Bremzēšana & Braukšana Fixed Gear agregātiem

Rīgā pēdejā laikā dikti daudz redzu fixed gear velosipēdus.
Kā viņi vispār bremzē? Tas taču psc ar tiem pa pilsētu maukt. :)
Esmu pārliecināts ka tur ir savs prikols, ja jau viņi tik populāri ir, bet kāds? Zinu ka velokurjeri ASV lielajās pilsētās baigi tos iecienījuši.

Tiem kas nezin. Fixed Gear ir 1 ātruma veļuks, kuram nav bremžu, tas ir nežēlīgi viegls un tam visu laiku griežas pedāļi (nav tā teikt neitrālā ātruma, kkad velosipēds brauc bet pedāļi nekustās). :)

Ļoti gribētu ka te kāds atraksta no tiem, kam ir šāda pieredze!

www.fgr.lv

sabloķē kājas un tā arī bremzē, riepa vienīgais dilst, tieši kā oskars raksta fgr.lv

Palasīju to fgr.lv. Izskatās ka viņiem pofig riteņbraukšana, galvenais lai izskatās stilīgi. :)

Nemaz nedrīkst tādi uz ielām atrasties, brīnos, ka policija šos neņem pie dziesmas. Jābūt arī priekšējam ritenim bremžu sistēmai. Sīkums par pašiem hipsteriem, bet, par cik viņi laiž pa trotuāriem, negribētu, lai kādu bērnu ratiņos vai vēl ko notriec ar savām ūber bremzēm. Tas ir pilnīgs sviests, ka viņi neliek saviem veļukiem priekšā bremzes, jo nav jau tā, ka viņi ir tik bagāti un izmanto īstos treka riteņus. ar parastiem šosejas rāmjiem vien braukā. 5 latu ieguldījums, bet vērtība - dzīvība.

iesaku šo tēmu izdzēst, jo sākas tukšas runas no cilvēkiem kas nav braukuši bet viedoklis ir. un kas saka ka nav bremžu ? protams ka ir tādi kuriem par spicīšu nav, par viņiem arī nepriecājas citi fixed breaucēji, bet ja cilvēks ir debīls kāda starpība ar ko viņš brauc, kautvai ar muti. varbūt neesat pamanījuši bet ir arī bmx braucēji ielās, un daudzi no viņiem brauc bez bremzēm un nav fiksēti.
tur bezmaz iedalās pa kastām, tie kam to vajag un tie kas grib tādi izskatīties, vieni liekot domā par tehniku un vizuālo, otri tikai par vizuālo, trešie ka tik izskatās pēc fikša kaut no latgalītes ar suisaid hub, parastā brīvrumbas rumba ar uzskrūvētu zobratu kurai nav lokrings.
un pa bagātumu…atkal,no kurienes info pa 5cīti … ir īsti treka riteņi dažādās komplektācijās, ar fil vūda rumbām, aerospokiem, sākot no rekordiem beidzot ar cinelli un visādiem labumiem pa vidu, tagad lētākos 165mm klaņus priekš fixed var pa 22Ls veikalā nopirkt
par ratiņiem, sāpīga tēma, itsevišķi imantas zolitūdes veloceliņa posmā, kurš nu tur būtu vainīgs…
takā pirms izdarīt trulus spriedumus painteresējaties vairāk pa šo lietu.

Apspriežam braukšanas tehniku ar fixed. Pārējo paturam pie sevis.
Cienīsim jebkuru velopaveidu, par gaumi nestrīdas.

Es par bremzēm runāju. Lētākās V-bremzes maksā apmēram 5cīti. Tu vari būt pasaules gudrākais cilvēks, bet tas tevi nepaglābs no cita likuma pārkāpuma, ja tev nav priekšējo bremžu.
btw ja tu būtu pasaules gudrākais cilvēks, tad tu nekad nebrauktu ar velosipēdu, kam nav priekšējo bremžu. Vismaz ne tādā ātrumā.

kādā tad ātrumā?
Es visu ziemu nobraukāju tikai ar aizmugurējām.

Jā, ar fiksi varbūt nevar apstāties tikpat ātri kā ar disku bremzēm. Manā uztverē, lai normāli brauktu ar fiksi pa ielu ir jābūt zināmai pieredzei un pareizajām prasmēm. Ja tādas ir, tad brauciens ar to ir tīrā bauda, ja ir ciska, tad var uzmīt tā, ka maz neliekas un apstāties arī var ļoti veikli. Pie tam ar pieredzi šeit domāju daļēju spēju jau iepriekš paredzēt uz ielas notiekošo. Tiem, kas pirmo gadu brauc pa Rīgu uz darbu, protams, fiksi nedot, cilvēks vēl neredz tālāk par pirmo luksaforu un 2 s nākotnē. Bet, ja ir piredze un cilvēks “jūt” un redz, kas notiek un notiks, tad cauri Rīgai var mierīgi izkapāt arī uz 30 km/h bez bremzēm + ja ir pieredze braukšanā ar fiksi, protams. Jā, ir tādi, kas no sava holandieša jau pēc 3 mēnešiem pārkāpuši uz “stilīgo fiksīti”, tie tad arī ir tie bīstamākie, jo kā jau cenšos pateikt, lai normāli brauktu ar fiksi pa ielu ir jābūt zināmai iemaņu un pieredzes bāzei. Īsti jau arī nesaprotu, kāpēc ir tādas “fiksēto” masas saradušās, tie kaut kādi pašnāvnieki vairumā. Manā uztverē - fiksis ir pieredzējušu riteņbraucēju rīks.
Negribu sevi likt pie dikti pieredzējušo riteņbraucēju kastas, bet man arī ir fiksis. Pagaidām ar spicītēm un priekšējām bremzēm (kuras mācos neizmantot :), bet laikam jau skils ir, jo neesmu kopš velo ieguves nekur ieskrējis/kādu notriecis. Galvenais iemesls, kāpēc paņēmu fiksi - maksimāla vienkāršība. Salīdzinot ar šosejnieku apkope ir daudz ātrāka, lētāka, maznozīmīgāka, vienkāršāka. Pa lietu un dubļiem var braukt bez bēdu par pārslēdzējiem un kaseti un…

Tāpēc, ka velo ir kūl, fiksītis izskatās gana smuki, gan apkope tuvu 0, gan cena laba = ideāls pilsētas musthave aktīvajiem gīkiem

[quote=Uldis17]Jā, ar fiksi varbūt nevar apstāties tikpat ātri kā ar disku bremzēm. Manā uztverē, lai normāli brauktu ar fiksi pa ielu ir jābūt zināmai pieredzei un pareizajām prasmēm. Ja tādas ir, tad brauciens ar to ir tīrā bauda, ja ir ciska, tad var uzmīt tā, ka maz neliekas un apstāties arī var ļoti veikli. Pie tam ar pieredzi šeit domāju daļēju spēju jau iepriekš paredzēt uz ielas notiekošo. Tiem, kas pirmo gadu brauc pa Rīgu uz darbu, protams, fiksi nedot, cilvēks vēl neredz tālāk par pirmo luksaforu un 2 s nākotnē. Bet, ja ir piredze un cilvēks “jūt” un redz, kas notiek un notiks, tad cauri Rīgai var mierīgi izkapāt arī uz 30 km/h bez bremzēm + ja ir pieredze braukšanā ar fiksi, protams. Jā, ir tādi, kas no sava holandieša jau pēc 3 mēnešiem pārkāpuši uz “stilīgo fiksīti”, tie tad arī ir tie bīstamākie, jo kā jau cenšos pateikt, lai normāli brauktu ar fiksi pa ielu ir jābūt zināmai iemaņu un pieredzes bāzei. Īsti jau arī nesaprotu, kāpēc ir tādas “fiksēto” masas saradušās, tie kaut kādi pašnāvnieki vairumā. Manā uztverē - fiksis ir pieredzējušu riteņbraucēju rīks.
Negribu sevi likt pie dikti pieredzējušo riteņbraucēju kastas, bet man arī ir fiksis. Pagaidām ar spicītēm un priekšējām bremzēm (kuras mācos neizmantot :), bet laikam jau skils ir, jo neesmu kopš velo ieguves nekur ieskrējis/kādu notriecis. Galvenais iemesls, kāpēc paņēmu fiksi - maksimāla vienkāršība. Salīdzinot ar šosejnieku apkope ir daudz ātrāka, lētāka, maznozīmīgāka, vienkāršāka. Pa lietu un dubļiem var braukt bez bēdu par pārslēdzējiem un kaseti un…[/quote]
+1 , priekšējās bremzes noder kā avārijas bremzes,ja nu pēkšņi pārplīst vai nokrīt ķēde, vai saskalotajām galvām policistu kungiem tagad uzdevums meklēt kašķi par bremzēm, tapēc vienu dienu izdomāju un savam fiksim uzliku pr. bremzi. mazāk stresa un kašķa.

īsumā no savas pieredzes pa posmiem

Bremzes bez spicītēm- ātrums būtiski nemainas no ierastiem velo, var trenēties track stand, nobremzēt tikai ar pedāļiem gandrīz nav iespējams.

Bremzes ar spicītēm- ātrums tas pats, trenējos bremzēt ar spicītēm, konstatēts, ka izvēlētā attiecība 46:16 ir par smagu, lai nobremzētu, bet braukt var.

Bremzes ar spicītēm un vieglāka attiecība 49:18- nobremzēt (skidot) jau paliek iespējams, bet pārsvarā ar kreiso kāju uz priekšu, pāris nedēļas sāpes ciskās.

Bez bremzēm ar attiecību 47:17 spices ar dubūltajām siksnām - ātrums būtiski samazinas

Bez bremzēm ar attiecību 52:17/19 spices ar dubūltajām siksnām- kad grib atrāk tad sgriež vairāk vai apmet ratu uz otru pusi, ja grib nobremzēt tad pabloķē kājas un nobremzē.

Vēl treka rāmjiem ir īsāks attālums starp asīm (wheelbase),šobrīd 95 cm, tas nozīmē, ka likumā nevar ratu izgriest līdz galam, bet pie tā arī pierod utt.

+1 par braukšanu ielās Uldis17