Aizvakar nomainīju kameru, un liekot ratu atpakaļ rāmī ievēroju, ka tas ir vaļīgs, pie gultņa staigā.
Pie bremžu gumijām tas izpaužas apmēram 1-3 mm lielā staigāšanā, ja kustina. Kas varētu būt par vainu, un vai ar tādu var braukt mierīgā gaitā pa rīgas ielām.
Ja sen nav darīts, ieteiktu aiznest meistaram uz apkopi, viņš arī pareizi pievilks. Braukt ar tādu noteikti nevajag, tad labāk mēģināt pievilkt (bonuss, ja izdosies ar pirmo reizi pievilkt tā, ka rats nav vaļīgs un arī brīvi rotē pēc tam, kad pievilkts ekscentrs/skrūves)
Ja rumbas ar konusiem, tad nav ko brīnīties. Noņem ratu, pievelc mazliet konusus, tikai nepārvelc pa daudz, lai viegli griežas, nevis jūt gultņus un lieta darīta. Ja slēgtie gultņi, tad visdrīzākais ka rumba jājauc ārā un gultņi jāmaina.
Ļoti daudziem 6 un 7 sp aizmugurējiem ratiem nevar pievilkt labās puses konusu attiecībā pret labās puses kontrējošo uzgriezni, ja neskrūvē nost zobratus… pat ja no ass kreisās puses visu noskrūvē nost, asi pa labo pusi izvilkt ārā nevar, zobrati traucē.
Varētu būt grūtības atrast tādu servisu, kurā meistars nenoslinkotu noskrūvēt zobratus, lai visu labi savilktu:(
Slēgtie gultņi, tāpēc tur neko piegriezt ar mājas instrumentiem nevaru, laikam.
pārfrāzēšu jautājumu - kas ir trakākais, kas var notikt, ja ziemu mēģināšu nobraukt ar tādu pakaļējo ratu? braucot pa tiltu lejā jau nenositīšos jeb nositīšos? :D
Slēgtie gultņi paši lētākie maksā apsolūtas kapeikas un nomainīt tos var ļoti viegli, aizej pie meha lai noņem kaseti un freehubu un gultņus nomaini pats.
[quote=KasparsZ]Slēgtie gultņi, tāpēc tur neko piegriezt ar mājas instrumentiem nevaru, laikam.
pārfrāzēšu jautājumu - kas ir trakākais, kas var notikt, ja ziemu mēģināšu nobraukt ar tādu pakaļējo ratu? braucot pa tiltu lejā jau nenositīšos jeb nositīšos? :D[/quote]
Nezinu vai manu problēmu varētu nosaukt tāpat kā tavējo.
Man aizmugurējajam ratam nedaudz kustās bodijs ( ja to piemēram mēģina paliekt uz augšu vai leju vai uz sāniem), kustība ir ļoti maza.
Biju mēģinājis pievilkt to ciešāk rumbai, bet vainu baidījos pielietot pārāk draztisku spēku vai arī tas nemaz nebija iespējams.
Aizgādāju ratu uz servisu, meistar teica ka īsti neko izdarīt nevarēja, noskrūvēja bodiju, pārbaudīja gultņus, drošībai vēl ieeļoja, bet kustība nepazuda.
Par cik Rumba ir jauna ( pirkta jūnijā), bet kustību piefiksēju augusta vidū ( apmēram 1000 km veikti), tad bija maz ticams, ka gultņi būtu izbeigušies.
Tā pat notika arī ar iepriekšējo tādu pašu rumbu.
Rumba ir šāda:
Ir kādi ieteikumi?
Līdzīgs liktenis piemeklēja arī Paralax aizmugurējo rumbiņu, bet tā nobeidzās iespējams jo par maz par to ziemā rūpējos.
Pēc bildes spriežot, ar tādu rumbu braucu trešo sezonu, ja par bodiju sauc to verķi labajā pusē uz kura liek zobratu kaseti, tad kustibu es arī atklāju drīz pēc ekspluatācijas sākšanas, kopā ir nobraukti apmēram 10k km un labā ziņa ir tā kustības progress ir lēns un man pagaidām netraucē. Esmu mainijis gultņus, apm. pēc 7-8k km parādijas skaņa kustību nejuta, izjaucot mazliet kustīgs bija mazākais gultnis.
Pagaidām it kā netraucē tā kustība, vienīgi reizēm bail uzslēgties uz lielāko zobratu, jo tas jau kustās par kādu mm, bail ka spieķos ielaidīs ķēdi ja tā noslīdēs.
Problēma ir tajā, ka kustoties bodijam ūdens un smalkas smiltis tiek iekšā, un tas ūdens samazina brīvrumbas ( sunīša/tirkšķa) kalpošanas laiku, jo sevišķi tagad kad būs mīnusi, tur esošais ūdens var pamatīgas problēmas radīt :(
Neliela kustība bodijā ir normāla. Tik tālu, kamēr tā kustības rezultātā nesāk pārlslēgties ātrumi var braukt. Novērst kustību var palīdzēt gultņu nomaiņa vai arī kādas šaibas/speisera uzlikšana/noņemšana. Ideālu bez jebkādas brīvkustības panākt ir diezgan grūti. Viens no variantiem ir mainīt bodiju… :D