Vakar biju liecinieks, kā policists apturēja velosipēdistu (Zemitāna tilta galā), par krustojuma šķērsošanu pie sarkanā.
Kamēr stāvēju un gaidīju zaļo, notika karsta diskusija. Neredzēju iznākumu, taču izskatijās ka bez protokola neiztiks (policistam bija jāskrien pāri ielai, tātad plāns bija).
Citiem vārdiem sakot, būsim uzmanīgi (skūteri jau ir pielikti pie vietas).
Katru rītu pārbraucot Zemintānu tiltu domāju pie sevis domu: vai ar velo drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslu (konkrētā piemērā uz ši paša tilta)
Sāku lasīt pirmo LOOK’a teikumu un nodomāju, ka turpinājums būs par ātruma pārsniegšanu. :)
Nu pie sarkanā arī ar kājām nedrīkst iet, tā kā…
Autobraucējs pēc apdzīšanas, krustojumā pie sarkanās gaismas piebrauc maksimāli tuvu apmalei, kaut gan vietas kreisajā pusē viņam ir atliku likām- ar domu, lai velo netiek garām (un var draudzīgi ar auto stāvēt kolonnā). Vai arī Rīgā ir tāda autobraucēju kultūra? Un vai pēc CSN autovadītājam ir taisnība?
oj, zemitaanu tilts man “patiik”, jo tur pa ietves dalju tak nevaru ar velo zauri tikt, jo atstatums starp margu un lampas stabu ir shauraaks par manas stuures platumu par kaadiem 7cm…
šodien ar auto braucu pa Raiņa bulvāri, lai nogrieztos uz Brīvības ielu.
Sabremzējos pie velosipēdista, kurš brauca abām (no kurām drīkst nogriezties) joslām pa vidu un beigās nogrieza man ceļu, kad biju ieņēmis kreiso joslu. Tālāk no kreisās strauji devās uz labo joslu.
ja reiz pārkāp noteikumus un griez ar velo pa kreisi, tad vismaz paskaties un parādi ar roku, kad pārkārtojies! uzvelc ķiveri!
p.s. pārvietoju no cita topika uz atbilstošo :)
ja tas ir krustojums tad jā, 100% sods. ja gājēju ceļš, domāju ja sabremzēsies un ļoti uzmanīgi pārbrauc - domāju nekas sikts nenotiks.
Autoskolā mācīja šādi rīkoties, kad taisies pa labi griezties. Neatstāsi vietu velosipēdistam, nebūs tev iespēja viņu notriekt, veicot pagriezienu. Pēc teksta sapratu, ka auto nekur griezties negribēja?
ja nerāda pagriezienu - velosipēdists nostāsies daudz tālāk priekšā auto, vai būs aizmugurē, kā kuram patīk “uzgāzēt”
Ja taisa labo un rāda pagriezienu - tas pats, vismaz tie kas jau ir pieraduši - un attiecīgi avārijas situācija minimāla.
problēmas rodas, kad viens nepaspēj ierudzīt/parādīt, ko darīs. Visvairāk kaitina 1sec-pirms-manevra brīdināšana. Velo tur bezspēcīgs, tādus jājūt pa gabalu.
Autoskolā mācīja šādi rīkoties, kad taisies pa labi griezties. Neatstāsi vietu velosipēdistam, nebūs tev iespēja viņu notriekt, veicot pagriezienu. Pēc teksta sapratu, ka auto nekur griezties negribēja?[/quote]
Nekur nogriezties viņam nevajadzēja, taisni brauca. Interesanti, ka katru rītu pa tādam gudriniekam uzrodas. Ja arī viņš gribētu nogriezties- viņam priekšā 7-8 auto rindā stāv. Kamēr viņš varēs nogriezties es jau būšu tālu prom.
Neko savādu tur neredzu… arī ar auto braucot ik dienas atrodas vismaz viens ar krīzi neapmierināts, nervozais “braucējs” kurš nereti izskatās, ka pat CSN nemaz nezin… :) Pārsvarā gan tie ir dārgi trekno gadu līzinga auto - varbūt šādi viņi mēģina no tiem tikt vaļā? :D
Jautājums- vai autovadītājs pārkāpj CSN bloķējot ceļu velosipēdistam vai nē.
Gadījumā, ja viņš plāno veikt labo pagriezienu, tad teorētiski viņš noteikums nepārkāpj. Jo gan noteikumos ir rakstīts, gan autoskolās māca, ka labais pagrieziens ir veicams no labās malējās pozīcijas, kas sevī ietver piebraukshanu labajai malai tik tuvu cik vien iespējams. Un par cik tu nevari pierādīt pretējo (par nodomu griezties pa labi) tad kā velobraucējs tu sanāc tāds kā “minoritāte” uz ceļa.
Un krustojumos, kur nav labā pagrieziena?
Domāju ka nepārkāpj gan… nekur nav teikts, ka jāietur kkāda distance no apmales, ja brauc taisni :)
kā autobraucējs arī šādi mēdzu rīkoties, ja velosipēdists ir aizdomīgs, lai akal jau pēc krustojuma nebūtu viņam jābrauc garām…tipa tā drošāk :)
kā velosipēdists, ja tā gadās, vai nu palieku aiz tā auto, ja negrib lai lienu garām, kapēc gan kaitināt (it sevišķi, ja tas ir sab.tr.), vai arī ja ceļš ir plats un auto varēs man easy tikt garām, izmantoju savas tiesības pārvietoties pa trotuāru un tādā veidā viņu apbraucu…
Par sarkano - nu jā, noteikumi pārkāpti, ko tur vēl diskutēt…
Ja ir Delfina pieminētais gadījums, par gājēju pārbrauktuvi ar luksaforu, var akal uzbraukt uz trotuāra un sarkano apbraukt…
Domāju, ka nē, bet apgalvot neņemos. Manā skatījumā - ja nav izdalīta atsvišķa josla priekš velosipēdu satiksmes tad tā nav bloķēšana, bet braukšana vienā joslā kā ar jebukuru citu transportlīdzekli. Nezinu gan vai uz velosipēdistu kā transportlīdzekli ir attiecināma brauktuves dalīšana “virtuālajās” joslās. Tiešām neatceros kā tas skanēja likumā, bet pēc analoģijas kā Kr.Valdemāra ielas etc gadījumā un vai tas bija uzskatāms par pienākumu…
Un jā, ja tur ir vairākas joslas - kas tev liedz viņu apsteigt, braucot pa otro joslu? Apsteigšanas manevrs velosipēdiem ir ar likumu atļauts nu jau šķiet otro gadu vai vairāk… :)
bet vispār - vajadzētu atļaut ar velo pa ielām braukt tad ja izpildās divi nosacījumi:
-
velobraucējam ir autovadītāja tiesības, jo braucot pašam ar auto saproti, kā tā satiksme norit, kur Tu traucē, kur nē…
-
Būtu jātestē vai cilvēks spēj paskatīties uz aizmuguri pār plecu nemainot braukšanas trajektoriju jeb nenoraustoties… savādāk bieži ir tā, vai nu paskatās un uzreiz noraustās vai arī neskatās vispār…
[quote=IMAGin]Domāju, ka nē, bet apgalvot neņemos. Manā skatījumā - ja nav izdalīta atsvišķa josla priekš velosipēdu satiksmes tad tā nav bloķēšana, bet braukšana vienā joslā kā ar jebukuru citu transportlīdzekli. Nezinu gan vai uz velosipēdistu kā transportlīdzekli ir attiecināma brauktuves dalīšana “virtuālajās” joslās. Tiešām neatceros kā tas skanēja likumā, bet pēc analoģijas kā Kr.Valdemāra ielas etc gadījumā un vai tas bija uzskatāms par pienākumu…
Un jā, ja tur ir vairākas joslas - kas tev liedz viņu apsteigt, braucot pa otro joslu? Apsteigšanas manevrs velosipēdiem ir ar likumu atļauts nu jau šķiet otro gadu vai vairāk… :)[/quote]
Ja nemaldos, noteikumos bija punkts, ka velosipēdists var lietot ~1m platu ceļa joslu. Bet vai un kā autobraucējam jārespektē velosipēdists pēc apdzīšanas nezinu.
Būs jāapdzen pa kreiso pusi- man tikai liekas, ka tādā veidā visi vairāk stresu ķer (arī tie, kas nav pie tik gudriem autoinstruktoriem mācījušies un necenšas velosipēdu nepalaist garām pa kreiso pusi), bet ja savādāk nevar …
[quote=riexc]bet vispār - vajadzētu atļaut ar velo pa ielām braukt tad ja izpildās divi nosacījumi:
- velobraucējam ir autovadītāja tiesības, jo braucot pašam ar auto saproti, kā tā satiksme norit, kur Tu traucē, kur nē…[/quote]
Un izsniegt autovadīšanas apliecību pēc tam, kad pāris reizes būs izbraucis pa pilsētu ar velosipēdu, tad zinās, kā darbojas satiksme braucot ar velo :))
braucot ar velo cilvēks ir transporta līdzekļa vadītājs, to stumjot - gājējs.
attiecīgi pareizi sanāk, ka jābrauc ir pa ielu, bet “zebru” ar gājēja priekšrocībām var izmantot stumjoties. pa ietvi var braukt, ja netraucē gājējus.
bet tas vis tā - laikam :)