briivgājiens

man velosipeedam ir neliels briivgājiens, kā vinnu vareetu noveerst?

brīvgājiens kur? pedāļu centram?

Visiem velosipēdiem, izņemot trekam domātos, ir brīvgājiens, tas nav nekas īpašs, neuztraucies! Var novērst aizmugurējo rumbu nomainot un saspieķojot ratu ar treka rumbu.

:D:D:D:D
nobrauciens varētu būt ļoti interesants :D

jap

nu tad visticamaak monobloks janomaina - buus iekljuvushi smilsu graudini vai veel kada draza un izdariijusi savu. Kas Tev ir pedaalju centraa - monobloks vai saucamaa briivrumba?

nezinu, bet klani ir shimano

klani ir klani, tev vajadziigs monobloks - nomaini to un brauc beedu nezinaadams ;-) cena - saakot no apm. Ls 13 par pashu vienkarsaako liidz pat …

lab paldies, bet monobloki ir tikai viena veida, un ar ko var noskruuveet klanus?

Vai kads nezin kur FSA klanjiem var monobloku iegadaties?

Nu ja neesi pārliecināts, kā nomainīt monobloku iesaku tomēr līdz tuvākajam veloservisam aizšaut - lai meistars profesionāli ieliek - nebūs ilgāk par minūtēm 15-20.

“Brīvgājienu” centra ass rajonā var radīt vairākas lietas. Ja bļodas pievilktas kārtīgi (tas ir pirmais, kas jāpārbauda), tad var būt nodiluši gultņi, un tad tie jāmaina (ja tas ir monobloks, tad, protams, viss kopā). Nekvalitatīvam monoblokam var būt arī vaļīgs mezgls starp gultņiem un asi jau pa dzimšanai. Sajūtu, ka “kaut kas kustas” centra ass rajonā var simulēt arī vaļīgs klaņa (vai pat abu) stiprinājums uz ass, un, ja ar tādu kādu laiku brauc, tad var būt sačakarēts gan klanis (tai vietā, kur viņš nāk uz ass), gan ass gals, un tad vairs neizdosies klani kārtīgi nostiprināt.
Kurmis, kas tev tur ir - monobloks vai atsevišķās bļodas-konusi? Jebkurā gadījumā, monobloks nav īpaši remontējams, bet, ja ir atsevišķie gultņi, tad pēdējais laiks pāriet uz monobloku tik un tā (šai gadījumā tik jāpievērš uzmanība modelim, kurš nodrošina to pašu “chainline”, jeb zobratu attālumu no rāmja). Ja tu nezini, kā noņemt klaņus, tad, acīmredzot, tev nav arī šim nolūkam paredzēto instrumentu, un labāk aizdoties pie Meistara.

Janiss, tā “saucamā brīvrumba” parasti atrodas aizmugurē nevis centrā :)

Sorry - neprecizitāte terminos ;-)

kāds garums asij?118?113?

Nebūsim tik kategoriski, triāla riteņiem (Monty tipa) brīvrumba atrodas monoblokā. 8)

KURMIS - klaņu noņemšanai vecāka tipa monoblokiem/centra asīm nepieciešams speciāls rīks, ko tu pēc skrūves izskrūvēšanas no centra/monobloka ass ieskrūvē klanī esošajā vītnē līdz galam, un kurā otra skrūve skrūvējas dziļāk, tādējādi “nostumjot” klani no ass nost. Ar citiem rīkiem, it sevišķi “pašmāju” tas nav iespējams, vari droši nemēģināt. ;) Kad abi klaņi no ass nost, nepieciešams rīks, ar ko izskrūvēt monobloku. Tā būs zvaigznīšveida atslēga, ko iesēdini monobloka iekšējās fiksācijas vietās, ieliec tajā citu atslēgu, un atgriez vaļā. Abas atslēgas (gan klaņu nostumšanas, gan monobloka izskrūvēšanas) ZZK vaikalā kopā maksās ap LVL 10. Ja gribi čakarēties, paņem to rāmi, aiznes uz ZZK (reklāma ta reklāma, vari arī jebkuru citu VELO veikalu, nevis sporta preču veikalu) un parādi - VAI MAN ŠĪS ATSLĒGAS DERĒS, jo ir arī visādi vecie/viltīgie varianti. Tālāk, ja ir monobloks, nomaini to (vēl kādi 12 - 15 lati par lētākajiem), ieskrūvējot un pievelkot ar iegādāto atslēgu, uzmauc klaņus apakaļ - šoreiz nekādus īpašos rīkus vairs nevaidzēs, un brauc laimīgs

kāds garums asij?118?113?[/quote]
garums 113.

LOOK - pieņēmu, ka runa ir par centra asi ar atsevišķajiem konusiem/bļodiņām/bumbiņām vs monobloks :)
Bet, protams, piezīme vietā.

Es atkal klaņus noņemu izsitot ārā ķīlīti un tad ņemu kalhozņiku un atskrūvēju centra ass šalles…