Aizmugures pārslēdzēja noregulēšana.

Labvakar kungi!
Varbūt kāds varētu padalīties ar informāciju, pieredzi, manuāļiem, BUJ, knifiņiem un zemūdens akmeņiem aizmugures pārslēdzēja ieregulēšanā. Neesmu galīgs iesācējs remontdarbos un praktiski visu veļļukam mēģinu riktēt pats. Bet ir 2 lietas, kas vienmēr sagādā problēmas. Pirmā ir spieķošana un to es pat labāk nemēģinu. Bet pārslēdzēju regulēšana… Nu teorētiski tur viss ir vienkāršāks par vienkāršu - noregulējam trosīti, galējās robežas un visam jāstrādā. Tad kāpēc tomēr man izdodas saregulēt tikai tā, ka smuki slēdzas tikai vienā virzienā - uz augšu vai leju. Šodien savu vello gandrīz jau atspārdīju. Nu kur ir tā nianse, kāpēc neslēdzas bez aizķeršanās?
Starp citu, man pārslēdzējs ir deore lx. Un vēl neesmu atkodis ko dod pārslēdzēja kājiņas bīdīšana uz augšu vai leju ar to mazo skrūvīti aizmugurē? It kā nekādus efektus neizjūtu.

nomaini visus apvalkus un trosīli (apvalkā trosīte ķeras)… un tad pieregulē… un tad pašam būs liels prieks.

pamēģini trosīti ar teflonu.

viuks, kad es nezināju par apvalkiem, man arī bija tāda paša problēma. Uz augšu slēdzās labi, jo pārslēdzējs tika bīdīts ar trosītes spēka palīdzību, bet uz leju slēdzās slikti un lēni, jo pārslēdzēja atspere ar grūtībām varēja vilkt trosīti atpakaļ car neslīdošu apvalku. Nomainot apvalkus, problēma uzreiz atkrita. Jaunos apvalkos, ja tie ir bez smērvielas, pirms vilkt cauri jaunu trosīti, es nedaudz iepilinu eļļu. Teflona neesmu mēģinājis.

Vai var kaut ko izdarīt, lai apvalkos neiekļūtu netīrumi?
Man ir tāda pati problēma ar aizmugurējo pārslēdzēju. Un arī ar aizmugurējām bremzēm.

Šī problēma kļuva daudz jūtamāka pēc Apes sacensībām un tagad arī pēc Cēsīm.
Esmu notīrījis trosītes jau vairākas reizes, bet tomēr kā nav, tā nav ideāli.
Vai tiešām katru reizi būtu jāmaina trosītes un apvalki?

Ō, veči, jūs gan veikli. Par to apvalku man bija aizdomas, jo tur pie pārslēdzēja tai galā bija tāds neslidīgs, dubļaini rūsains. Saeļļoju, paspaidīju, nu it kā uzlabojās drusku. Paprovēšu vēl ar to teflonu. Tas pēdējais apvalka posms jau laikam tikai ir tas kritiskais, vai ja?

Man RTU zināms profesors reiz stāstīja, kā mājā slēdzenes eļļojot ar molilat piedevu auto dzinējiem. Tuir sastāvā ir molibdēna disulfīds nevis eļļa un viņš, kad nožūst, padara detaļas tādas kā nopulētas. Bet tā kā tur viss ir sauss, nepievelk putekļus. Kādreiz domāju to molilatu sagāzt uz ričuka ķēdes, bet viņš šķidrā veidā ir baiiiigi melns un pretīgs…

Lūk manuālis regulēšanai, es pats gan bišku savādāk un viss iet kā vajag.
http://www.youtube.com/watch?v=Z3bVgP_MNwc un
http://www.youtube.com/watch?v=2j1gSwhsVN8

[quote=x-f]Vai var kaut ko izdarīt, lai apvalkos neiekļūtu netīrumi?
Man ir tāda pati problēma ar aizmugurējo pārslēdzēju. Un arī ar aizmugurējām bremzēm.

Šī problēma kļuva daudz jūtamāka pēc Apes sacensībām un tagad arī pēc Cēsīm.
Esmu notīrījis trosītes jau vairākas reizes, bet tomēr kā nav, tā nav ideāli.
Vai tiešām katru reizi būtu jāmaina trosītes un apvalki?[/quote]
Visai lielā mērā šo problēmu atrisina apvalku uzgaļu komplektiņš, kur katrs uzgalis sastāv no:

  1. Uz apvakla uzmaucama plastmasas uzgaļa ar turpinājumā 1-1,5 cm garu trubiņu, kas tikai mazliet resnāka par trosīti. Bez tam trubiņai galā ir izcilnītis.
  2. Gumijas “pipuka”, kuram iekšā ir bieza smēra pikucītis, kas neļauj apvalkā iekļūt netīrumiem un zināmā mērā arī ūdenim.

Kā laikam pats nojaut, gumijas pipuks maucās uz uzgaļa “1” tievās trubiņas un aizķeras aiz izcilnīša, lai nemauktos nost.
Šādi uzgaļu komplektiņi tirgojās iekš Hawaii Express.
K-kādā vecā šī foruma diskusijā tas viss bija… līdz viens diskutētājs pateica, ka viņš meklējot k-kādus vēl labākus uzgalīšus…

Apvalkos nevajag pildīt to, ko sauc par saimniecības eļļu, šujmašīnu eļļu vai minerāleļļu. Tā ir pārāk viskoza!

es darbā izpūtu ar 10 atm lielu spiedienu. iepūtu kaut ko līdzīgu WD-40, pamērcēju, izpūtu, iepūtu teflona aerosolu, un atkal visu saliku.

problēmu nav. bet Anša ieteiktie “pipuki” strādā izcili, nekas nekur nelien un nekas nav jātīra.

Tā ir t.s. “B” skrūve un tādā ikdienas apkopē nav nepieciešams to aiztikt, ja tā ir bijusi iepriekš pareizi noregulēta. Ja trose nav nospriegota adekvāti vai robežu skrūves nav noregulētas precīzi, tad “B” skrūve situāciju tāpat neuzlabos. Tās uzdevums ir noregulēt pārslēdzēja augšējā (jeb “vadošā”) rullīša atrašanos maksimāli tuvu kasetes zobratiem, tai pat laikā neradot strīķēšanos vai ķēdes iesprūšanu starp tiem un rullīti.

Vai arī Nokon.
Mīnuss - cena. Bet kalpo ideāli!

[quote=Ansis]Visai lielā mērā šo problēmu atrisina apvalku uzgaļu komplektiņš (…)
Šādi uzgaļu komplektiņi tirgojās iekš Hawaii Express.[/quote]
Biķernieku HE par tādiem sestdien neko nezināja.
Lai gan var jau arī būt, ka pārdevējs mani vienkārši nesaprata.

Palasīju par Nokon, bet tiem ir ne pārāk labas atsauksmes tieši par pielietošanu pārslēdzējiem. Bremzēm jā, bet pārslēdzējiem labāk nē.
Man, savukārt, bremzes nesagādā problēmas. Aizmugurējais pārslēdzējs uz leju (uz mazākiem zobratiem) slēdzas bez problēmām, uz augšu gan ar piespiešanos.

Vēl pameklēšu tos uzgaļus un “pipukus”, un tad mainīšu apvalkus, ātrāk nav vērts, jo tāpat ar laiku piecūkosies (rudens, lietus, dubļi).

[quote=x-f][quote=Ansis]Visai lielā mērā šo problēmu atrisina apvalku uzgaļu komplektiņš (…)
Šādi uzgaļu komplektiņi tirgojās iekš Hawaii Express.[/quote]
Biķernieku HE par tādiem sestdien neko nezināja.
Lai gan var jau arī būt, ka pārdevējs mani vienkārši nesaprata.

Palasīju par Nokon, bet tiem ir ne pārāk labas atsauksmes tieši par pielietošanu pārslēdzējiem. Bremzēm jā, bet pārslēdzējiem labāk nē.
Man, savukārt, bremzes nesagādā problēmas. Aizmugurējais pārslēdzējs uz leju (uz mazākiem zobratiem) slēdzas bez problēmām, uz augšu gan ar piespiešanos.

Vēl pameklēšu tos uzgaļus un “pipukus”, un tad mainīšu apvalkus, ātrāk nav vērts, jo tāpat ar laiku piecūkosies (rudens, lietus, dubļi).[/quote]
Shimano XTR ātrumpārslēdzēju trosīšu remontkomplekts nāk ar visiem “pipukiem”,trosēm un apvalkiem,kādreiz maksāja 15 Ls.

Tas komplektiņš pirms gada vai diviem bija brīvi pieejams Ķengaraga Hawaii Express (pie Keramikas krustojuma). Cik atceros, komplektiņā bija 4 uzgalīši ar 4 pipukiem. Maksāja ap 4,50 Ls (?) Kāds no tā veikala puišiem noteikti mācētu atbildēt.

Kas varētu būt par iemeslu, ka neizdodas normāli pieregulēt pārslēdzēju? Var noregulēt, lai smuki slēdzas visi zobrati uz augšu, un var noregulēt, lai smuki slēdzas visi zobrati uz leju. Bet noregulēt tā lai smuki slēdzas uz abām pusēm nevar. Vienmēr kāds 3,4,5 zobrats neslēdzas.

p.s. Kaseti un ķēdi uzliku jaunu un 50 km jau nobraucu.

Apmet divriteni ar ragiem uz leju, izņem ārā aizmugurējo riteni. Slēdz pārnesumus uz leju (lai šifteris dod ārā trosīti) un skaties uz pārslēdzēju, tam ir jāpārbīdas visai asi, ar jūtamu atduri attiecīgajā pozīcijā. Ja tas lēnām peld, vaina ir trosīšu apvalku netīrībā vai apvalku galos zem uzmavām.
Cits iemesls, ķēdes spriegotāja rāmītis var būt šķībs. To vajag pamanīt ar aci. Tad vajag attiecīgi mazliet pielocīt gailīti, tikai tas jāprot darīt, lai to “nesamocītu”.

Man arī nekad nav šiti izdevies noregulēt lai normāli slēdzas uz visiem zobratiem. Tad es saregulēju tālai labi slēdazs tad, kad priekšā ir lielais - aizmugurē 1-4(5), priekšā vidējais - aizmugurē vidus 3(2)-6, priekšā maizais - aizmugurē 3(4)-7

Man situācija arī ļoti līdzīga, tai skaitā izmantotais deore lx pārslēgs. visu cenšos darīt pats un pakaļējie ātrumi ir sagādājuši vislielākās mocības.

Manas atziņas šajā lietā ir sekojošas:

  1. vairumā gadījumu problēma meklējama trosītēs un to apvalkos. Investīcija piemēram shimano xtr ātrumu trosīšu komplektā - trosītes, apvalki, uzgaļi, gumijas “pipuki” ļoti sevi attaisno

  2. trosīšu higiēna. pat nedaudz “traumēts” trosīšu apvalks var būt par iemeslu draņķīgai pārslēgšanās. man reiz SEBā viena beibe aizķēra troses cilpu pie pārslēga un cilpas apvalks bija sabeigts

  3. deore lx pārslēgam (2006.g.) ir salīdzinoši vāja atspere, kas problemātiskos gadījumos nespēj pavilkt pārslēgu, ja tas kaut vai nedaudz kaut kur ķeras., lidz ar to iesaku apsvērt nomaiņu un augstāka klases vai modernāku pārslēgu. Šobrīd kā saprotu SLX un XT pārslēgi ir optimāla izvēle, tai skaitā WMBT abus ir novērtējis ar maksimālo vērtējumu.

pats pārgāju uz xt shadow un esmu ļoti apmierināts. Slēdzas ļoti labi, atspere ir stiprāka, trosīte pie pārslēga pienāk bez nepieciešamības pēc cilpas un pārslēgs pats sanāk paslēpts zem rāmja, līdz ar to ir mazāks risks aizķert un sabojāt.

Paldies par padomiem. Pamēģināšu vakarā notīrīt trosīti, ja nepalīdzēs nopirkšu, ka jūs iesakat to XTR trosi.

Man jau pašam sāka likties, ka iespējams kaut kas neatbilst dēļ tā, ka dažādi modeļi un ražotāji: jo parslēdzēja ručkas ir SLX dual, Pārslēdzējs ir XT un kasete ir SRAM.