1937.g. derailleur

http://www.theracingbicycle.com/images/Allegro_drivetrain.jpg

tas ir 1937.g. Campagnolo pārslēdzējs. Pats interesantākais, ka pārslēdzējs ir atsevišķi no ķēdes spriegotāja. Pēdējam redzama atspere līdzīga kā mūsdienu (noslēpta korpusā), bet kāpēc tam vēl vajadzīga trosīte? - lai precīzi piekoriģētu nobīdi uz iekšu-āru?

Izskatās jau jancīgi :)

Man domaat :
'Kjeedi atbriivo un sleedz, kaa sajuugs

Bet pārējais tak gan nevarētu būt no 37. gada? Pārāk mūsdienīgi izskatās.

Liekas gan, ka viss velo ir 1937.g. Lūk links uz “19.g.s. - 1939.g.” apskata lapu:

http://www.theracingbicycle.com/Early_History.html

Skatoties nāk. laika periodu “1939 - 1953”, mēs redzam mūsdienās grūti iedomājamu pak. pārslēdzēju:

http://www.theracingbicycle.com/images/Atala_Cambio_Corsa_Drivetrain.jpg

Kā liekas, ja pārslēdzēja rāmītis atrodas augšā, slēgšanās brīdī vajadzēja uzmīt atpakaļ?! Bez tam garākais stienis ir “quick release”, ar kuru braucot (!) ass ieregulējas dziļāk/seklāk rāmī. Man nav skaidrs, vai tajos laikos konstruktorus neuztrauca, ka šķībi ieskrūvēts pak. ritenis (malējos pārnesumos) sliktāk ripo, vai arī tur patiesībā ir superatjautīga sistēma, kas riteni pārbīda paralēli? Bet cik tad stiprus pirkstus vajag?..

  • “It was soon followed by a rear derailleur utilizing a sliding hub and dual rod changers, later to be named the Cambio Corsa.”

Pagājušo pavasari Zviedrijā pats 2 ned. braukāju ar vācu II pas. kara riteni. Sajūsmināja priekšējās disku bremzes, kas atradās iekšā rumbā, pārvads līdz svirai bija ar stienīti cauri dakšai, nekādu trosīšu. Neiznīcināms risinājums.