Alivio vs Acera, Acera 2012?

Visur kur skatos, vai prasu (internetā, spriežot pēc cenas, no citu pieredzes), Alivio viennozīmīgi izskatās labāks.
Tie, kas ir braukuši ar abiem, saka ka tieši no Alivio, jūtami uzlabojas darbība (t.i. Tourney, Altus un Acera ir daudz-maz līdzīgi).

Man nav skaidrs, kur tieši un kāpēc parādās šīs atšķirības. Pārslēdzējos, rokturos? Materiālu kvalitātē, vai konstrukcijā?

Izvēloties jaunu velosipēdu, ekonomiskā cenu diapazonā Acera ir nospiedošā vairākumā un pārdevēji apgalvo, ka Acera ir gana laba.
Tādēļ ir grūti saprast, vai ierobežot savu izvēli, kā pašmērķi uzstādot Alivio ir racionāli.
Bieži sastopams arī Alivio pārslēdzējs ar Acera rokturiem, kas te diktēs funkcionalitāti? Pēc skata un sajūtas Acera rokturi liekas “nestabili”.

Īpašu interesi izraisa vairākkārt dzirdēts apgalvojums, ka 2012 Acera, tas pats Alivio vien esot. Vai tas nav mārketinga triks?

Cik var dabūt veikalā izbraukt, nav iespējams novērtēt atšķirību. Trūkst dubļu, slodzes un ātruma.

Ko es patreiz varu secināt:
-Alivio pieejams atdalītā variantā (SL-M410) un kopā ar bremzi (ST-M410),
-Acera galvenokārt kopā (ST- EF60, EF50…), 2012 izskatās ir arī atsevišķi, bet 9 ātrumu variants
-Pēc izskata Acera ir vairāk presētu un plastmasas detaļu, Alivio lietas/frēzētas (labāka noturība pret sūdiem, precizitāte un pozīcijas turēšana?)
Priecātos, ja jūs papildinātu.

Pilsētai un “braukšanai pēc piena” ir tam piemērots velosipēds. Šīs komponentes apskatu garāku pārbraucienu, dubļainu un sasnigušu meža taku, dinamiskas braukšanas pielietojumam (pārslēgšanās zem slodzes, bieža pārsl.). Pēc rezultāta un gramiem neskrienu, tāpēc labāk ietaupu, bet mainīt ritošo pēc katra brauciena arī nav ekonomiski.

Acu atslodzei:

SL-M410, ST-M410


ST-EF60, Acera 2012 (Neesmu gan redzējis arī tiem, kam jaunā Acera aizmugurē)


Alivio, Acera (Tā kas faktiski visur ir komplektācijā)


Acera 2012 (Pagaidām, tikpat reti redzama, kā Alivio)

Nu gan problēmu uzraki… :D

Ja runājam par stūres slēdžiem, tad viennozīmīgi skaties uz tiem kas ir atsevišķi, nevis kopā ar bremžu rokturi.
8sp sistēmai labākā izvēle ir vecais Alivio.
9sp sistēmai jaunajam Acera nav nekādas vainas.
Tehniskā ziņā stūres slēdžiem visiem nav nekādas vainas, visi ir droši un uzticami.

No aizmugures pārslēdzējiem, ko ieliki te, uz 8sp sistēmu gan Alivio gan Acera būs vienlīdz labi - skaties tik kam labāka cena un kas labāk patīk.
Uz 9sp sistēmu jāsaka ka jaunā Acera izskatās pat ļoti labi. :)

Kādi vel jautājumi?

ar ko tieši atsevišķie slēdži ir labāki par kombinētajiem?

IMHO galvenokārt nomaiņas dēļ:
-Izdilstot, vai salaužot bremžu ručku/pārslēdzēju (pie kam, ja viņi ir sasaistīti, avārijas gadījumā lielāka iespēja salauzt/nolauzt abus uzreiz),
-Mainot sistēmu (Shimano->SRAM, 8->9speed, mech->hydro)
Vēl arī ērtuma ziņā, iespēja variēt ar novietojuma attālumiem un leņķiem. Lai gan te ir minimāls ieguvums un var sanākt pat pretēji.

Vanags, saki, ka starp Acera/Alivio 8sp RD nevar just atšķirību atšķirību? Bet starp Altus un Alivio? Arī sanāk gandrīz tas pats - Altus Meridām diezgan daudz lieto.
Aizvakar mežā tikai mazliet dubļi tika Tourney’ā - diezgan jūtami sāka zaudēt pozīciju un nācās vilkt vienu robu par daudz un tad atpakaļ, lai pārslēgtos.

Žēl, ka nav Acera RD ar Alivo atsevišķajiem šifteriem. Tas varbūt derētu (cenas-veikstpējas un ziņā).

Veloprofā ir CTMs ar jauno Acera aizmugurē. Slēdz kā puķīte! :) Atšķirība no Altus ir jūtama. Jaunā Acera, Alivio gan ir stipri līdzīgi.

Cilvēciskais faktors … vienam lūzīs vairāk, citam mazāk. Ne tāpēc, ka neapietos saudzīgi, bet vienkārši tā notiek.
ST-EFX0 ir feina paceļamā kājiņa, labāk patīk kā Deore.

Var iebraukt ne tikai mežā, bet seb’us braukt. Piedomājot, ka tiešām šie pārslēdzēji varētu izjukt, jāmāk gudri ‘braukt’. Kautgan tā jādara vienmēr un visur.

[quote=makaroni]
Aizvakar mežā tikai mazliet dubļi tika Tourney’ā - diezgan jūtami sāka zaudēt pozīciju un nācās vilkt vienu robu par daudz un tad atpakaļ, lai pārslēgtos.[/quote]

Shaados gadiijumos visdriizaak pie vainas ir nevis pats paarsleedzeejs, bet gan trosiite un apvalcinjsh - leetajiem paarsleedzeejiem liek virsuu visleetaakaas trosiites ar visleetaakajiem apvalcinjiem, un tur probleemas ilgi nav jaagaida. Ja uzliktu virsuu taadam Tourney paarsleedzeejam taadu pashu trosi un apvalcinju kaadu uz xt/xtr sleedzjiem, tad buutu pavisam cita braukshana. ;)

Kā ir ar atsperu stingrumu?
Šodien lasīju, ka tās sākot no Alivio ir stipri spēcīgākas. Neesmu staipījis dažādus pārslēdzējus, var just starpību?
Ja var, vai tam ir kāda nozīme? Prātā nāk divas domās:

  • Atsperēm jābūt optimālam stingrumam - ne par daudz, ne par maz - precīzai ķēdes spriegošanai un pareizam RD saliekumam.
  • Ielas, tūrisma braucamajiem var atļauties likt mīkstākas, fiziski vieglākai pārslēgšanai un lai nepārslogotu RD plastmasas konstrukcijas. Takām un mežiem, mīkstās atsperes stabili neturēsies - ķēde būs vaļīga un lēkās, RD padosies trosītes virzienā, RD sitīsies pret sevi.

Deelj zemaakas klases paarsleedzeejiem neviens speciaali netaisiis vaajaakas atsperes. :D

Bildēs saskatīju daudz līdzību ar 2006. gada Deore detaļām (Alivio kombinētā ručka diezgan līdzīga, šis tas pārslēdzējos). Gluži 1:1 nav, bet atsevišķas komponentes ir ņemtas. Tā kā pliks triks tur nav.

salauzt st-ef sērijas kombainu hēbeli nav nemaz tik vienkārši, viņam tur viena daļa (bildē var redzēt) ir plānāka (tāpat kā shimano xt, xtr un vēl dažiem atsevišķajiem hēbeļiem), kurā viņš triecienā var smuki salocīties, lai nesalūztu, un pēc tam, veiksmes gadījumā, tikt atlocīts atpakaļ.

rūpnīcas nemēdz likt šifterus no dārgākas sērijas, kā rd. šifteri ir vai nu tāda paša līmeņa, kā rd, vai vienu vai divus zemāki (“normāliem” velosipēdiem; ir manīti arī nevelosipēdi ar, piemēram, xt rd un acera šifteriem rūpnīcas komplektācijā, bet pornogrāfiju mēs šeit neapspriežam)

Ar ko pēc būtības atšķiras lētie šifteri (acera) no dārgajiem(xt)? Par RD skaidrs, tiem ir jāstrādā smagos apstākļos (dubļi, ūdens, smiltis, ķēdes slodze) un pats mehānisms salīdzinot ar šifteri ir sarežģītāks. Bet šifteris tak, rupji sakot, ir viens zobrats un pāris sviras. „Dzīvo” viņš uz stūres, kur „dzīves apstākļi” salīdzinot RD ir ideāli :). Tur pat lāga nav kam nodilt.

Vienkaarshi izsakoties - precizitaate un svars. Origjinaali manam mtb bija alivio sleedzhi ar SLX dereileri. Itkaa 95% gadiijumu sleedza visu kaa naakas, iipashi neprotesteejot. Bija nelielas probleemas sleegties, kad kjeede bija noslogota. Shad tad negribeeja sleegties liidz galam kaa vajag. Tad nomainiiju visu aatrumu padariishanu uz SLX grupu.
Jaasaka, ka atshkjiriiba ir diezgan juutama, it sevishkji kad kjeede ir noslogota. Vel nav gadiijies, ka kaads no sleegshanas meegjinaajumiem buutu kautkaa kaveejies vai nedasleedzies liidz galam. Shad tad zem slodzes taa sleegshanaas sanaak skaljaaka (garaa kaapumaa, kad sliipums saak mazinaaties, tad paarmeshanaas uz mazaaku zobratu meedz buut skalja). Plus vel katra grupa uz augshu noziimee svara samazinaashanos, kas prieksh XC sacensiibu brauceejiem nav mazsvariigi.

Ar XT vai XTR neesmu braucis, bet pazinja, kas ljoti daudz pa kalniem dziivojas, ir ljoti prieciigs par saviem XT sleedzhiem un dereileriem, esot labaaki par ieprieksheejiem, lai gan saakumaa vinjam bija visa SLX grupa. Vieniigi XT kasetes vinjsh neciesh, jau 3 vai 4 ir pamaniijies saliekt :).