrutos ir sastapti ļoti pieklājīgi un atkla un atkal apbrauc pa drošu attālumu. Uzslava! Esmu dažreiz pat pastāvējis vai pabraucis pa ietvi lēnāk, lai tas autiņš aizbrauc kvartāļu tālāk, jo saprotu, ka pat pašus pedantiskākos autovadītājus reiz var nokaitināt, ja pēc katras pieturas atkal jāapdzen taspats velosipēdists.
Pirms ko dariet - padomājiet no citu skatu pukta, kā jūs justos viņu vietā. Dzīve tomēr ir gara un interesanta, un dažas sek. vai min. ir pilnīga huiņa uz tā fona - pat sacensībās, starp citu ;)
bet ir arī daži argumenti - I pay a vehicle excise tax, wtf do you do. Glad my money keeps the roads nice and smooth for you.
ja būtu velonodeva (labāk lai nebūtu), tad varētu pieprasīt veloceliņus u.c., bet citādā gadījumā velosipēdistu pielīdzina minoritātei un kr.masu praidam.
Nu ja jau šādi to sāk skatīt, tad liela daļa velosipēdistu lieto arī auto, maksā tos pašus nodokļus tikai to ceļu bojā daudz mazāk un (ar izņēmumiem) nebojā gaisu pilsētā :)
Kautgan īsti neizprotu kur uzrodas tā ceļa dalīšanas problēma, jo no rītiem/vakariem veicot ceļu uz darbu/mājām tas lielākoties notiek sastrēgumu laikā kad normāli braucošs velosipēdists ir daudz ātrāks par autotransportu. Principā vienu un to pašu auto vairāk par vienu reizi šādā ceļa posmā pa Rīgu neredzu un reāli tie auto ir tie kas traucē un bremzē manu pārvietošanos…
Personīgi es neredzu problēmu ar velosipēdiem ielās, ne no auto vadītāja, ne velosipēdista skatu punkta. :) Ir jau ielas kur ir grūtāk izmainīties, bet reāli tās lielākoties ir ielas kur uzzīmētas ir divas joslas, bet braukts tiek četrās.
pamēģini uz pērnavas uz brīvības pa kreiso joslu nogriezties rīta pusē :)
Velo vienīgi labs handikaps ir - sāk braukt pirms zaļais un paspēt iekārtoties starpā
Te bus kurjera pieredze, gan izbijusa… Braucu pa mukusalas ielu taisni, bet busina vaditajam vajag nogriezties benzintanka, tas pirms mukusalas apla braucot no akmens t., tur ari ir bremzesanas josla uz to bridi es jau bija tas joslas vidu kad busins saka mani taranet, lai netiritu no vina puteklus pedeja bridi “palaidu”. pirms taisijos pajautat ko tas manevrs nozimeja vins jautaja vai neesmu pasnavnieks. Mans pretjautajums bija vai vins gadijuma nezin kam ir galvenais cels, un paskaidroju ka tas ir man, jo es braucu taisni bet vins riezas , pie tam no tas pasas joslas pat neapdzinis mani. Ko domajaties vins man jauta: “a ko man tad vajadzeja darit”, piebildisu ka man atrums uz to bridi bija sasniedzis 35 km/h un vina sejas izteksme teica nemaci man kucen noteikumus. Pec tada varianta vardu man vairs nebija, tikai burti un tie pasi lamu… Taluk, ir ari tadi p---- uz cela.