Bagāžnieks

Gatavoju riteni braucienam viņpus polārā loka, taču ir kāda samilzusi problēma, t.i., rāmis nav sevišķi piemērots bagāžnieka uzmontēšanai, jo nav augšējo skrūvju vietu, savukārt pie vienas no apakšējajām skrūvju vietām to uzstādīt mazliet traucē disku bremze (skat bildes).


(šito nocēlu no kāda 80tajos gados psrs ražota ‘šosejnieka’)


(te diez vai ar savilcēju pietiks, jo krava savi 15-20kg būs)


(principā te var arī gabalu no bagāžnieka stieņa uz tā izturības rēķina novīlēt, lai varētu ietrāpīt skrūvju caurumā)
(otrs variants laikam urbt rāmi jaunu vītni)

Varbūt kāds zin, kur varētu šādam rāmim iegādāties bagāžnieku? Vai arī kādi ieteikumi vai idejas, kā šito pašu bagāžnieku labāk nostiprināt? Varbūt kāds pats var tehniski līdzēt vai arī ieteikt kādu metāla vīru? Help:)

Pāris nedēļas atpakaļ redzēju Garozes ielas Fanā diezgan universālu risinājumu - metāla bagažnieku, kas stiprinās tikai pie beņķa stutes tieši tāpat kā dubļusargs, tikai, protams, ar nopietnām skrūvēm un metāla savilcēju.
Trubas bija paresnas, izskatijās diezgan izturīgs.

  1. pie disku bremzēm ieliec distancerus
  2. pie augšēja gala uztaisi pagarinājumu, un pieskrūvēsi mierīgi.

Neaizmirsti, ka tur būs “vēss” un metālam būs citādi rakstur lielumi. Attiecīgi uz puķiem sataisīts var ātrāk salūzt.

Diez vai uz bagāžnieka, kurš stiprinās tikai uz stutes, varēs uzlikt paredzēto kravu un arī sānu somas (parasti tie gabāžnieki paredzēti līdz 10kg un arī nav sānu stieņi, kas nozīmē, ka somas sistos pret ratu un neturētos stabili)

Risinājums varētu būt iegādāties sēdekļa stutes savilcēju ar papildus ķepiņām priekš bagāžnieka (te kaut kad vēl tirgoja kāds) un par stiprinājumu dēļ bremžu diskiem var padomāt ar ‘taisnām’ rokām. es vienreiz pieskrūvēju ar to pašu (tikai garāku) skrūvi ar ko stiprinās suports, bet otrā pusē uztaisīju metāla pagarinātāju bagažniekam, lai vienā pusē nebūtu zemāk kā otrā.

(varbūt nesaprotami izteicos, bet cerams, ka ideja skaidra :) )

Pie manis, Burusportā, apūzes ielā 24, ir risinājums - http://www.axiomgear.com/products/gear/racks/rear-racks/odyssee-seatpost/
Paradzēts tieši seglu somām, kā arī Tev vēlamajam svaram!
Tel. 28664797

Atiecies nopietni par bagāžnieka izturību, nedod dies tev kaut kur mežos kas lūzīs. Dzirdēju čaļiem Turkmēnijas smiltājos ta bijis.
Gandrā vairumtirdzniecībā esot atnākuši spec izturīgie, bet cipars liels.

Ja tu tiešām taisies braukt garākus gabalaus un tālu prom no mājām, tad labāk nemuģī neko, bet pieņem Cūkdelfīna piedāvājumu ! Šitos “ķap-ļap” variantus var izmantot tepat pa Latviju.

runājot par bagažnieku - nav vajag visvieglāko - kas labs LV ir dabonams no vieglāka tipa bagučiem? Vai ir dabonams šitāds - Streamliner Road DLX?

Tas protams ir atkarīgs no plānotā maršruta garuma un grūtības pakāpes, bet es nedaudz raustītos braukt aiz polārā loka ar šādi nostiprinātu bagāžnieku… Un vispār nopietni pārdomātu ar kādu riteni to darīt, vai tam vispār vajag disku bremzes, kas var sačakarēties un principā nav labojamas lauka apstākļos, vai braukt ar 26’’ vai tomēr 28’’ kas ir sagatavots tūrismam.

Starp citu, ja 26’’ ričukam uzliek lielas somas uz bagāžnieka, ir liela varbūtība, ka kājas minoties strīķejas gar somām. Bagāžnieku vajag labu, izturīgu.

bagāžnieku, kas paredzēts stiprināt pie skrūvēm rāmja sānos ar garumā un platumā regulējamiem stienīšiem (vairums mūsdienu alumīnija bagāžnieku par padsmit latiem), var diezgan pamatīgi piestiprināt pie v-bremžu stiprinājuma vietām ar pašdarinātiem, ē, kronšteiniem.
bildēs redzamo bagāžnieku, ja tas gadījumā kļūst lieks, es labprāt iegādātos par nelielu samaksu. ir vajadzīgs bagāžnieks velosipēdam ar tieši šādām skrūvju vietām.

Paldies par atsaucību! Apskraidīju vismaz pusi Rīgas velo un ceļošanas piederumu veikalu, taču Cūkdelfīna piedāvātais Axiom Odyssee bagāznieks izrādijās vienīgais, kas tā pa īstam der.

Patīk, ka atkrīt klasiskā problēma ar kāju papēžu ķeršanos somās. Rīt apkrāmēšu, patestēšu kārtīgāk. Drusku raustījiens tāpat ir no vizuālā skata vien, bet, ja jau ražotājs sola 25kg turētspēju un mūža garantiju, tad jau jātur! Will see.

Zinu zinu, ka db labāk nelietot sūrajam tūrismam, bet šoreiz viss tik pēkšņi un spontāni, ka vairs pietiek laika tik par svarīgāko padomāt.

Starp citu, starp risinājumiem vēl paspīdēja tāds variants, ka augšējām skrūvju vietām paredzētās bagāžnieka ķepiņas varētu iespiest uz sēdekļa stutes savilcēja skrūves. Kipa vecā tipa savilcēji bija tādi ar plakanām vietām abos skrūves galos. Pašam gan tāda savilcēja nav, bet kas zin, varbūt arī tā workotu.

Tā jau interesanti, bet… Bagāžniekam ir mūža garantija, bet kā ir ar stuti? Tai tagad būs dubulta slodze. Nezinu, uz cik ilgu laiku taisies braukt un pa kādiem ceļiem, un cik daudz somas vest līdzi, bet nu es šādai konstrukcijai neuzticētos, lai ko arī sola ražotāji.
Novēlu lai viss izdodas bez nekādiem starpgadījumiem.

sitaa konstrukcija miil shuupoties - pareekjini kaads plecs sanaak… un tad kas shuupojas, tad smagi berzhas iekshaa stutee… un braukshana arii ir nepatiikama, ja shuupojas.

Lai nešūpotos, jānostiprina apakšējie bagažnieka stiprinājumi, t.i. jāuztaisa kaut kādi pagarinātāji.
Vispār der ieklausīties IvarsM rakstītajā par 28" “tūristu” !

Lauziens uz sēdekļa stuti ir nežēlīgs. Liekot šādu bagāžnieku (90% ka es tādu neliktu) es noteikti liktu arī tērauda sēdekļā stuti, citādi iebraucot kārtīga bedrē, somas ar savu svaru var pārlauzt sēdekļa stuti.
Mans ieteikums - nečakarējies un uzmontē normālu bagāžnieku ar apakšējiem stiprinājumiem. Ja nu kas īsti neštim, tad no pietiekoši bieza metāla plāksnes var izgriest un izlocīt kādu pagarinājumu un savilkt ar skrūvem.

workotu gan, ir redzēti tādi workojam

Noteikti vajag no apakšas stirpinājumus! Smaguma centrs veļukam nenormāli būs izmainīts!

Neaizmirsti par vēso klimatu un metāla struktūras maiņu!!!

Piebalsošu par apakšas stiprinājumiem - pilnīgi noteikti vajag. Var tos nelaist pa taisno uz leju, bet perpendikulāri pakaļas dakšai un tur nostiprināt ar kādu metāla cilpu palīdzību. Ja mājās nav bleķu, cilpas var uztaisīt no bērnu metāla konstruktoriem, kuri ir nopērkami par santīmiem. Tikai skrūves gan vajadzēs nopietnākas, jo tās, kuras tur nāk, ir pārāk mīkstas.

Patiesībā es pat vairāk izvēlētos to pirmo bagāžnieku, jo šitas ir pārāk augstu normālai, ērtai braukšanai - baigi mainās smaguma centrs un grūti ir gan mīties, gan arī vadīt ričuku ātrākos nobraucienos. Ja nu vienīgi ir iespēja tās plānotās somas iespējami zemu kabināt (un vēlams abās pusēs salāgot pietiekami vienādu svaru).

Nevajadzētu pārāk nenopietni pieiet šitām tūrisma lietām - lūzt viss, lūzt pat normāli bagāžnieki, plīst somas, kameras, ķēdes…

Nezinu gan vai tie bērnu konstruktora ~0.8mm bleķīši izturēs 20 kg. Paņem Kādu vismaz 3mm alumīniju vai sliktākajā gadījumā tēraudu. Ja pašam nav flekša un urbjmašīnas ar ko nogriezt un saurbt, tad jebkurā ar metalapstrādi saistītā darbnīcā, tev to uztaisīs pusstundas laikā

Pēdējā foto redzētais variants ir problēmas garantētas. Neko jaunu nepateikšu, mainās smaguma centrs, nolūzīs stute. Un gan jau ka aiz Polārā loka remonta iespējas būs minimālas.