Esmu liels velo piekritējs! Ikdienā pārvetojos ar velo uz darbu un cik nu sanāk piedalos arī velosacensībās. Runājot par ātrumu-nu neesmu no lēnajiem, bet mēģinu braukt saprāta robežās. Līdz šim biju ļoti apmierināts ar Brīvības gatves veloceliņu, kuru izmantoju. Nebija ienācis prātā, kad varētu būt tāda situācija, kad mašīnas, kas brauc no pagalmiem ārā vai attiecīgi iekšā man būtu jālaiž un arī attieksme no vadītājiem bija samērā draudzīga-lielākā daļā situāciju vadītāji piestāja. Tā nu es ne tik senā pagātnē, pievakarē devos mājup un Teikas posmā man sanāca dižķibele - vadītājs mani nepamanījis nolikās veloceliņam pa vidu-tā ka kā jau teicu neesmu no lēnajiem, nepaspēju sabremzēt savu spēkratu un nebij ar vairs, kur likties, ieliku mašīnai sānos. Pat nevarēju iedomāties, kad varētu rasties kāda konfliktsituācija un domāju, kad esmu cietušais, bet izrādījās, kad cietis ir nabaga autovadītājs, jo ir lūk šāds likumen :) 226. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
Esam uzmanīgi velodraugi šajā tik velosipēdistiem “draudzīgajā” valstī.
Izbrauktuve no pagalma vai tad skaitās brauktuve? Manuprāt, uz to attiecas punkts, kas paredz, ka autovadītājam, izbraucot no pagalma, jādod ceļš VISIEM, kas šķērso viņa trajektoriju. Papēti noteikumus rūpīgāk, varbūt tomēr esi cietušais, nevis autovadītājs :)
labrīt! ir tāds 226 pants vai nē, vienmēr jābūt gatavam sabremzēties, kā arī bremzēm vienmēr jābūt darba kārtībā. ir vadītāji, kuri dod ceļu, ir kuri nekur neskatās, ir kuriem viss vienalga :) un tas ir neatkarīgi no noteikumiem un tā, kuram būtu taisnība vai nē, jo sāpēs tev nevis auto :)
Tādēļ es labāk izmantoju braucamo daļu, nekā ik pēc 50m sabramzējos lai pārliecinātos par drošību. Kaut gan nekur nav droši vien vakaru tā labi ieripojos pa Avoteni un pēkšņi no trotuāra uz ceļa uzskrien vīrietis, brīnumainā kārtā tik viņš nogāzās malā aizķēru ar pašu stūres raga maliņu.
no CSL 3) ceļš — jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas). Ceļa kompleksā ietilpst ceļš, mākslīgās būves (tilti, satiksmes pārvadi, tuneļi, caurtekas, ūdens novadīšanas ietaises, atbalsta sienas un citas būves), ceļu inženierbūves (pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas un paviljoni, bremzēšanas un paātrinājuma joslas, transportlīdzekļu stāvvietas, atpūtas laukumi, veloceliņi un ietves, ceļu sakaru un apgaismojuma līnijas un citas inženierbūves), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi un citi tehniskie līdzekļi);
-
transportlīdzeklis — ierīce, kas pēc savas konstrukcijas paredzēta braukšanai pa ceļiem ar motora palīdzību vai bez motora;
(Ja ierīce, ar kuru pārvietojies, ir paredzēta braukšanai pa meža takām, nevis pa ceļiem tad, varbūt, uz tevi neattiecas CSN 226.pants?) -
velosipēds — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot uz tā esošā cilvēka muskuļu spēku (izņemot inalīdu ratiņus). Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura jauda ir ne lielāka par 0,25 kW;
no CSN :
1.18. galvenais ceļš — ceļš, kas apzīmēts ar 201., 203., 204. vai 205.ceļa zīmi, vai ceļš, uz kura nav uzstādītas priekšrocības ceļa zīmes attiecībā pret ceļu, uz kura uzstādīta 206. vai 207.ceļa zīme, vai ceļš ar asfalta, asfaltbetona, bruģa u.tml. segumu attiecībā pret ceļu ar grants vai šķembu segumu vai ceļš ar jebkādu segumu attiecībā pret ceļu bez seguma, vai jebkurš ceļš attiecībā pret vietu, kur uz ceļa izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.). Šī termina izpratnē mazāk svarīga ceļa posma segums tieši pirms krustojuma nenozīmē, ka attiecīgais ceļš ir vienādas nozīmes ar krustojamo ceļu;
-
Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u.tml. sporta vai atpūtas inventāru, atļauts, ja tas netraucē pārējos gājējus.
(Ja tu brauci pa ietvi ar ierīci, kas nav trastportlīdzeklis, bet sporta inventārs, tad tev varētu būt priekšroka, ja pareizi izprotu CSN un CSL.) -
Izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas virzās pa ceļu.
22. Papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem
- Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.
Arī pa brauktuvi rullējot vienmēr jāuzmanās :)
Endij, ja jau pievakarē devies mājup, tad varbūt bija jau tumšs vai vēl sliktāk - krēsla? gaismas bija?
Nespēju iedomāties nevienu vietu uz minētā veloceliņa, kur nevarētu gana laicīgi pamanīt auto, līdz mājām, kas aizsedz skatu, ir zāliens un tad vēl plats trotuārs kā minimums
[quote=gaga]Arī pa brauktuvi rullējot vienmēr jāuzmanās :)
Endij, ja jau pievakarē devies mājup, tad varbūt bija jau tumšs vai vēl sliktāk - krēsla? gaismas bija?
Nespēju iedomāties nevienu vietu uz minētā veloceliņa, kur nevarētu gana laicīgi pamanīt auto, līdz mājām, kas aizsedz skatu, ir zāliens un tad vēl plats trotuārs kā minimums[/quote]
Tur jau tā lieta, kad brīvības ielā pa brauktuvi nedrīkst braukt, jo ir veloceliņš. Nepamanīju auto, kas griezās no ielas uz veloceliņu-par to kad no pagalma braucošajām mašīnām jādod priekšroka minēju kā,piemēru. Skatu aizsedza koki+krēslas stundā,braucot pa veloceliņu kontrolēt satiksmi uz brīvības ielas pagrūti. Mans velo bija aprīkots ar mirgojošām gaismām priekšā un aizmugurē. Tikai žēl, kad ķiveres nebij :(
nu beidz! neesmu jau kamikadze-vienkārši uzskatu, kad veloceliņam ir jābūt vēl kādai priekšrocībai, bez sarkanā asfalta ;)
[quote=Marciz]no CSL 3) ceļš — jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela un tamlīdzīgas teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, sadalošās joslas un saliņas). Ceļa kompleksā ietilpst ceļš, mākslīgās būves (tilti, satiksmes pārvadi, tuneļi, caurtekas, ūdens novadīšanas ietaises, atbalsta sienas un citas būves), ceļu inženierbūves (pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu pieturvietas un paviljoni, bremzēšanas un paātrinājuma joslas, transportlīdzekļu stāvvietas, atpūtas laukumi, veloceliņi un ietves, ceļu sakaru un apgaismojuma līnijas un citas inženierbūves), satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi (ceļa zīmes, luksofori, signālstabiņi, aizsargbarjeras, gājēju barjeras, vertikālie un horizontālie ceļa apzīmējumi un citi tehniskie līdzekļi);
-
transportlīdzeklis — ierīce, kas pēc savas konstrukcijas paredzēta braukšanai pa ceļiem ar motora palīdzību vai bez motora;
(Ja ierīce, ar kuru pārvietojies, ir paredzēta braukšanai pa meža takām, nevis pa ceļiem tad, varbūt, uz tevi neattiecas CSN 226.pants?) -
velosipēds — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot uz tā esošā cilvēka muskuļu spēku (izņemot inalīdu ratiņus). Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura jauda ir ne lielāka par 0,25 kW;
no CSN :
1.18. galvenais ceļš — ceļš, kas apzīmēts ar 201., 203., 204. vai 205.ceļa zīmi, vai ceļš, uz kura nav uzstādītas priekšrocības ceļa zīmes attiecībā pret ceļu, uz kura uzstādīta 206. vai 207.ceļa zīme, vai ceļš ar asfalta, asfaltbetona, bruģa u.tml. segumu attiecībā pret ceļu ar grants vai šķembu segumu vai ceļš ar jebkādu segumu attiecībā pret ceļu bez seguma, vai jebkurš ceļš attiecībā pret vietu, kur uz ceļa izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.). Šī termina izpratnē mazāk svarīga ceļa posma segums tieši pirms krustojuma nenozīmē, ka attiecīgais ceļš ir vienādas nozīmes ar krustojamo ceļu;
-
Pārvietoties pa ietvi, gājēju ceļu, gājēju un velosipēdu ceļu vai nomali, izmantojot skrituļslidas, skrituļdēļus u.tml. sporta vai atpūtas inventāru, atļauts, ja tas netraucē pārējos gājējus.
(Ja tu brauci pa ietvi ar ierīci, kas nav trastportlīdzeklis, bet sporta inventārs, tad tev varētu būt priekšroka, ja pareizi izprotu CSN un CSL.) -
Izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u.tml.), transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas virzās pa ceļu.
22. Papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem
- Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.[/quote]
nu jā:) paldies par info, ceru kad nākotnē nevajadzēs, bet ja kas noderēs ;) p.s. sākumrakstā nesaprotami izteicos, mašīna griezās no brīvības ielas pagalmā, ne otrādi
Un kā tad ar
-
Nobraucot no ceļa uz blakusteritoriju, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kuru ceļu viņš šķērso.
-
Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.
Varbūt ir vērts vēl pacīnīties par savu taisnību?
“brauktuve” nozīmē ceļa daļu, kas parasti tiek izmantota transportlīdzekļu braukšanai; ceļš var sastāvēt no vairākām brauktuvēm, kas skaidri nošķirtas viena no otras, piemēram, ar sadalošu līniju vai atrodas dažādos līmeņos;
brauktuve samērā plašs un stiepjams jēdziens
[quote=averza]Un kā tad ar
-
Nobraucot no ceļa uz blakusteritoriju, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kuru ceļu viņš šķērso.
-
Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.
Varbūt ir vērts vēl pacīnīties par savu taisnību?[/quote]
too late, the case is closed
Jā, ja nu kas, tad tipiska vieta, uz kuru attiecināms 226. punkts, ir, Pārdaugavas pusē braucot augšā/lejā no Vanšu tilta. Tur nav krustojuma un brauktuvi šķērso veloceliņš - priekšroka auto. Tādu vietu Rīgā ir ļoti maz, pārsvarā celiņš šķērso vai nu iebrauktuvi blakusteritorijā, vai iet gar krustojumu. Ja kļūdos, palabojiet.
Piemēram, Brīvības gatvē situācija ir tāda, kad pie katras iebrauktuves pagalmā uz veloceliņa ir barģūras, kas atdala to no braucamās daļas.Barģūras tika veidotas vienā līmenī ar asfaltu, lai ar riteni būtu ērtāk braukt. Braucamā daļa(iebrauktuve pagalmā) ir savienota ar ielu. Nu tad lūk, mūsu dārgie likuma kalpi vadoties pēc šādiem faktiem arī noteica, kad vainīgs ir velobraucējs, jo iebrauktuve pagalmā ir brauktuve,kas ir savienota ar ielu un kuru šķērso veloceliņš, pat ne reizi nepieminot to, kad autovadītājam arī varbūt vajadzētu uzmest aci, kas tad nu uz tās sarkanās joslas notiek :(
vienmēr var pārsūdzēt šādus lēmumus, ja vien tas ir tā vērts un ir argumenti lai pārsūdzētu, likuma kalpi nav dievi - kļūdīties ir cilvēcīgi
Endij,
veloceļa biegas un sākumu nosaka zīmes, nevis apmalītes. Tāpat, tas ka iebrauktuve pagalmā ir savienota ar ielu vienā limenī, nenozīmē, ka iebrauktuve kļūst par ielu, tā joprojām ir iebrauktuve pagalmā.
Ja auto ir braucis pagalmā iekšā/no pagalma, tad cietušais esi tu, ja auto ir braucis pa ielu, tad gad cietušais ir auto. iesaku pacīnīties par savu taisnību un pārsūdzēt. Ja nejūties pietiekami spēcīgs CSN, tad ieteiktu pakonsultēties ar kādu autobraukšanas teorijas pasniedzēju tie noteikumus zina krustu šķērsu un noteikti palīdzēs noformulēt argumentus
varbūt velosipēdistam vajadzētu pamēģināt ar auto pabraukt pa brīvībeni un iegriesties pagalmā lai saprastu ka vellapēdists ar ātrumu kaut ar 10km/h pie šāda manevra nemaz tik viegli nav pamanāms, sevišķi ja veloceliņš atrodas 3-4m paralēli brīvībenei. Varbūt esmu jau to rakstījis, bet uzskatu ka brīvībenes veloceliņš ir tikai un vienīgi naudas izsviešana dēļ nedrošajiem šķērsojumiem gan ar ielām, gan iebrauktuvēm/ izbrauktuvēm, gan arī tiem n-tajiem luksaforiem kuri tika salikti priekš riteņbraucējiem ar velo simbolu. Labāks risinājums viennozīmīgi būtu pa katru ielas (sab tr. joslās) pusi uzlikt sarkanu celiņu un pie krustojumiem papildseksijas lai nogriestos pa labi. Nu un attiecīgi “zebras kungiem” vajadzētu kontrolēt autovadītāju attieksmi pret velo nogriežoties pa labi, tāpat arī pašus velobraucējus būtu stingrāk jāņem pie “rīkles” par ļoti biežajiem pārkāpumiem. Pats ikdienā gan braucu ar auto, gan velo, gan kājām pārvietojos
Dzintar,
tā nav, kā tu raksti. pats esmu autobraucējs un, tad kad neesmu uz velo, tieši braucu pārsvarā pa Brīvības ielu. Man nekas netraucē pirms šķērsot velo ceļu, jau laicīgi sākt skatīties vai pa to kāds brauc un pirms nogriezties, ja nepieciešams, pilnīgi apstāties. pats esmu 2 reizes lidojis pāri stūrei, jo ir tāda šķira šoferu, kas nosākuma uzbrauc ar purnu uz veloceļa/gājēju ceļa un pēc tam skatās vai kāds to nešķērso, vai vispār neskatās. un tā nav veloceļa vaina, bet šoferu vaina.
Veloceļš ir pēdējā laika labākā būve rīgā (ja neskaita atsevišķus neloģisku luksoforus uz veloceļa). protams, tas dinamiskiem un ātriem velobraucējiem nav 100% piemērots, bet parastam velobraucējam šāds veloceļš ir pat ļoti piemērots.
Veloceļs sabiedriskajā transporta joslā derētu tikai dinamiskiem velobraucējiem. Tu aizmirsi, ka pa veloceļu brauc arī sēņotāji, vemātes un nesteidzīgie, kas tikai pazeminātu satiksmes drošību uz ceļa.
[quote=triscilveks]Endij,
veloceļa biegas un sākumu nosaka zīmes, nevis apmalītes. Tāpat, tas ka iebrauktuve pagalmā ir savienota ar ielu vienā limenī, nenozīmē, ka iebrauktuve kļūst par ielu, tā joprojām ir iebrauktuve pagalmā.
Ja auto ir braucis pagalmā iekšā/no pagalma, tad cietušais esi tu, ja auto ir braucis pa ielu, tad gad cietušais ir auto. iesaku pacīnīties par savu taisnību un pārsūdzēt. Ja nejūties pietiekami spēcīgs CSN, tad ieteiktu pakonsultēties ar kādu autobraukšanas teorijas pasniedzēju tie noteikumus zina krustu šķērsu un noteikti palīdzēs noformulēt argumentus[/quote]
Vienrītu-braucu no darba.Pilsētas virziens Vanšu tilts.Tur arī ar zīmēm ,HAOSS.
2-LABI ka ķiveres-Debīlais staba apbrauciens-maigi saskrējās.
No viena iesaistītā-patīkami bija uzzināt par vello celiņa virzieniem.HI -abi zēni ņēma pa iekšmalu.
Tā arī īsti nav skaidrs,kur īsti tas virzienu sadalījums sākās un beidzās.Jo tie kas uzness felli ,patiltes-sāk bez norādēm.
UN tā dzelzs marga,taisni mazo braucēju acu augstumā.
Endij, tev jāpārsūdz, ja vēl tas ir iespējams. Citādim jau mums te tie autovadītaji galīgi ignerē! Tā principā ir arī bezkaunība, ne tikai CSN pārkapums.