Ir jau šādas, tādas tēmas bijušas par 2 zobratiem priekšā uz kalnu velosipēda, bet šeit vairāk gribētos zināt, kā ir ar braukšanu šādā zobratu kombinācijā. Tā kā ir vēlme mainīt standarta lētā gala detaļas (ir jau savu nokalpojušas) uz ko nopientāku, tad šobrīd skatos uz 28-40 zobratiem priekšā un 11-34 aizmugurē. Šāda kombinācija ļaus izmantot pārslēdzēju ar īso kāju, jo smuki iekļaujas 35 zobu GS pārslēdzēja slēgšanas diapazonā.
Pats ikdienā un sacensībās neizjūtu nepieciešamību pēc mazā 24 zobu zobrata priekšā. Vienīgi satrauc drusku, ka liels lēciens sanāk no 40 zobiem uz 28. Sacensībās lielu daļu braucu tieši uz vidējā zobrata, kurš tagad ir 34 zobu. 28-40 zobratu gadījumā jau būs jābrauc ar 40 zobiem, 28 izmantojot kāpumiem. Te gan Eduards minēja, ka vispār iztiek tikai ar vienu 40 zobu zobratu, tad jau ar 28-40 vajadzētu būt ok, ne?
Padomā, vai nav bijis tā, ka sacensībās kaut kādā trases fragmentā ir labvēlīgi apstākļi ātrai braukšanai - gluds segums, vējš mugurā, no kalna lejā u.tml., Tu esi uzlicis 44/12, skaties, ka grūti noturēties citiem līdzi, iecērt 44/11 - griezienu var dabūt, ātrums pieaug, un viss ir čikiniekā. Tā tas ir ļoti daudziem no mums… ja Tev arī, tad modes kliedziena dēļ nomainīt 44/11 pret 40/11, maigi izsakoties, nav prātīgi.
Otrkārt, ja atstāj to pašu 3x sistēmas klani un 40 zobratu skrūvē vidējā vietā, kombinācija 40/11 ‘chainline’ dēļ vispār ir aizliegtā, 40/12 ir so-so. Droši, ka ķēdi izļurkāsi ātrāk.
2x10 sistēma MTB sistēma ir kolosāls reklāmas triks, kas slēpj psiholoģisku krītambedri: padarīt MTB šosejiskāku - jo šosejnieks taču nozīmē lielāku ātrumu!
Ir dzirdēts ieteikums 2 zobratu sistēmā ievērot, ka zobratu atšķirībai jābūt tieši 1.5 reizes. Ja mazākais ir 28T, tad lielākajam jābūt 28 x 1.5 jeb 42T. Tad pārslēdzoties uz lielo ķēde tiek labāk celta augšā.
[quote=Ansis]
2x10 sistēma MTB sistēma ir kolosāls reklāmas triks, kas slēpj psiholoģisku krītambedri: padarīt MTB šosejiskāku - jo šosejnieks taču nozīmē lielāku ātrumu![/quote]
Viens no piemajiem pasaules elits braucējiem kas izmantoja 2x9 sistēmu bija Bart Brentjens kad vēl out of shell 2x klaņi nemaz nebija tā īsti pieejami. 2x klaņi manā uztverē der tikai pilnīgiem čaiņikiem vai all mountain. Ja kalnā nevar uzbraukt ar 28/32, tad ātrāk vienkārši ir tajā uzskriet.
Klaņi tiks mainīti. Tagad jaunajā 2012 gada Shimano XT sērijā ir divu zobratu klaņi (28-40 vai 26-38) un speciāli tiem piemērots priekšējais pārslēdzējs. Šifterim ir pārslēdzams režīms (2 vai 3 zobrati). Cik tad daudz sanāk ar lielo zobratu priekšā un 11zobiem aizmugurē braukt? Kombinācijā 40-11 pie 90rpm kadences sanāk 47km/h ātrums. Ar 44-11 tas ir 51km/h. Starpība diezgan liela, taču man arī ar tiem 47km/h pietiks. Sākumā ar domāju, ka vajadzīgs lielāks lielais zobrats, taču tad nolēmu, ka labāk jākrāj šosejniekam.
Kā tiki pie šie datiem?
Kā tiki pie šie datiem?[/quote]
Njā… tā ir, ka izmanto pirmo online kalkulatoru un nepārbauda rezultātu. Izrēķināju uz paīra un sanāca 41km/h ar 40-11 un 45km/h ar 44-11 zobratiem. Abi rezultāti pie 90rpm
Biju domājis 3x.
Pazīstu vienu čaiņiku, kurš dažos kalnos prot uzbraukt tikai ar 32/32, paejot garām vairākiem konkurentiem, kas stumj.
Vienīgi jāņem vērā, ka ne visiem rāmjiem var uzlikt 38t(vai lielāku) zobratu kā vidējo zobratu tā, lai aizmugurē pārslēdzoties uz 32t ķēde neberztos pret rāmi :|
Atradāt problēmu.
Un Kaspar, kas ir “out of shell” ?
Par pērlēm runā?
Ja nē, tad jāraksta “off the shelf” ;)
Nekur jau vairāk 3X klaņu sistēmām neparādās 44 - … bet lielais ir 42, 29-eriem - 36. Vaitkus jau Ventspilī stās’tīja, ka nevar atsēdēt aiz līderiem.
Nez, vai tas ir marketologu cīniņš par svaru, jeb vienkārši tāds ieteikums no minējiem. Fakts, ka Latvijas granteņu trases nekalpo par pamatu mtb spēka pārvades inženierijai.
Ātrums (konkrētam RPM) būs +/- vienāds 26vs29 (42t vs 38t). Tas, ka uz grantenes posmu uzliek mazo priekš. zobratu 29er - FAIL
No Scott vēl var atrast 29niekus ar 44t, no niknā gala gan 42t
Tas tāpēc, lai uzzinātu galīgo lielumu - “rites pārnesumu”, zobratu pārnesums vēl jāreizina ar rata lielumu. 26" rats ar lielu riepu diametrā ir ļoti tuvu 28" 23 mm šosejas riepai, bet cc rats ar 32+ mm riepu uz 28" aploces ir jūtami lielāks par šiem abiem. Attiecīgi samazina priekšējo zobratu.
Arī man bija nemierīgs prāts par šo tēmu un pieņēmu lēmumu mainīt sitēmu uz 2x9. Cik zinu, var nomainit tikai priekšējos zobratus. Jautājums- kādu brendu izvēlēties (pašlaik ir XT) un kur to izdevīgāk iegādāties. Būtu pateicīgs, ja zinošie padalītos ar info. Šifteris tiks atstāts (Sram X7) to pats vecais.
Paldies!
[quote=Inars]Nekur jau vairāk 3X klaņu sistēmām neparādās 44 - … bet lielais ir 42, 29-eriem - 36. Vaitkus jau Ventspilī stās’tīja, ka nevar atsēdēt aiz līderiem.
Nez, vai tas ir marketologu cīniņš par svaru, jeb vienkārši tāds ieteikums no minējiem. Fakts, ka Latvijas granteņu trases nekalpo par pamatu mtb spēka pārvades inženierijai.[/quote]
Scott Aspec 2011 ir 44
[quote=JankaXTR]Scott Aspec 2011 ir 44[/quote]Katra ražotāja velo komplektācijā ir sūdīgie posmi, kurus pie pirmās iespējas ir jāmaina nost :D
[quote=dreicha]Ilgus gadus braucu 1x9. Sogad pameginaju 2x10. (39.26-11.32)
Var uzbraukt visur kur var uzbraugt un nav japles celji, kas uz vecumu noderigi. Ta ka man patik tit, tad ar 39 ir pietiekami, lai brauktu grupa 45+km/h
ar 39 braucu visus 10 zobratus un ar 26 lielakos 4us. 26-inieks tiek darbinats lotu reti , lidz ar to visa slegsanas parsvara notiek tikai ar vienu sledzi, kas man loti patik.
Viduveji kursejot ap 28-30 km /h ar 39 kede ir uz 5 zobrata, lidz ar to ir vel vietas kur izversies gan uz augsu gan uzleju. Ar 32 jau butu beidzies un jasledz uz Kardanu.
Sram x9 lielais zobrats gan nodila pa so sezonu loti atri un nav vel izdevies atrast, kur var nopirkt atsevisci.[/quote]
Ilgi gaidiju tavējo ziņu jo zināju ak tikkai tu ar 1x9 mauc sebos un vēllpietam intense fūlīti (devil)
[quote=JankaXTR][quote=Inars]Nekur jau vairāk 3X klaņu sistēmām neparādās 44 - … bet lielais ir 42, 29-eriem - 36. Vaitkus jau Ventspilī stās’tīja, ka nevar atsēdēt aiz līderiem.
Nez, vai tas ir marketologu cīniņš par svaru, jeb vienkārši tāds ieteikums no minējiem. Fakts, ka Latvijas granteņu trases nekalpo par pamatu mtb spēka pārvades inženierijai.[/quote]
Scott Aspec 2011 ir 44[/quote]
Manam 26" mtb (ražotājs noteikti klasificē kā sportiskāks trekking velosipēds) 48-36-28. Tādā kā Kuldīgas seb ideāli, no 48 pāris vietās jānomet.
Skota lētais gals ar tādu pašu ideju - tūrisma velo bez bagāžniekiem ar iespēju labāk manevrēt apvidū.
Vācu inženieri uzskata ka labākā attiecība ir 36-22 priekšā, 11-36 aizmugurē. Latvijas velobūvētāji attiecīgi 44-30, 12-30.